انتخاب بهترین تکنیک‌های بازاریابی

انتخاب بهترین تکنیک‌های بازاریابی

104
۱ سال پیش
0

چگونه بهترین تکنیک‌های بازاریابی را انتخاب کنیم

 یکی از مشتریان خصوصی من هفته گذشته به من ایمیل زد: "من دارم دیوانه می‌شوم." "تکنیک‌های بازاریابی بسیار زیادی وجود دارد، چگونه در دنیا بهترین تکنیک‌های بازاریابی را برای کسب و کار خود انتخاب کنم، بدون اینکه اشتباهات بزرگی مرتکب شوم؟"

کنار هم قرار دادن برنامه بازاریابی و کمپین‌های بازاریابی شما می‌تواند یک کار دلهره آور باشد. شایعاتی را می‌شنوید که یک تکنیک بازاریابی خاص برای نوع کسب و کار شما "ضروری" است، با این حال تعجب می‌کنید و می‌پرسید آیا این تکنیک واقعاً قبل از تمام شدن پول نقد و صبر من، نتایج مطلوب را به همراه خواهد داشت؟

بیش از 50 تکنیک بازاریابی اینترنتی و 50 یا بیشتر از 50 تکنیک بازاریابی سنتی وجود دارد. چگونه از میان این بیش از 100 تکنیک بازاریابی ممکن، یکی را انتخاب کنید تا قدرتمندترین آنها را برای کسب و کار خود بیابید؟

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا باید تکنیک‌های بازاریابی را بر اساس هدف بازاریابی خود انتخاب کنید. بیایید در مورد اهداف بازاریابی صحبت کنیم. دانستن اینکه کدام هدف را برای بازاریابی خود می‌خواهید به شما کمک می‌کند تکنیک مناسب را انتخاب نمایید.

هزاران کتاب و وب سایت در زمینه بازاریابی وجود دارد، و با تقطیر آنها به ماهیت اصلی‌شان، متوجه می‌شویم که چهار هدف اصلی برای بازاریابی وجود دارد:

  • آگاهی از برند– به مخاطبان هدف کمک می‌کند تا از شما آگاه شوند و بخواهند در مورد خدمات و محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. این شامل شناخته شدن به عنوان یک متخصص است که مردم می‌توانند به او اعتماد کنند.
  • نسل پیشرو – واداشتن مخاطبان هدف شما به درخواست اطلاعات و یا گفتگوی فروش با شما و ایجاد رابطه پیش فروش.
  • توجه به برند– مخاطبان هدف خرید از شما یا حداقل شما را همراه با رقبای‌تان در فهرست کوتاه امکانات خود را در نظر می‌گیرند.
  • فروش مستقیم یا پاسخ مستقیم– واداشتن مخاطبان هدف به خرید مستقیم از شما.

به عنوان مثال، ممکن است از تبلیغات موتورهای جستجو مانند Google Adwords برای اهداف تولید سرنخ استفاده کنید، اما ممکن است انتخاب ضعیفی برای فروش مستقیم باشد، به خصوص اگر مخاطبان هدف شما از این طریق خرید نکنند.

بهترین تکنیک‌های بازاریابی را بر اساس مخاطب هدف خود انتخاب کنید

این نکته منجر به نکته بعدی می‌شود: مخاطب هدف شما به کدام تکنیک‌ها توجه می‌کند و به آنها پاسخ می‌دهد؟ اینها همه به این بستگی دارد که چقدر مخاطب هدف خود را شناسایی کرده اید.

برخی از مخاطبان بدون آشنایی با آنها (آگاهی از برند، ایجاد رابطه) مستقیماً از یک تجارت خرید نمی‌کنند.

اگر مخاطبان شما از این طریق خرید می‌کنند، پس از یک تاکتیک بازاریابی برای آگاهی از برند (مانند سخنرانی عمومی یا وبینارهای رایگان)، تاکتیک دیگری برای تولید سرنخ (مانند پیشنهاد رایگان) و تاکتیک سوم برای فروش مستقیم (مانند بازاریابی ایمیلی) استفاده کنید. یا فروش تلفنی.

اگر با بازاریابی و فروش خود مشکل دارید، تکه پازل گمشده را کشف کنید و معمای این که چرا صاحبان مشاغل کوچک خدمات مشاوره شما را نمی‌خرند را حل نمایید.

تکنیک‌های بازاریابی را بر اساس جایی که مخاطبان شما در چرخه خرید هستند انتخاب کنید

اگر مشتری احتمالی شما در مراحل اولیه چرخه خرید است و شاید تازه متوجه شده است که مشکلی دارد که می‌خواهد حل کند، ممکن است در جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد اینکه دیگران چگونه همان مشکل را حل کرده‌اند، باشد.

تکنیک‌های بازاریابی که برای قرار گرفتن در مقابل او استفاده می‌کنید (مقالات، پست‌های وبلاگ، فیلم‌های آموزشی) به منظور کمک به او در درک مشکل خود هستند، و نه برای وادار کردن او به بیرون کشیدن کارت اعتباری خود.

اگر مشتری بالقوه شما در مرحله تصمیم گیری چرخه خرید است، استفاده از تکنیک‌های بازاریابی که به او نشان می‌دهد راه حل شما چگونه کار می‌کند و ایجاد رابطه اعتماد و احترام با او، شما را به استفاده از تکنیک‌های پرورش مانند وبینارهای رایگان، تماس‌های تلفنی و ایمیل‌های شخصی سوق می‌دهد.

آیا می‌خواهید درباره چرخه‌های خرید بیشتر بدانید و اینکه چگونه باید برای هر نوع مشتری احتمالی بسته به جایی که در چرخه هستند، بازاریابی متفاوتی انجام دهید؟ کتاب تکنیک‌های بازاریابی در بازار ایران برای فروش به صاحبان مشاغل طراحی شده است. با مطالعه این کتاب می‌توانید با درک بهتر بازار ایران، تکنیک‌های مناسب خود را بیابید.

محصولات بازاریابی در مقابل خدمات بازاریابی

اگر در حال فروش محصولات هستید، در مقایسه با زمانی که خدمات می‌فروشید، به ترکیب متفاوتی از تکنیک‌های بازاریابی نیاز دارید. قبل از کار با من، یکی از مشتریان خصوصی من سعی کرد از تکنیک‌های بازاریابی یکسانی برای فروش خدمات و محصولات خود استفاده کند، اما نتایج ضعیفی دریافت کرد.

مردم خدمات (مانند مشاوره، کلاس‌ها و گروه‌های مغز متفکر) را متفاوت از محصولات خریداری می‌کنند. بنابراین، شما نیاز به یک برنامه کمپین بازاریابی منحصر به فرد برای فروش خدمات خود و یک برنامه کمپین بازاریابی کاملاً متفاوت برای فروش محصولات دارید، حتی اگر به همان مخاطبان بفروشید.

موارد اضافی برای در نظر گرفتن

همچنین اهداف شما، محصول یا خدمات خاصی که می‌فروشید، جدول زمانی شما برای اجرای این طرح کمپین بازاریابی و بودجه شما مهم هستند. بودجه شامل بودجه مالی و بودجه زمانی شما می شود.

برخی از بهترین تکنیک‌های بازاریابی رایگان به نظر می‌رسند (مانند شبکه‌سازی)، در حالی که در واقع مقدار زیادی از زمان شما را می‌گیرند – زمانی که می‌توانید در جاهای دیگر در بازاریابی یا کسب‌وکارتان کارآمدتر صرف کنید.

هیچ شلیک طلایی وجود ندارد!

هیچ " تکنیک بازاریابی جادویی" وجود ندارد که نتایج شما را تضمین کند. مطمئناً شیوه‌ها و تکنیک‌های بسیار خوبی وجود دارند که برای دیگران در مشاغل مشابه کارآمد بوده‌اند، اما من هرگز موقعیتی را ندیده‌ام که یک کسب و کار فقط به یک تکنیک بازاریابی نیاز داشته باشد تا کل نیازهای بازاریابی یا فروش خود را برآورده کند.

با 4 یا 5 تکنیک بازاریابی شروع کنید، بر آنها مسلط شوید و سپس در صورت نیاز تکنیک‌های جدید اضافه کنید.

در هر دسته اصلی از بهترین تکنیک‌های بازاریابی، مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تعداد زیادی از تکنیک‌های خاص برای انتخاب وجود دارد. با شناخت مخاطبان خود، بودجه‌های زمانی و مالی و اهداف خود- و آزمایش نتایج خود- در نهایت سازنده‌ترین تکنیک‌هایی را که می‌توانید بارها و بارها استفاده کنید، انتخاب خواهید کرد.

بهترین تکنیک‌های بازاریابی خود را بر اساس معیارهای بالا انتخاب کنید، و سپس نتایج را دنبال کنید تا ببینید کدام یک برای شما و مخاطبان شما بهتر هستند.

نظر خود را بنویسید...