11 نکته برای نوشتن یک ایمیل فروش متقاعد کننده
157
۱ سال پیش
0

11 نکته برای نوشتن یک ایمیل فروش متقاعد کننده

ایمیل فروش متقاعد کننده چگونه است؟

آخرین باری که از دیدن یک ایمیل فروش متقاعد کننده خوش ساخت خوشحال شدید، کی بود؟ ارسال ایمیل به عنوان راهی برای جستجوی فروش، در چند سال گذشته ساختار بدی پیدا کرده است.

موضوعات فروش آشکار، شخصی‌سازی ساختگی، محتوای بی‌مزه؛ حتی خود فروشندگان نیز از چنین ایمیل‌هایی خسته شده‌اند. فرض کنید با تیم فروش خود کار کرده‌اید تا قیمت دقیقی ارائه دهید.

اکنون می‌خواهید پیشنهاد خود را برای مشتری احتمالی ارسال کنید: چگونه بدانیم که منظور ایمیل فروش متقاعد کننده شما به درستی رسیده است؟ آیا فرمول مشخصی در ذهن دارید؟

در اینجا موضوع نگران کننده در دنیای فروش وجود دارد: اکثر ایمیل‌های متقاعد کننده با شکست مواجه می‌شوند. در واقع، حتی استراتژیک‌ترین ایمیل‌هایی که به خوبی نوشته شده‌اند نیز نمی‌توانند با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنند.

در نهایت، تنها 21.5% از ایمیل‌های فروش واقعاً باز می‌شوند و حدود 21% به‌عنوان هرزنامه گزارش می‌شوند، حتی اگر فرستنده‌ها اسپم نباشند. خیلی قبیح و تاریک است، درسته؟

علاوه بر این، شما فقط به طور مختصر آن‌ها را روی خطوط موضوع مرور می‌کنید، چند ایمیل را که ضروری به نظر می‌رسند باز می‌کنید، و بقیه را کاملاً نادیده می‌گیرید یا آن‌ها را حذف می‌کنید تا زمانی که ایمیل‌های جدید وارد صندوق ورودی شما شوند.

این یک دور باطل است! متأسفانه، با توجه به نویز ایجاد شده در یک صندوق ورودی معمولی امروزه، نمی‌توانید ایمیل‌ فروش متقاعد کننده بیشتری را ارسال نکنید. اگرچه ممکن است نتیجه بگیرید که ارسال ایمیل کارایی ندارد؛ مطلقاً درست نیست.

ایمیل‌ فروش متقاعد کننده در صورتیکه درست نوشته شود، می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباطات شخصی نزدیکی ایجاد کنید، به گونه‌ای که با رسانه‌های اجتماعی یا سایر اشکال بازاریابی غیرممکن است.

بنابراین قبل از اینکه ایمیل را به عنوان جزئی از استراتژی خود رها کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

کاری که یک ایمیل فروش متقاعد کننده انجام می‌دهد

اجازه دهید با اصول اولیه شروع کنیم. یک ایمیل فروش متقاعد کننده چه کاری انجام می‌دهد؟ اگر فکر می‌کنید پاسخ یافتن مشتری است، در اشتباهید. مشتری‌ها بسیار دورتر از قیف هستند.

یک ایمیل فروش متقاعد کننده کلیدی برای باز کردن آن مسیر با برقراری ارتباط شما با تصمیم‌گیرنده کلیدی و متقاعد کردن آنها برای برقراری تماس یا جلسه است.

به عبارت دیگر، یک ایمیل متقاعد کننده مؤثر می‌تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای فروش نهایی افزایش دهد. اما همانطور که می‌توانید تصور کنید، هر فردی که با او تماس می‌گیرید، روزانه صدها ایمیل فروش دریافت می‌کند.

وقتی مشتری احتمالی شما ایمیل شما را در صندوق ورودی خود می‌بیند، چه چیزی آنها را متقاعد می‌کند که روی آن کلیک کنند؟ چه چیزی آنها را متقاعد می‌کند که تا آخر بخوانند؟ و مهم‌تر از آن، چه چیزی به آنها کمک می‌کند تا آن گام نهایی و حیاتی را برای رسیدن به شما بردارند؟

اجازه دهید واضح بگوییم پاسخ به این معنا نیست که یک متن ایمیل جدید مفصل برای هر گیرنده بسازید. همچنین به معنای دانلود قالب ایمیل فروش متقاعد کننده و استفاده بی نهایت از آن نیست.

آنچه شما نیاز دارید چیزی که هر کسب و کار موفقی به آن نیاز دارد سیستمی است که به طور مؤثر به قیف فروش کمک می‌کند.

هنگامی که یک سیستم منسجم و قابل پیش بینی داشته باشید، نوشتن ایمیل‌های متقاعد کننده نه یک کار طاقت فرسا خواهد بود و نه یک کار برش و چسباندن بی روح؛ اما به نتایجی که انتظارش را داشتید خواهید رسید.

چگونه یک ایمیل فروش متقاعد کننده تولید کننده مشتری بسازیم

صرف نظر از صنعتی که شما یا مخاطبان هدف شما در آن فعالیت می‌کنید، تعدادی مؤلفه‌ مهم وجود دارد که ایمیل‌های متقاعد کننده شما باید به درستی آنها را داشته باشند تا تلاش‌های فروش شما را به طور مؤثر اثبات نمایند:

1. خطوط موضوع خود را با دقت بسازید

آیا می‌دانستید که 47% از مردم ایمیل‌ها را بر اساس موضوع باز می‌کنند؟ اگر ایمیل شما توجه آنها را فوراً جلب نکند باز نمی‌شود. به همین سادگی. مطمئن شوید که ایمیل شما کوتاه و در عین حال قانع کننده است و هدف ایمیل شما را به تصویر می‌کشد.

"این احساس را داشتم که به کمک نیاز دارید"- اگر واقعاً در حال تلاش هستید، می‌خواهید بررسی کنید و درباره کمکی که از فرستنده دریافت می‌کنید، بیشتر بدانید.

انواع خطوط موضوعی که باید از آنها اجتناب کنید، عبارتند از مواردی که باعث ایجاد فوریت‌های غیر ضروری، نشان دادن رفتار هرزنامه یا وعده‌های جعلی می‌شوند. فقط در مورد پیشنهاد خود شفاف و واقعی باشید.

خطاب به گیرنده با نام ضروری است. اگر نام او را ندارید، از "شما" استفاده کنید تا احساس را شخصی‌تر کنید. به یاد داشته باشید که احتمال باز شدن ایمیل‌های شخصی تا 6 برابر بیشتر است.

چند نمونه از خطوط موضوع سفارشی برای ایمیل‌های فروش عبارتند از:

"آیا چالش X دارید؟" - این باعث می‌شود گیرنده ایمیل فروش متقاعد کننده را باز کند و چالش‌ها را بررسی کند.

"دیدگاهی تازه در CRM فروش"- حتی اگر نرم افزار خود را دوست دارید، ممکن است همچنان بخواهید دیدگاه جدیدی را یاد بگیرید.

"این احساس را داشتم که به کمک نیاز دارید"- اگر واقعاً در حال تلاش هستید، می‌خواهید بررسی کنید و درباره کمکی که از فرستنده دریافت می‌کنید بیشتر بدانید.

انواع خطوط موضوعی که باید از آنها اجتناب کنید، عبارتند از مواردی که باعث ایجاد فوریت‌های غیر ضروری، نشان دادن رفتار هرزنامه یا وعده‌های جعلی می‌شوند. فقط در مورد پیشنهاد خود شفاف و واقعی باشید.

2. توجه آنها را با درب بازکن حفظ کنید

موضوع شما در آغاز کار بود. اولین خطوط پیگیری به همان اندازه حیاتی است. یک بازکننده ایمیل باید با خواننده مرتبط باشد، به این معنی که تا آنجا که ممکن است، باید در مورد خواننده باشد.

اگر کسی است که می‌شناسید، به او ارجاع داده شده یا محتوای او را مصرف کرده‌اید، ارتباط خود را با او ذکر کنید یا مقاله‌ای از او را که از آن لذت بردید تکمیل کنید.

حتی اگر شخصاً آنها را نمی‌شناسید، می‌توانید با یک سؤال قانع کننده یا یک آمار جالب شروع کنید که باعث می‌شود آنها بنشینند و به خواندن ادامه دهند.

به عنوان مثال، می‌توانید با چیزی شروع کنید که به گیرنده می‌گوید چقدر عالی هستند- یک تعریف- و سپس به توصیف آنچه شرکت شما انجام می‌دهد و چه ارزشی می‌تواند برای گیرنده ایجاد کند ادامه دهید.

3. کپی بدنه متن خود را مختصر نگه دارید

این قلب ایمیل فروش متقاعد کننده شماست، جایی که توضیح می‌دهید که چرا تماس می‌گیرید و چگونه می‌توانید به خواننده کمک کنید. به یاد داشته باشید که دامنه توجه خواننده شما محدود است، بنابراین سریعاً به اصل مطلب برسید.

تمام اطلاعاتی را که نیاز دارند به آنها بدهید بدون اینکه مجبور به جستجوی بیش از حد آن‌ها بشوند- و بله، چیزی به نام الگوهای خنده دار بسیار زیاد وجود دارد.

4. از فرمول PAS استفاده کنید

اگر برای تهیه یک کپی بدنه خوب به کمی کمک نیاز دارید، این جا یک مکان مفید برای شروع است.

فرمول «مشکل، برانگیختن، راه‌حل» با بیان مسئله مرتبط با خواننده باز می‌شود و احساساتی را که مشکل برمی‌انگیزد (تحریک، متقاعد کنندهرگمی، ناامیدی، عصبانیت و غیره) را تحریک می‌کند و سپس راه‌حل مؤثری ارائه می‌دهد.

این یک راه مطمئن برای معرفی خود به عنوان یک نام تجاری است که می‌تواند به گیرنده شما ارزش واقعی بدهد، نه به عنوان کسی که فقط تلاش می‌کند یک محصول را پیش ببرد.

5. به تردیدهای خوانندگان خود رسیدگی کنید

هر خواننده‌ای هر قدر هم که باهوش باشد، در مورد چیزی که به او «فروخته می‌شود» کمی احتیاط می‌کند. به جای اینکه منتظر بمانید تا با شما تماس بگیرند، مستقیماً آن رزروها را در کپی ایمیل فروش متقاعد کننده خود بنویسید، مثلاً با گفتن، "می دانم به چه فکر می‌کنید- فرم‌های زیادی برای پر کردن وجود دارد."

اما این همه چیز نیست؛ با نشان دادن اینکه چگونه آنها واقعاً وقتی تصمیم می‌گیرند با شما کار کنند نیازی به رزرو نداشته باشند، آن را دنبال کنید. این یک راه ساده و در عین حال قدرتمند برای جلب اعتماد آنهاست.

ایمیل شما ممکن است بخشی از استراتژی فروش شما باشد، اما نباید به نظر فروشندگی برسد. از آنجایی که شخصاً برای ارتباط با گیرنده حضور ندارید، ایمیل فروش متقاعد کننده شما باید گرم، واقعی و دوستانه باشد.

گیرنده شما باید احساس کند که شما علاقه‌مند به کمک به آنها هستید، نه صرفاً فروش محصولات خود.

اینجاست که داشتن پرسونای خریدار به شما کمک می‌کند ویژگی هر شخصیت را در نظر بگیرید و لحن و زبان خود را با آنچه که بیشتر در آنها طنین‌انداز می‌شود تنظیم کنید. در لحن خود صادق باشید.

6. ارائه گواهی مشتری

بهترین راه برای از بین بردن رزروها یا تردیدها، ارائه مدرکی در دنیای واقعی است که محصول شما کار می‌کند.

برخی از نظرات پنج ستاره را در نسخه ایمیل خود پیوند دهید، یا پیوندی به یک داستان موفقیت یا گواهی ویدیویی ارائه دهید که می‌توانند در اوقات فراغت خود مشاهده کنند.

و به یاد داشته باشید که این فقط برای ایمیل‌ فروش متقاعد کننده مؤثر نیست- ایمیل‌های بعدی که حاوی نظرات یا داستان‌های مشتری هستند، راه‌های عالی برای تشویق دیگران به سمت خرید هستند.

7. یک CTA قانع کننده داشته باشید

این را بیشتر به عنوان یک تمرین برندسازی شخصی در نظر بگیرید. CTA شما راه حل شما را دنبال می‌کند و به این سؤال حیاتی می‌پردازد که «بعد چه خواهد شد».

اکنون که گیرنده شما می‌داند چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید، چگونه برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس می‌گیرند؟ با دعوت از آنها به یک وبینار در روز بعد یا ارائه یک پیوند که در آن آن‌ها می‌توانند قرار ملاقاتی را با شما تعیین کنند، CTA خود را مستقیم و بدون ابهام نگه دارید.

برای این کار نیازی به طراحی CTA ندارید. فقط یک جمله ساده در انتهای ایمیل می‌تواند به خوبی کار کند.

8. امضای ایمیل قوی داشته باشید

این کمان شماست- ممکن است آخرین ترفند باشد، اما مطمئناً کمترین آن نیست. "صادقانه" یا "با احترام" گزینه‌های خوبی هستند، یا می‌توانید به دنبال چیزی خلاقانه باشید.

نام خود، نام خود در شرکت، و حداقل یک پیوند که گیرنده می‌تواند به شما دسترسی پیدا کند، چه وب سایت شرکت شما یا یک پیوند وبلاگ/اینستاگرام باشد، گزینه‌هایی برای امضاء هستند.

اگر هنوز امضا ندارید، می‌توانید از تولید کننده امضای ایمیل رایگان استفاده کنید. ممکن است گیرنده شما ایمیل را مرور کند و آنقدر تحت تأثیر قرار نگیرد که به شما پاسخ دهد.

یک امضای ایمیل قوی به طور ماهرانه آنها را وادار می‌کند تا پروفایل شرکت شما را به تنهایی بررسی کنند و تصمیم آگاهانه‌ای بگیرند تا با سرعت خود با شما ارتباط برقرار کنند.

9. ایمیل فروش متقاعد کننده خود را به درستی زمان‌بندی کنید

مانند بسیاری از جنبه‌های کسب و کار، زمان‌بندی همه چیز با ایمیل فروش متقاعد کننده است. برنامه‌ریزی کنید که در زمانی از روز تحویل داده شود که احتمالاً گیرنده کمی آزادتر است و تمایل بیشتری به خواندن ایمیل‌ها دارد.

همچنین باید مراقب لحظات حساس در حرفه گیرنده باشید، مانند خرید یک شرکت جدید یا معرفی کتاب، سپس محتوای ایمیل خود را با آن رویداد مرتبط کنید و برای ارسال آن برنامه‌ریزی نمایید. به گفته سوپرآفیس (SuperOffice)، بهترین زمان برای ارسال ایمیل فروش متقاعد کننده سه شنبه و پس از آن شنبه و پنجشنبه است.

10. ایمیل خود را برای خواندن موبایل فرمت کنید

هنگامی که مطمئن شدید کپی از متن شما بدون خطا است، روی راه‌هایی تمرکز کنید که می‌توانید ایمیل فروش متقاعد کننده را قابل هضم‌تر کنید.

کپی را به پاراگراف‌های کوچک تقسیم کنید و در صورت لزوم از عناوین فرعی استفاده کنید. نکات مهم را با پررنگ برجسته کنید و از اختصارات بپرهیزید، مگر اینکه مطمئن باشید خواننده شما می‌داند که چیست.

فونت‌ها و تصاویر جذاب لمس خوبی هستند، اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم، چیزی که می‌تواند زمان بارگذاری را در دستگاه‌ها کاهش دهد شامل نمی‌شود. به طور کلی، هرچه ایمیل فروش متقاعد کننده شما کوتاه‌تر باشد، بهتر است!

علاوه بر این، ایمیل خود را برای خواندن موبایل فرمت کنید. جای تعجب نیست که 47% از گیرندگان در تمام جمعیت‌شناسی ایمیل‌های خود را روی تلفن‌های خود باز می‌کنند ما بیشتر روز درس‌ می‌خوانیم.

بنابراین مطمئن شوید که ایمیل شما به سرعت بارگیری می‌شود و بر روی صفحه نمایش با هر اندازه‌ای قابل خواندن است. گرافیک بد یا فونت با اندازه عجیب؟ یک نه سخت.

11. نسخه خود را قبل از ارسال بررسی کنید

این امر ممکن است قدم کوچکی به نظر برسد، اما ضروری است که نسخه ایمیل خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که اشتباهات املایی و دستوری یا هر گونه خطای واقعی وجود ندارد.

هیچ‌کس نمی‌خواهد نام خود یا شرکتش را در ایمیل با اشتباه املایی ببیند! می‌تواند باعث بیزاری کامل شود.

شما ممکن است یک نویسنده باتجربه باشید، اما حتی بهترین‌های ما روزهایی را سپری کرده‌اند که در ایمیل اشتباهات املایی داشته‌ایم. مطمئناً نمی‌خواهید این کار را با یک مشتری احتمالی انجام دهید!

بنابراین، آیا ایمیل‌ فروش متقاعد کننده کار می‌کند؟ پاسخ کوتاه بله است! وقتی کامل نوشته شود، ایمیل‌های فروش متقاعد کننده می‌توانند به فرصت‌های رشد درآمد زیادی برای کسب‌وکار شما منجر شوند.

اکنون که تمام دانش لازم برای ایجاد یک ایمیل متقاعد کننده عالی را دارید، ما حیاتی‌ترین توصیه را به شما می‌دهیم؛ به نوشتن ادامه دهید.

مهم است که به تمرین نوشتن ایمیل فروش متقاعد کننده ادامه دهید و همچنان با افراد بالقوه با پیشینه‌ها و شخصیت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید.

هرچه منسجم‌تر بنویسید، بیشتر خودتان را برای یک خط مسیر فروش قوی‌تر در آینده آماده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: کتاب فروش موفق، اثر برایان تریسی.

نظر خود را بنویسید...