چگونه مشتریان بالقوه را جذب کنیم؟
411
۲ سال پیش
0

چگونه مشتریان بالقوه را جذب کنیم؟

61 درصد از بازاریابان تولید سرنخ‌های باکیفیت را بزرگ‌ترین چالش خود می‌دانند. این بدان معنی است که همه مشاغل باید تلاش زیادی برای جذب مشتریان بالقوه انجام دهند.

برای آسان‌تر کردن این کار، تسلط بر برخی تاکتیک‌های بازاریابی اساسی، اما ثابت‌شده ضروری است.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه مشتریان را به‌طور مؤثرتری جذب کنید، این 12 تکنیک را یاد بگیرید و حتما در کسب‌وکار خودتان اجرا کنید.

این مطلب بر جذب گروهی از مشتریان یا مشتریان بالقوه‌ای که ممکن است، به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند باشند، تمرکز خواهد کرد.

اهمیت و اثبات بودن این سرنخ‌ها مهم است: اگر با کسب‌وکار شما مطابقت داشته باشد، به سرنخ‌ها یا به عبارت دیگر، سرنخ‌های مهمی تبدیل می‌شوند که می‌توانند به فروش شما بسیار کمک‌کننده باشند.

شما باید در ابتدا در مورد هدف از بازاریابی و فروش را در کسب‌وکارتان مشخص کنید.

تکنیک‌های طلایی جذب مشتریان بالقوه

بیایید به تکنیک‌هایی بپردازیم که کسب‌وکار شما را به یک تجارت پرسود تبدیل می‌کند:

بازاریابی مستقیم: ارتباط شخصی با مشتریان بالقوه

بازاریابی مستقیم، تکنیکی است که برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه استفاده می‌شود، به‌عنوان مثال از طریق پیام‌های متنی، تماس‌ها، ایمیل‌ها یا حتی حضوری.

یک پیام بازاریابی مستقیم اغلب شامل یک فراخوان خاص برای اقدام است، که هدف آن ایجاد انگیزه در مخاطبان برای پاسخگویی مستقیم است.

این پاسخ‌ها می‌تواند از کلیک کردن روی لینک برای اشتراک، تماس با شماره تلفن یا بازدید از یک وب‌سایت، متفاوت باشد.

یک فراخوان برای اقدام جسورانه، ممکن است مخاطبان خود را تشویق به خرید مستقیم یک محصول کند.

پیام بازاریابی مستقیم، می‌تواند اولین نقطه تماس بین سرنخ‌ها و برند شما باشد.

البته باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که برخی افراد این نوع بازاریابی را، به‌عنوان یک تجربه مزاحم و آزاردهنده می‌دانند.

از آنجایی که اغلب بدون قرار ملاقات با مشتریان بالقوه تماس می‌گیرید، روش ارتباطی خود را تنظیم کنید و مزایای آن را برجسته کنید.

کمپین بازاریابی مستقیم و هدفمند هنوز مزایای زیادی دارد، زیرا:

        می‌تواند با مخاطبانی ارتباط برقرار کنید، که در غیر این صورت دسترسی به آنها دشوار است.

    مثال: نسل‌های قدیمی‌تر از نظر دیجیتالی چندان فعال نیستند، اما اگر با آنها تماس بگیرید، ممکن است به پیشنهاد شما علاقه‌مند شوند.
        جذابیت محصول یا خدمات خود را امتحان کنید، زیرا مشتریان بالقوه باید بلافاصله پاسخ دهند.

    مثال: شما یک محصول جدید طراحی کرده‌اید، اما مطمئن نیستید که مردم چگونه به آن واکنش نشان خواهند داد. چرا قبل از اینکه جلو بروید و آن را راه‌اندازی کنید، با مخاطبان آزمایشی تماس بگیرید و ببینید که چگونه واکنش نشان می‌دهند؟

نتایج واضح و قابل ردیابی دریافت کنید

مثال: شما به‌راحتی می‌توانید تأثیر کمپین بازاریابی مستقیم خود را ارزیابی کنید. اگر مستقیماً به 100 مشتری بالقوه ایمیل ارسال کنید و از آنها دعوت کنید تا کاتالوگ خود را به‌صورت رایگان بارگیری کنند و 20 نفر از آنها این کار را انجام دهند، 20 درصد نرخ پاسخ مثبت خواهید داشت.

سپس می‌توانید واجد شرایط باشید و آنها را پرورش دهید تا در نهایت معامله را ببندید. با دانستن اینکه دقیقاً چه تعداد سرنخ به مشتری تبدیل شده‌اند. بسیار مفید برای سنجش موفقیت و محاسبه CPA حاصل از این کمپین.

متقاعد کردن مشتریان بالقوه از طریق مکالمات زمان واقعی

1. تماس سرد: متقاعد کردن مشتریان بالقوه از طریق مکالمات زمان واقعی

تماس‌های ناخواسته با مشتریان بالقوه یا تماس‌های بیهوده یک روش قدیمی بود، که محبوبیت آنها کاهش یافت.

قابل درک است، زیرا اگر آنها قبلاً در مورد تجارت شما چیزی نشنیده باشند، تماس با افراد می‌تواند استرس‌زا و وقت‌گیر باشد و ممکن است چندان علاقه‌مند به نظر نرسند.

این بدان معنا نیست که این نوع بازاریابی تلفنی همیشه ایده بدی است. گفتگوهای واقعی و در زمان واقعی با مشتریان بالقوه، می‌تواند نقش مهمی در متقاعد کردن آنها داشته باشد.

و اگر تلاش خود را به سمت تصمیم‌گیرندگان هدایت کنید، شانس متقاعد کردن آنها را بسیار افزایش می‌دهید.

بر روی مخاطبان واضح و هدفمند با متن خوب تمرکز کنید و آمار فعالیت خود (تعداد و مدت تماس‌های خود)، کیفیت (به چند تصمیم‌گیرنده دسترسی پیدا کردید؟)، تبدیل (چند تماس را منجر به نتیجه تماس شد؟) را برای کشف اینکه آیا مورد خوبی است که باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید یا نه؟

می‌توانید فهرست‌های مخاطبین را برای این کار بخرید، یا خودتان فهرست‌ها را از طریق رویدادها یا جستجوهای آنلاین سازماندهی کنید.

2. پست مستقیم: مطمئن شوید که مخاطب هدف شما پیام‌های شما را می‌بیند

اگر می‌خواهید مخاطب خاصی را به‌طور مؤثر هدف قرار دهید، پست مستقیم (چه از طریق ایمیل یا یک پست باشد)، می‌تواند یک تکنیک ارزشمند باشد.

مردم را از برند خود آگاه کنید، یا با پیام‌های سرگرم‌کننده و خلاق توجه آنها را جلب کنید.

به عنوان مثال: مدیران سطح بالا ممکن است چشم‌اندازهای مهمی برای کسب‌وکار شما باشند، اما زمان زیادی برای گشت‌وگذار در وب برای کسب اطلاعات ندارند.

مطمئن شوید که محتوای خود را از دست ندهید و یک ایمیل مستقیم حاوی اطلاعاتی که به‌طور خاص برای آنها جمع‌آوری کرده‌اید، برای آنها ارسال کنید.

بازاریابی مستقیم: مزایا و محدودیت‌ها

واضح است که چرا بازاریابی مستقیم چنین تاکتیک بازاریابی محبوبی است: این تاکتیک، ارتباط شخصی با مشتری را امکان‌پذیر می‌کند، به شما کمک می‌کند به مخاطبانی دسترسی داشته باشید، که در غیر این صورت دسترسی به آنها دشوار است و شماره دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با آنها تماس گرفته‌اید یا پست کرده‌اید.

با این حال، تماس یا ارسال ایمیل به همه این مشتریان بالقوه زمان زیادی می‌برد. و گاهی اوقات، از تلاش‌های شما آن چنان نتیجه‌بخش نخواهد بود، زیرا همه دوست ندارند به‌طور غیرمنتظره شما با آنها تماس بگیرید.

نگران نباشید: بازاریابی مستقیم هنوز یک تکنیک ارزشمند است، به‌خصوص در ترکیب با سایر تکنیک‌های بازاریابی.

و بهترین چیز این است که شما می‌توانید این کار را خودتان به‌راحتی و بدون هیچ کمکی، انجام دهید.

بازاریابی درونگرا: با محتوای جالب‌توجه، مشتریان خود را جلب کنید

بازاریابی درونگرا: با محتوای جالب‌توجه، مشتریان خود را جلب کنید

قبلاً اشاره کرده‌ایم که اگر از طریق بازاریابی مستقیم به مشتریان بالقوه دسترسی دارید، باید محتوای ارزشمند را با آنها به اشتراک بگذارید ... اما محتوا دقیقاً چیست؟

محتوا ارائه اطلاعات به مردم است، که می‌تواند از طریق فرمت‌های مختلف به اشتراک گذاشته شود.

انواع زیادی وجود دارد: علاوه بر ایمیل، می‌توانید وبلاگ، کتاب الکترونیکی، کاتالوگ محصولات، ایجاد ویدئو و موارد دیگر را تست کنید.

محتوا نقش مهمی در بازاریابی درونگرا ایفا می‌کند. با توزیع محتوای آموزنده، آموزشی یا سرگرم‌کننده، ارتباط معناداری با مخاطبان خود ایجاد می‌کنید.

ارائه محتوا به مشتریان بالقوه به آنها کمک می‌کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، و ثابت می‌کند که کسب‌وکار شما قابل اعتماد است.

بدون صحبت با آنها، می‌توانید به ارزیابی وضعیت آنها، یافتن راه‌حل و تصمیم‌گیری کمک کنید.

با استفاده از بازاریابی درونگرا، اطلاعات دقیقی را که مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند، می‌دهید.

برای خریدارانی که می‌خواهند قبل از مکالمه رودررو به خوبی خود را مطلع کنند، ایده‌آل است.

3. محتوا: سوخت برای تمام تلاش‌های بازاریابی شما

وظیفه شما این است که از طریق سروصدا شنیده شوید و راه‌های جدیدی برای مشتریان بالقوه پیدا کنید تا شما را پیدا کنند و اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند ارائه دهند.

محتوا را به‌عنوان سوخت برای همه کمپین‌های بازاریابی خود، از ایمیل گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، در نظر بگیرید.

محتوای باکیفیت می‌تواند به شما کمک کند، اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کنید. شما می‌توانید محتوا را در قالب‌های مختلف ایجاد کنید.

اما زمانی که آن را ایجاد کردید آن را کجا قرار می‌دهید؟ خوب، وب‌سایت شما یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای انتشار محتوای عالی است.

ممکن است کمی بحث‌برانگیز به نظر برسد، اما باید آن را به‌صورت رایگان انجام دهید.

محتوای شما اولین قدم برای جذب بازدیدکننده است. اکنون زمان آن است که به فکر تبدیل آنها به مشتریان بالقوه باشید.

ممکن است محتوای شما رایگان باشد، اما این بدان معنا نیست که شما نباید چیزی از آن دریافت کنید: پیشنهاد این است در ازای آن اطلاعات تماس آنها را بخواهید.

استفاده از فرم‌های وب برای دانلود ارائه محتوای خود، یک راه عالی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد سرنخ‌های شما است. چرا به آنها اجازه نمی‌دهید در خبرنامه شما مشترک شوند؟

یک وبلاگ می‌تواند برای وب‌سایت شما بسیار ارزشمند باشد، زیرا خوانندگان شما را علاقه‌مند نگه می‌دارد و می‌توانید امیدوار باشید که آنها برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند.

علاوه بر این، محتوای نوشتاری باکیفیت نیز، نقش مهمی در بهبود رتبه ارگانیک شما در موتورهای جستجو دارد.

سئو: جذب مشتریان بالقوه در هنگام خواب

4. سئو: جذب مشتریان بالقوه در هنگام خواب

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، شامل تلاش‌های ترکیبی است که رتبه‌بندی موتورهای جستجوی شما را بهبود می‌بخشد.

فرض کنید که شما لوازم اداری می‌فروشید. اگر افراد «خرید لوازم اداری» را به‌عنوان عبارت جستجو وارد کنند، بسیار خوب است که وب‌سایت شما را پیدا کنند.

مردم همیشه از موتورهای جستجو به‌خصوص گوگل استفاده می‌کنند. با سئو، اطمینان حاصل می‌کنید که محتوایی که ایجاد می‌کنید با آنچه مردم در جستجوی آن هستند مطابقت دارد.

هرچه وب‌سایت شما بهینه‌تر باشد، رتبه آن در موتورهای جستجو یا SERPS (رتبه‌بندی صفحات موتور جستجو) بالاتر خواهد بود.

و این همان چیزی است که شما برای جذب مشتریان بالقوه می‌خواهید، زیرا شانس خود را برای یافتن و کلیک بیشتر افزایش می‌دهید.

هنگامی که به دنبال بهبود وب‌سایت خود هستید، سعی کنید ارتباط و اعتبار وب‌سایت خود را افزایش دهید، زیرا گوگل برای محتوای آموزنده ارزش قائل است و با استفاده از واژگانی که مشتریان هدف شما استفاده می‌کنند و پاسخ به سؤالاتی که ممکن است داشته باشند، به صفحات وب پاداش می‌دهد.

ارتباط صرفاً توانایی پاسخگویی به سؤال مخاطبان است.

به‌عنوان مثال، عبارات جستجوی مرتبط در پایین صفحه، ممکن است به شما بینشی در مورد آنچه مشتریان شما جستجو می‌کنند، بدهد.

اگر بتوانید به سؤالات جستجوی آنها پاسخ روشنی بدهید، گوگل به وب‌سایت شما امتیاز بیشتری می‌دهد.

اقتدار با تجزیه‌وتحلیل تعداد و کیفیت لینک‌های سایر صفحات وب، که در وهله اول با ایجاد محتوای مرتبط یا حتی تحقیق در مورد رقبا حاصل می‌شود، اندازه‌گیری می‌شود.

فرض کنید مجموعه بزرگی از استخرهای شنا را می‌فروشید. وقتی مردم به این نوع خرید فکر می‌کنند، ممکن است به دنبال جایگزین‌های مختلفی باشند.

وبلاگی در مورد تفاوت بین استخرهای شنای بتنی، روکش وینیل و فایبرگلاس، ممکن است به برخی از سؤالات آنها پاسخ دهد و در نتیجه تناسب شما را افزایش دهد.

وقتی یک شخص دکوراسیون منازل متوجه این موضوع می‌شود، به شما پیشنهاد می‌کند که با هم همکاری کنند. زیرا شما برخی از محتوایی را که آنها در وب‌سایت خود ارسال می کنند را در سایت خود نوشته‌اید، که بازدیدکنندگان آنها را با کسب و کار شما مرتبط می‌کند.

برنامه‌ریزی برای سئو

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری در سئو را انتخاب کنید، مدتی طول می‌کشد تا به صفحه اول موتور جستجو برسید، اما زمانی که به آنجا برسید، از ترافیک دائمی لذت خواهید برد.

یک وب‌سایت معتبر به‌طور پایدار به صفحه شما ترافیک ایجاد می‌کند و به شرکت شما کمک می‌کند تا شهرت خوبی برای خود ایجاد کند تا به‌اندازه کافی محبوب باشد تا بتواند بر بازار تسلط یابد، که فقط با محتوای هوشمند و برنامه‌ریزی سئو امکان‌پذیر است.

ارزش وب‌سایت خود را افزایش دهید و ترافیک جستجوی بیشتری دریافت کنید. زیرا در موتور جستجو رتبه بالاتری دارید.

بازاریابی درونگرا: مزایا و محدودیت‌ها

بازاریابی درونگرا: مزایا و محدودیت‌ها

تلاش‌های سئو تأثیر طولانی‌مدتی دارند. یعنی اگر منابعی را که برای بهینه‌سازی و ایجاد محتوای خود صرف می‌کنید در نظر نگیرید، ممکن است در ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر برسد، بنابراین بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید که می‌تواند شما را از طریق اصول اولیه راهنمایی کند.

آژانس‌ها و فریلنسرهای زیادی وجود دارند که می‌توانند وب‌سایت شما را بهبود بخشند، یا محتوای سئوی شده ایجاد کنند.

شما نمی‌توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که مردم آنلاین هستند، بنابراین باید باشید. آنها همچنین به طور فعال به دنبال اطلاعات هستند، بنابراین شما باید آن را در اختیار آنها قرار دهید.

بازاریابی درونگرا و سئو به شما کمک می‌کند تا شرکت شما را به‌عنوان یک رهبر فکری و منبع قابل‌اعتماد معرفی کنید. همچنین یافتن وب‌سایت شما را در موتورهای جستجو، آسان‌تر می‌کند.

از آنجایی که مشتریان بالقوه از حضور شما آگاه هستند، تماس با آنها دیگر آنها را شگفت‌زده نمی‌کند، بنابراین ایده خوبی است که به‌صورت دیجیتالی سرنخ‌ها را جذب کنید و آنها را به‌صورت حضوری دنبال کنید.

تبلیغات آنلاین پولی: سریع‌تر به مخاطب هدف بیشتری برسید

تبلیغات آنلاین، راهی عالی برای دستیابی به بخش بزرگ‌تری از مخاطبان هدف و افزایش تعداد مشتریان بالقوه است. بیایید به برخی از محبوب‌ترین روش‌ها نگاه کنیم.

5. نمایش تبلیغات و هدف‌گذاری مجدد: بر بازار هدف خود تمرکز کنید

تبلیغات نمایشی، تبلیغاتی در وب سایت‌ها هستند. این شبیه به تبلیغات مجلات معمولی است، اما با یک تفاوت مهم: شما کاملاً از نتایج آگاه هستید.

یکی از مزایا تبلیغات نمایشی آنلاین، قابل‌پیگیری بودن آن هست. به‌طور مثال: چه کسی روی آنها کلیک کرده است؟ جمعیت‌شناسی افراد علاقه‌مند چگونه است؟ هرچه بیشتر در مورد مخاطبان خود بدانید، بهتر می‌توانید تبلیغات خود را سفارشی کنید.

می‌توانید تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید آگهی‌ها را نمایش دهید: مکانی را برای پست آنلاین انتخاب کنید، که مشتریان بالقوه‌تان در آن زمان صرف کنند.

تصور کنید در حال فروش خودرو هستید: می‌خواهید یک بنر تبلیغاتی در وب‌سایتی نمایش دهید، که قیمت خودرو را با هم مقایسه می‌کند.

اگر نمی‌دانید مشتریان بالقوه هدف شما از چه وب سایت‌هایی بازدید می‌کنند یا می‌خواهید تلاش‌های پولی خود را گسترش دهید، بهتر است از تبلیغات هدفمند مجدد استفاده کنید.

این کوکی‌های تبلیغاتی برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما کوکی ایجاد می‌کنند و بعداً در وب‌سایت‌های دیگری که همان کاربران بازدید می‌کنند ظاهر می‌شوند.

یادآوری کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

تبلیغ یکی از مواردی هست که پیشنهاد می کنیم در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

یکی از بهترین موارد برای اینکه بتوانید در مورد تبلیغ اطلاعات بسیار جالب و خوبی کسب کنید کتاب " ادبیات تبلیغ " از رابرت دابلیو. بلای هست.

پیشنهاد می کنیم که حتما در مورد اینکه چگونه بتوانید از تبلیغات خودتان بهترین بهره را کسب کنید، این کتاب را مطالعه بفرمایید.

تبلیغات در موتورهای جستجو

6. تبلیغات در موتورهای جستجو:

برای به دست آوردن سریع سرنخ‌های با کیفیت بالا و جذب مشتریان بالقوه، به ازای هر کلیک پرداخت کنید

شاید قبلاً متوجه شده باشید که وقتی چیزی در گوگل جستجو می‌کنید، اولین نتایج در گوگل تبلیغات است.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) شکلی از تبلیغات موتور جستجو (SEA) است، که تبلیغات را به‌عنوان نتایج حمایت‌شده در موتورهای جستجو، در بالا و کنار عبارات جستجوی ارگانیک نمایش می‌دهد.

زمانی که جستجوی کلمه کلیدی با فهرست کلمات کلیدی آنها مطابقت داشته باشد، عبارات کلیدی مرتبط با بازارهای هدف و تبلیغات، به تبلیغ‌کنندگان نشان داده می‌شود.

به عنوان مثال، اگر شما یک لوله‌کش هستید، از کلمات کلیدی مانند "لوله‌کشی"، "تعمیر دیگ بخار" استفاده کنید. تبلیغ‌کننده فقط زمانی پرداخت می‌کند که شخصی روی تبلیغ نمایش داده شده کلیک کند.

 تبلیغات آنلاین پولی: مزایا و محدودیت‌ها

اگر می‌خواهید از PPC به‌عنوان یک روش تولید سرنخ استفاده کنید:

نتایج فوری و افزایش ترافیک را در مدت‌زمان کوتاهی دریافت کنید، به‌عنوان مثال در هنگام عرضه محصول یا تبلیغات فصلی.

ترافیک بسیار هدفمند را هدایت کنید. PPC همچنین به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های خود را بر اساس داده‌های جمعیتی آن محدود کنید.

این به این معنی است که شما سرنخ‌های مناسبی را برای مشاهده تبلیغات خود شناسایی می‌کنید، که منجر به سرنخ‌های با کیفیت بالا می‌شود.

چیزهای جدید را امتحان کنید. محصولات یا پیشنهادات جدید آزمایش کنید و ببینید مردم با بودجه اندک چه واکنشی نشان می‌دهند.

اگر متوجه شدید که ایده شما کار می‌کند، ادامه دهید و یک کمپین در کانال‌های مختلف بازاریابی خود ایجاد کنید.

وقتی صحبت از تبلیغات موتورهای جستجو به میان می‌آید، دوباره همه‌چیز در مورد گوگل است.

از ویدیوهای آموزشی آنها برای راه‌اندازی کمپین استفاده کنید، یا با یک متخصص مشورت کنید.

اگر از تبلیغات پولی به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های اصلی بازاریابی خود استفاده می‌کنید، ممکن است بسیار گران تمام شود.

در عوض، بهتر است از آن برای تست‌های کوچک یا مکمل سایر تاکتیک‌های بازاریابی استفاده شود.

رسانه تصویری: ترکیبی از ایجاد جامعه و تولید پیشرو

رسانه تصویری: ترکیبی از ایجاد جامعه و تولید پیشرو

66 درصد از بازاریابان، با صرف 6 ساعت در هفته در شبکه‌های اجتماعی مزایای جذب مشتریان بالقوه را می‌بینند.

وقت آن رسیده است که حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین ایجاد کنید، با پست کردن منظم و پاسخ دادن به سؤالات و نگرانی‌های احتمالی قابل مشاهده و فعال باشید.

حتی فقط لایک کردن پست یک نفر یا نظر دادن روی عکس‌های او به کاربران کمک می‌کند، برند شما را به خاطر بسپارند.

 7. لینکدین: برای فروش بیشتر، ارتباطات جدید ایجاد کنید

ایجاد یک سرنخ از طریق لینکدین می‌تواند بسیار ساده، اما زمان‌بر باشد.

به پیشنهادات شبکه خود نگاهی بیندازید و ارزیابی کنید که آیا آنها با شما مطابقت دارند یا خیر. لینکدین همچنین گروه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

به گروهی از متخصصان که احتمالاً به کار شما علاقه‌مند هستند بپیوندید و برای آنها درخواست تماس ارسال کنید.

پس از پذیرش تماس، با آنها صحبت کنید و از تکنیک‌های فروش مناسب برای بستن معامله استفاده کنید.

اگر می‌خواهید برای جذب مشتریان جدید هزینه کنید، می‌توانید از تبلیغات لینکدین نیز استفاده کنید.

ویژگی اختیاری Lead Collection، اعضایی را که روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند به صفحه فرود شما هدایت می‌کند، جایی که می‌توانند درخواست تماس را تکمیل کنند.

8. فیس‌بوک: به افرادی دسترسی پیدا کنید که شبیه به مخاطبان هدف شما هستند

فیس‌بوک همچنین به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی به دست آورید. به عنوان مثال، از گزینه دریافت لینک مستقیم به وب سایت خود استفاده کنید.

این رسانه همچنین امکان عضویت در خبرنامه‌ها را مستقیماً از طریق کانال فراهم می‌کند، تا بتوانید به سرعت اطلاعات تماس بازدیدکنندگان علاقه مند به خبرنامه خود را دریافت کنید.

به عبارت دیگر، شما از داده‌های جمعیت شناختی مشتریان خود، برای دسترسی به گروه بسیار بزرگ‌تری از افرادی که ممکن است به خدمات شما علاقه‌مند باشند، استفاده می‌کنید.

اگر می‌خواهید تبلیغات خود را گسترش دهید و امکانات جدید زیادی پیدا کنید، پیدا کردن چند مخاطب مشابه مفید است.

رسانه‌های اجتماعی: مزایا و محدودیت‌ها

رسانه‌های اجتماعی: مزایا و محدودیت‌ها

هرچه دسترسی شما به شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، بدون صرف هزینه، مشتریان بالقوه بیشتری جذب خواهید کرد.

رم در یک روز ساخته نشد و همچنین حساب کاربری لینکدین و فیس بوک شما نیز ساخته نشده است.

فعال باشید و برای جمع‌آوری لایک ها و نظرات بیشتر، پست‌های جذاب ایجاد کنید.

انجام این کار شانس شما را برای مشاهده مخاطبان جدید، برای محتوای شما در فید خبری آنها افزایش می‌دهد.

عاقلانه است که از این به‌عنوان یک تاکتیک، برای تکمیل سایر تلاش‌های بازاریابی خود استفاده کنید.

البته، شما باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، زیرا نه تنها برای جذب یا متقاعد کردن مشتریان بالقوه ارزشمند است، بلکه برای خوشحال کردن مشتریان و اطلاع‌رسانی آنها نیز مفید است.

 9. بازاریابی ایمیلی: نام تجاری خود را در رأس مشتریان بالقوه خود قرار دهید

تحقیقات نشان می‌دهد که بازاریابی ایمیلی محبوب‌ترین روش برای تولید فهرست سرنخ‌ها است، به‌طوری که 81 درصد از کاربران اینترنتی از آن به‌عنوان مؤثرترین کانال یاد می‌کنند.

ایمیل باید یکی از اشکال اصلی ارتباط باشد، زیرا به شما کمک می‌کند با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

پیام‌های هدفمند ایجاد کنید تا محتوای مرتبط را ارائه دهید و برند خود را در بالای ذهن مشتریان بالقوه نگه دارید.

پیشنهاد ما این هست که انواع مختلف مخاطبان را تقسیم‌بندی کنید و محتوای شخصی‌سازی شده برای آنها ارسال کنید.

یک ایمیل خودکار و عمومی می‌تواند یک راه‌حل ساده، برای فهمیدن اینکه چه کسی به کسب و کار شما علاقه‌مند است و چه کسی علاقه‌ای به ایمیل‌های شما ندارد

به آنها این فرصت را بدهید که به‌راحتی به پیام شما پاسخ دهند (مانند استفاده از دکمه فراخوان) و از این فرصت برای تهیه لیستی از مشتریان بالقوه استفاده کنید تا در مقطعی با آنها تماس بگیرید.

طیف وسیعی از ابزارها وجود دارند که می‌توانند به شما در تبدیل سرنخ‌ها به مشتری کمک کنند.

بازاریابی ایمیلی: مزایا و محدودیت‌ها

بازاریابی ایمیلی: مزایا و محدودیت‌ها

بازاریابی ایمیلی ارزان است. شما به نرم‌افزار یا تجهیزات گران‌قیمت نیاز ندارید و لازم نیست وقت خود را برای ارسال ایمیل به همه مشتریان خود به‌طور جداگانه تلف کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید ارتباطات خود را برای گروه‌های بخش‌بندی شده از سرنخ‌ها، استاندارد کنید.

همچنین پیگیری نتایج از طریق بازاریابی ایمیلی، بسیار آسان است. با تجزیه و تحلیل اولیه، می‌توانید ببینید کدام ایمیل‌ها دریافت شده‌اند، چه کسانی اشتراکشان را لغو کرده‌اند، نرخ‌های باز (افرادی که ایمیل شما را باز کرده‌اند) و نرخ‌های کلیک (افرادی که ایمیل شما را باز کرده‌اند و روی لینک موجود در آن کلیک کرده‌اند).

به یاد داشته باشید که مردم هر روز مطالب زیادی می‌بینند. اگر مشتریان بالقوه تعداد زیادی ایمیل دریافت کنند، چگونه می‌خواهید آنها را تقسیم‌بندی کنید؟

هر کمپین را برای یک مخاطب هدف خاص تنظیم کنید و برای افرادی ارسال کنید که برایشان مهم است که آیا می‌خواهید بازاریابی ایمیلی شما برای آنها ارسال شود یا خیر.

 10. بازاریابی وابسته: اجازه دهید شرکت‌های دیگر به شما در فروش کمک کنند

در بازاریابی وابسته، شخصی محصول شما را توصیه می‌کند. هنگامی‌که خریدی بر اساس این توصیه انجام می‌شود، شرکت وابسته، پاداش دریافت می‌کند.

در سنتی‌ترین شکل آن، بازاریابی وابسته از طریق مشارکت ایجاد می‌شود. وقتی شریک شما مشتری جدیدی را معرفی می‌کند، کمیسیون دریافت می‌کند.

بازاریابی وابسته جدیدتر و آنلاین، قرار دادن بنرها و URL ها در وب سایت‌های شریک است.

با یک URL قابل‌ردیابی، می‌توانید یک نمای کلی از تمام بازدیدها و فروش‌هایی که از طریق تکنیک‌های مختلف تبلیغاتی انجام می‌دهید، داشته باشید.

بازاریابی وابسته شبیه تبلیغات در شبکه نمایش گوگل است، اما تفاوت این است که شما خودتان شراکت‌ها را انتخاب می‌کنید، نه اینکه مجبور باشید از بین معیارهای گوگل یکی را انتخاب کنید.

بازاریابی وابسته: مزایا و محدودیت‌ها

ایجاد شراکت‌های وابسته با اشخاص ثالث قابل اعتماد، زمان و تلاش می‌برد، به‌خصوص اگر هزینه‌های کمیسیون تأیید و هزینه‌های راه‌اندازی را در نظر بگیرید. به‌علاوه، البته، کمیسیون‌ها بخشی از حاشیه سود شما را کاهش می‌دهند.

اما اگر این کار را درست انجام دهید، بازاریابی وابسته دید محصولات و خدمات شما را افزایش می‌دهد و به‌عنوان یک راه خوب برای به‌دست آوردن منابع درآمد اضافی و جذب مشتریان بالقوه عمل می‌کند.

برنامه‌های ارجاع: از دهان‌به‌دهان برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید

 11. برنامه‌های ارجاع: از دهان‌به‌دهان برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید

تجربیات مشترک مشتریان راضی، راهی عالی برای جذب مشتریان بالقوه به روشی مقرون‌به‌صرفه است.

مردم عاشق دیدن شواهد اجتماعی و نتایج زندگی واقعی هستند. تبلیغات دهان‌به‌دهان نیز ارزان است: مشتریان خوشحال اغلب بیشتر از آن مایلند که کسب‌وکار شما را به‌صورت رایگان تبلیغ کنند.

به خاطر داشته باشید که چه کسانی را هدف قرار می‌دهید و آنها به چه میزان افراد دیگری دسترسی دارند. به این مشتریان نزدیک شوید و فوراً از آنها درخواست، ارسال کنید. یک ایده دیگر این هست که به مشوق‌هایی فکر کنید که آنها را تشویق به انجام این کار کند.

از آنها بخواهید زمانی که تجربه واقعاً مثبتی با پشتیبانی مشتری داشته‌اند، به آنها مراجعه کنند، به شرکت شما امتیاز بالایی بدهند. یا شما را به دوستان و آشنایان خود و یا فالوورهای خودشان معرفی کنند.

ارجاع دادن به شما را برای آنها آسان کنید: آنها را مجبور نکنید نامه‌های طولانی بنویسند، بلکه یک پیام کوچک و شیرین ارائه دهید که می‌توانند به اشتراک بگذارند.

بازاریابی ارجاعی شبیه به بازاریابی وابسته است که در آن سایت‌ها و مجلات، تبلیغات شما را نمایش می‌دهند و کسب‌وکار شما را تبلیغ می‌کنند.

تفاوت مهم این است که یک برنامه ارجاع یا دهان‌به‌دهان، روی طرفدارانی سرمایه‌گذاری می‌کند که احتمالاً برند شما را به دوستان و خانواده توصیه می‌کنند و مطالعات نشان داده است که این یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مشتریان جدید است.

تبلیغات دهان‌به‌دهان ممکن است قدیمی‌ترین کانال بازاریابی موجود باشد، اما همچنان بسیار ارزشمند است.

برنامه‌های ارجاع: مزایا و محدودیت‌ها

بازاریابی ارجاعی به شما کمک می‌کند طول چرخه فروش خود را کاهش دهید. افرادی که از طریق یک برنامه ارجاع با آنها ارتباط برقرار می‌کنید به‌ندرت نسبت به محصولات شما بی‌علاقه خواهند بود و این ارتباط با مشتریان بالقوه به شما کمک می‌کند مقداری هزینه شما برای تبلیغات، پس‌انداز شود.

البته در خیلی از اوقات ممکن هست که حتی یک مشتری راضی نیز ممکن است در آن شرکت نکند، زیرا ارجاع یک برند برای برخی افراد کار بزرگی است، زیرا بر شهرت آنها تأثیر می‌گذارد.

فقط یک برنامه ارجاع تنظیم کنید و اجازه دهید افراد به شما مراجعه کنند. سعی نکنید تا حد امکان معاملات را ببندید، اما مراقب ارجاعاتی که دریافت می‌کنید باشید و آنها را از دست ندهید.

بازاریابی رویدادی: مشتریان بالقوه را به‌صورت چهره به چهره متقاعد کنید

12. بازاریابی رویدادی: مشتریان بالقوه را به‌صورت چهره به چهره متقاعد کنید

از آنجایی که هیچ قالب تبلیغی بهتر از به اشتراک گذاشتن تجربه یک مشتری راضی وجود ندارد، چرا سعی نکنید در طول رویداد آنها را خوشحال کنید؟

این فرصت عالی برای اثبات آنچه نام تجاری شما می‌باشد، نشان دادن برخی از راه حل‌های ارائه‌شده و ایجاد روابط شخصی با شرکت‌کنندگان است.

با تماس شخصی، تبدیل سرنخ‌ها به جذب مشتریان بالقوه حتی آسان‌تر می‌شود، در حالی که رهبری فکری شرکت شما را منتقل می‌کند و آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.

آیا آماده جذب مشتریان بالقوه خود هستید؟

هیچ یک از این فناوری‌ها بلیط طلایی شما برای دستیابی به مجموعه بی‌پایانی از سرنخ‌ها نیستند، اما اگر آنها را با هم ترکیب کنید، می‌توانند تعداد سرنخ‌های شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشند.

سعی کنید تعادلی بین آفلاین، حضوری، پیام‌رسانی دیجیتال، بهینه‌سازی و خلاقیت پیدا کنید.

چیزهای مختلف را آزمایش کنید، تکرار کنید و برخی از تکنیک‌های بازاریابی را ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند تا تعداد زیادی سرنخ باکیفیت را جذب کنید.

 

نظر خود را بنویسید...