نکات برندسازی آنلاین برای موفقیت تجارت

نکات برندسازی آنلاین برای موفقیت تجارت

146
۲ سال پیش
0

قبل از اینکه در مورد تکنیک‌های مختلف برندسازی آنلاین صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا با کلمه "برندینگ" آشنا شویم. برندسازی اساساً به معنای ایجاد شهرت و افزایش دیده شدن شما در صنعت است.

امروزه برندسازی آنلاین به یک اصل مهم در حوزه کسب وکار و تجارت تبدیل شده است. به قدری این موضوع اهمیت پیدا کرده که تمام استراتژی‌های بازاریابی برای توسعه برند سازی اینترنتی، طراحی می‌شود.

امروزه اکثر طراحان و بازاریابان، سعی می‌کنند استراتژی‌هایی را طراحی کنند تا بتوانند شعار برندینگ یک تجارت را در بین بازار هدف آنها نمایان کنند.

اما اینکه چگونه بتوانند این کار را انجام دهند و در این مسیر چه سختی‌هایی قرار دارد، موارد بسیار مهمی قرار دارد که فقط بازاریابان باتجربه می‌توانند از عهده آن بربیایند.

بازاریابان باید به اهمیت شعار برند تجارت بسیار اهمیت دهند، زیرا مخاطبان بر اساس شعار برندینگ، شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که هنگام جستجوی یک ارائه‌دهنده خدمات، خریداران بیشتر (حدود 71٪ مواقع) به همکاران و دوستان خود مراجعه می‌کنند.

با یک نام تجاری خوب، می‌توانید دید بهتری ایجاد کنید، که شانس شما را برای توصیه شدن افزایش می‌دهد.

قبل از برنامه‌ریزی یک طرح کسب‌وکار، بدانید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و تصمیم بگیرید که می‌خواهید محصول و شرکت شما چگونه درک شود.

در اینجا، ما ابزارها و تکنیک‌های قدرتمند برندسازی آنلاین را ارائه می‌کنیم.

حتماً برای اینکه بتوانید در بین رقبای حوزه کسب‌وکارتان نامی برای خود دست‌وپا کنید، نکات زیر را یاد بگیرید و برای پیشرفت سریع‌تر تجارت خودتان از آنها کمک بگیرید.

ساخت برند فرایند طولانی دارد و سالها باید برای آن زحمت بکشید. در " کتاب ساخت برند در ایران " نکات بسیار مهمی برای کسب وکارهای ایرانی وجود دارد ، که باید از قوانین ثبت برند اطلاع دقیق پیدا کنید.

7 تکنیک عالی برای برندسازی آنلاین کسب‌وکار شما

 برندسازی آنلاین کسب‌وکار شما

 1- ایجاد یک جامعه برای محصول شما:

با افزایش استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر وب، این روزها شرکت‌ها ترجیح می‌دهند کمتر برای تبلیغات هزینه کنند و تمایل بیشتری به توسعه و ایجاد جوامع خود در فضای آنلاین دارند.

این جوامع آنلاین فرصت‌های متعددی را برای:

  •     افزایش ارزش کسب‌وکار
  •     دستیابی به اهداف
  •     دستیابی به مشتریان جدید
  •     افزایش شایستگی‌های داخلی
  •     تحقیق بازار در زمان واقعی
  •     افزایش حفظ مشتری
  •     حضور کانال، فروش وب و مراجع را افزایش دهید

گزینه‌های آنلاین بسیاری وجود دارد که می‌توانید حسابهای آنلاین خود را در فضای آنها ایجاد کنید.

با این حال، همیشه بهترین کار این است که وقت و انرژی خود را بر روی یک یا دو گزینه متمرکز کنید و سعی نکنید همه آنها را به یک‌باره به استفاده کنید.

این موضوع به بزرگی تجارت شما بستگی دارد. اگر شرکت بزرگی هستید، محدودیتی ندارید. از این ابزارهای بازاریابی برای ایجاد جوامع تجاری خود استفاده کنید.

2- یک خبرنامه صنعتی مفید منتشر کنید

خبرنامه یک روش سنتی بازاریابی رابطه مند برای جذب و حفظ مشتریان است. اما کاملاً مؤثر، حتی در عصر جدید فضای مجازی هست.

می‌توانید یک فرم "اشتراک رایگان خبرنامه" را در وب‌سایت خود قرار دهید، که ایمیل‌های مشتریان بالقوه را جمع‌آوری می‌کند تا بتوانید از طریق ایمیل‌های اشتراک خود در آن شرکت کنید.

سعی کنید میزان ایمیل خودتان را در طول هفته کاهش دهید، زیرا کاربران امروزه فرصت زیادی برای مشاهده ایمیل ندارند.

فقط اطلاعات ارزشمند و پیشنهادات خرید خودتان را سعی کنید در ایمیل‌های خبرنامه برای آنها ارسال کنید.

وبلاگ محتوای محور قوی در جهت برندسازی آنلاین ایجاد کنید

3- یک وبلاگ محتوای محور قوی در جهت برندسازی آنلاین ایجاد کنید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد آگاهی از برند، راه‌اندازی وبلاگ برای کسب‌وکارتان است.

ترافیک را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کند، مشتریان را جذب می‌کند و یک چشم‌انداز بلندمدت ایجاد می‌کند.

محتوای خوب، به‌روز شده، قدرتمند و مفید مشتریان شما را جذب می‌کند تا زمان خود را در وب‌سایت شما صرف کنند.

مشتریان از طریق نظرات با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند و با اشتراک‌گذاری پست‌های شما در پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود، آگاهی بیشتری از برند ایجاد می‌کنند.

به یاد داشته باشید که وب پادشاهی جدید است و محتوا در اینجا پادشاه است. محتوای وبلاگ شما مانند یک سری اطلاعات ارزشمند برای مشتریان بالقوه شما است که آنها را مستقیماً به خدمات شما هدایت می‌کند.

4- کارشناسان شرکت خود را برجسته کنید

برای اینکه نبض مشتریان و انتظارات آنها را حفظ کنید، باید توجه آنها را جلب کنید و اعتماد آنها را جلب کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه مشتریانتان برند شما را دوست داشته باشند و مشتاقانه منتظر آن باشند، این است که یک رهبر صنعت با مشخصات بالا در شرکت خود داشته باشید و آنها را در کانون توجه قرار دهید.

باتجربه‌ترین و واجد شرایط ترین کارکنان خود را گرد هم آورید و با کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها، مطالب و تعامل رسانه‌ای برای تبلیغات، توجه مخاطبان/رسانه‌ها را به خود جلب کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی افراد برتر سازمان خودتان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام است.

سعی کنید از آنها درخواست کنید تا در این شبکه‌های اجتماعی حضور مستقیم داشته باشند و با بازار هدف و مشتریان ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

اگر دوست دارید تا مشتریان معمولی را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید، این یکی از بهترین راه‌ها برای این کار است.

جایزه دادن برای برندسازی اینترنتی

5- یک برنامه برای جایزه را شروع کنید

یکی از بهترین و شاید کم استفاده ترین روش‌های توسعه برند، تمرکز بر برنامه‌های مختلف جوایز در صنعت شما است.

جوایز برای هر کسب‌وکاری مفید است، خواه اعطاکننده باشد و خواه کسب کننده.

وقتی کسب‌وکار شما برنده یک جایزه صنعتی می‌شود، شهرت شما را افزایش می‌دهد، باعث رشد فروش می‌شود و شناخت برند را افزایش می‌دهد.

همچنین هنگامی که به مشتریان خود جایزه می‌دهید، دریافت‌کننده احساس می‌کند که مورد قدردانی قرار گرفته و ارتباط بیشتری با برند شما ایجاد می‌کند.

هنگامی که مشتریان یا شرکا جوایز تشویقی نام تجاری را از یک شرکت دریافت می‌کنند، به‌احتمال زیاد حس ارتباط و قدردانی قوی‌تری نسبت به شرکت ایجاد می‌کنند.

6- احیای برندهای موجود با کمک برندسازی آنلاین

این یک سناریوی رایج در بازار است که برندهای محبوب قبلی از بازار ناپدید شده و اکنون دیگر وجود ندارند.

افول این برندها می‌تواند به دلیل رکود باشد یا به دلیل یک رویداد فاجعه‌بار ناگهانی، یا به دلیل منسوخ شدن فناوری یا ورود برندهای جدید با استراتژی بازاریابی موفق.

زمانی که تصمیم به احیای یک برند موجود می‌گیرید، باید استراتژی بازاریابی و برندسازی آنلاین خود را مجدد طراحی کنید تا روند نزول را معکوس کنید.

شما می‌توانید بسته‌بندی را تغییر دهید، یا چیزی کاملاً متفاوت به مشتریان خود ارائه دهید. استارباکس با معرفی قهوه جدید، ظریف و شخصی شده خود، فروش خود را دوباره افزایش داد.

حالا قصد دارند با چای هم همین کار را بکنند. باز هم به صنعت بطری آب فکر کنید. با ویتامین‌ها و آب تقویت‌شده، شرکت‌ها در حال احیای برندهای خود هستند و آب بطری‌شده را بیشتر به یک طرح مد تبدیل می‌کنند.

7- برگزاری کنفرانس‌ها، رویدادها و سمینارها

برای ایجاد آگاهی از برند، تنها شرکت در کنفرانس‌ها و سمینارها کافی نخواهد بود. در عوض، به سازماندهی کنفرانس‌ها و سمینارها فکر کنید.

این به شما کمک می‌کند تا مشتریان بالقوه را جذب کنید، آگاهی از شرکت و محصول خود ایجاد کنید، فداکاری و تخصص خود را در زمینه خود نشان دهید و اعتماد مشتریان خود را ایجاد کنید.

چنین رویدادهایی به شما کمک می‌کند توجه را جلب کنید، با بازار هدف خود ارتباط برقرار کنید و در مورد محصول خود بازخورد دریافت کنید.

با این حال، هنگام سازماندهی چنین رویدادهایی، باید یک استراتژی محکم و با دقت در نظر گرفته شده بسازید تا حداکثر فواید را به دست آورید.

در پایان، ممکن است یک استارتاپ یا یک بازیگر قدیمی در صنعت باشد، یا ممکن است یک خانه تجاری کوچک یا یک شرکت بزرگ باشد، و یک تصویر برند قوی در محیط تجاری چالش‌برانگیز امروزی ضروری است.

جمع بندی نهایی

با کمک برندسازی آنلاین است که می‌توانید از رقبا متمایز شوید و توجه مشتریان را به خود جلب کنید.

توسعه برندسازی آنلاین، نیازمند رویکردی چند رشته‌ای و چندرسانه‌ای با تلاش هماهنگ از عناصر اجتماعی، تحقیقاتی و سایر عناصر است.

 

نظر خود را بنویسید...