نقدی درباره کتاب اثر مرکب
146
۱ سال پیش
0

نقدی درباره کتاب اثر مرکب

اثر مرکب: درآمد، زندگی و موفقیت خود را به سرعت شروع کنید

بدون حیله، بدون اغراق، بدون گلوله جادویی، اثر مرکب بر این اصل استوار است که تصمیمات سرنوشت شما را شکل می‌دهند. تصمیمات کوچک و روزمره یا شما را به زندگی‌ای که می‌خواهید می‌برد یا به طور پیش فرض به فاجعه می‌رسد.

دارن هاردی، ناشر مجله موفقیت، اثر مرکب را ارائه می‌کند، تقطیر از اصول بنیادی که شگفت‌انگیزترین دستاوردها را در تجارت، روابط و فراتر از آن هدایت کرده‌اند. این سیستم عامل ساده و گام به گام به شما امکان می‌دهد موفقیت خود را چند برابر کنید، پیشرفت خود را نمودار کنید و به هر آرزویی برسید.

اگر در مورد داشتن یک زندگی خارق‌العاده جدی هستید، از قدرت The Compound Effect  برای ایجاد موفقیتی که می‌خواهید استفاده کنید.

 درباره نویسنده

دارن هاردی نیروی رؤیایی مجله SUCCESS به عنوان ناشر و مؤسس آن است. دارن به‌عنوان رهبر بیزینس در صنعت موفقیت برای دو دهه، دسترسی منحصربه‌فرد و بدون محدودیتی به موفق‌ترین افراد روی کره زمین از جمله ریچارد برانسون، استیو جابز، وارن بافت، دونالد ترامپ، هوارد شولتز، چارلز شواب، جف بزوس و ... . او اسرار موفقیت آنها را کشف کرده است.

اکنون او این اسرار را برای بیش از 2 میلیون نفر در هر ماه از طریق صفحات SUCCESS، وبلاگ خود، توییتر، فیس بوک و قبل از مخاطبان زنده کارآفرینان در سراسر کشور فاش می‌کند. دارن بهترین اطلاعات و استراتژی‌های موجود را فیلتر می‌کند و اصول موفقیت خود را که در خیابان آزمایش شده است، ترکیب می‌نماید.

دارن همچنین بسیاری از مدیران اجرایی با عملکرد بالا را راهنمایی می‌کند، به بسیاری از شرکت‌های بزرگ مشاوره می‌دهد و در هیئت مدیره چندین شرکت و سازمان غیرانتفاعی حضور دارد. او همچنین یک سخنران اصلی و مشارکت کننده رسانه‌ای بسیار مورد توجه است. دارن با همسرش جورجیا و دو توله سگش لوسی لو و تکس در سن دیگو، کالیفرنیا زندگی می‌کند.

نقد کتاب: اثر مرکب اثر دارن هاردی

یک روز دیگر، یک نقد کتاب دیگر. اخیراً نمی‌توانم از گوش دادن به کتاب‌های صوتی و انجام کارهای کوچک در خانه خودداری کنم. بنابراین پس از خواندن «مدیری مؤثر» اثر پیتر اف. دراکر، تصمیم گرفتم سبک کلاسیک دیگری را انتخاب کنم که به همان اندازه در حلقه‌های بهره‌وری توصیه می‌شود، «اثر مرکب» اثر دارن هاردی.

عنوان به وضوح صحبت می‌کند. این کتاب در مورد معرفی تغییرات جزئی در زندگی شما است که پس از مدتی ترکیب شده و تأثیر قابل توجهی ایجاد می‌کند. همچنین در مورد عادات یا وظایف بدی است که دوست داریم از آنها غفلت کنیم و تأثیر طولانی مدت بر زندگی ما می‌گذارند.

این کتاب برای همه کسانی که به دنبال انگیزه‌ای برای ایجاد تغییر هستند، مفید و مناسب است. مهم نیست که هدف شما بهبود رابطه، وضعیت مالی یا سطح تناسب اندام شما باشد. کاری که انجام دادن آن آسان است، انجام ندادن آن نیز آسان است.

نظر نویسنده گاهی از حد سلیقه من فراتر می‌رود. من نمی‌خواهم به صورت هفتگی برای بررسی رابطه با شریکم برنامه‌ریزی کنم یا افرادی را که با آنها احاطه کرده‌ام با موجودی حساب بانکی‌شان قضاوت کنم.

من عاشق ایده مستند کردن چیزهایی هستم که هر روز از آنها سپاسگزارم. برخی از شیوه‌های ایجاد عادت توصیه شده توسط این کتاب بسیار خوب هستند.

خلاصه کتاب در سه جمله

اثر مرکب، استراتژی به دست آوردن پاداش‌های عظیم از اقدامات کوچک و به ظاهر بی اهمیت است. تا زمانی که چیزی را اندازه نگیرید نمی‌توانید آن را بهبود ببخشید. همیشه 100 درصد مسئولیت هر چیزی که برای شما اتفاق می افتد را بپذیرید.

خلاصه اثر مرکب

این خلاصه کتاب من از اثر مرکب نوشته دارن هاردی است. یادداشت‌های من غیر رسمی هستند و اغلب حاوی نقل قول‌هایی از کتاب و همچنین افکار خودم هستند. این خلاصه همچنین شامل درس‌های کلیدی و قسمت‌های مهم کتاب است.

جیم ران: درباره چیزهایی که اهمیت دارد با افرادی که برایشان مهم است صحبت کنید. اثر مرکب سیستم عاملی است که زندگی شما را اجرا کرده است، چه بدانید چه ندانید.

"هیچ مبانی جدیدی وجود ندارد." موفقیت این است که یک دوجین کار را واقعاً خوب انجام دهید، که پنج هزار بار تکرار شده است. به دانش بیشتری نیاز ندارید. شما به یک برنامه اقدام جدید نیاز دارید.

ثبات کلید نهایی موفقیت است. اگر بهتر نیستید، بیشتر کار کنید. اثر مرکب، استراتژی به دست آوردن پاداش‌های کلان از اقدامات کوچک و به ظاهر بی اهمیت است.

انتخاب‌های کوچک + ثبات + زمان = نتایج قابل توجه.

مفهوم سرزمین هیچ مردی تونی رابینز زمانی است که شما واقعاً از زندگی خود راضی نیستید، اما به اندازه کافی ناراضی نیستید که کاری در مورد آن انجام دهید. شما می‌خواهید از این رضایت دوری کنید.

دانش سرمایه گذاری نشده هدر می‌رود.

انتخاب در مرکز همه موفقیت‌ها و شکست‌ها قرار دارد. چیزی که ما انتخاب می‌کنیم مؤثرترین عامل تاثیرگذار است. اغلب اوقات برای انتخاب‌های هدف خود چشم بسته تصمیم می‌گیریم.

ما به طور پیش فرض هدف‌هایی انتخاب می‌کنیم که جامعه و فرهنگی که در آن هستیم، به ما می‌گوید باید چه کاری انجام دهیم. پس اینها انتخابات بزرگی نیستند، اما عواملی که فکر می‌کنید مهم نیستند یا اهمیت زیادی ندارند، ما را از مسیر خارج می‌کنند.

شما آگاهانه به آن فکر نمی‌کنید، اما این تصمیمات کوچک واقعاً می‌توانند اوضاع را تغییر دهند. یک دفتر روزانه قدردانی از همسرتان داشته باشید. هر روز چیزی را که در رابطه با همسرتان سپاسگزار هستید بنویسید و یک سال بعد کتاب را به او هدیه دهید.

قدردانی یعنی تصدیق افرادی در زندگی شما که کارهایی را برای شما انجام داده‌اند که شما نتوانسته‌اید برای خودتان انجام دهید. باید در روابط خود حاضر باشید و صد در صد آن را انجام بدهید. همیشه 100 درصد مسئولیت هر چیزی که برای شما اتفاق می افتد را بپذیرید.

شما به تنهایی مسئول وضعیت خود هستید.

همه این فرصت را دارند که خوش شانس باشند. اگر در جامعه آزاد زندگی می‌کنید، خوش شانس هستید. اولین قدم به سوی تغییر آگاهی است. بهترین راه برای آگاهی، اندازه گیری است. نوشتن امر کلیدی است. پیگیری پیشرفت و گام‌های اشتباه، کلید موفقیت بلندمدت است.

رفتار خود را حداقل برای یک هفته پیگیری کنید.

همه برندگان ردیاب هستند. تا زمانی که چیزی را اندازه نگیرید نمی‌توانید آن را بهبود ببخشید. ورزشکاران حرفه‌ای ردیاب‌های بزرگی هستند. ردیابی زندگی شما را متحول خواهد کرد. نویسنده با ردیابی هر تصمیم مالی در یک دفترچه شروع کرد.

صرفاً آگاه شدن از اعمال خود باعث تغییر آن‌ها می‌شود. هر دلاری که امروز خرج می‌کنید، در بیست سال 5 دلار برای شما هزینه دارد (به دلیل هزینه فرصت ناشی از سرمایه گذاری). انجام اصلاحات کوچک دروس، به طو صد در صدی باعث تشویق می‌شود.

تفاوت بین گلف باز شماره یک و گلف باز شماره ده فقط 1.9 ضربه است، در نتیجه تفاوت جایزه آن‌ها پول زیادی است. با پس انداز 1 درصد از پول خود در هر ماه شروع کنید. سپس در ماه آینده 2 درصد پس انداز کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که 10 درصد از درآمدتان را پس انداز کنید. هر چه زودتر شروع به ایجاد تغییرات کنید، اثر مرکب بیشتر به نفع شما عمل می‌کند.

کلید موفقیت این است: آیا هر روز یاد می‌گیرید؟

هیچ بیزینسی قرار نیست کسی را فقط برای حضور در اطراف خود نگه دارد. باید مدام آماده شوید. زندگی شما نتیجه انتخاب‌های لحظه به لحظه شماست. هر چه عادت‌های شما قدیمی‌تر باشد و ریشه‌های آنها عمیق‌تر باشد، تغییر آنها سخت‌تر می‌شود.

منطقی است که از آنجایی که هر عادتی را که دارید یاد گرفته‌اید، می‌توانید عادت‌های جدید را نیز بیاموزید. اگر هنگام خروج از لس آنجلس به سمت نیویورک، دماغه هواپیما فقط یک درصد از مسیر خارج شود، پس از رسیدن به جایی دیگر فرود می‌آیید.

انگیزه‌بخش‌ترین انتخاب‌ها، آن‌هایی هستند که با «چرا» و هدف شما همسو باشند. برای انجام کارها به دلیل مستحکمی نیاز دارید. با دلیلی که به اندازه کافی معنادار است، تقریباً هر کاری را انجام خواهید داد. بسیاری از مردم بر روی موفقیت بدون تحقق تمرکز می‌کنند.

اگر اهدافی را برای خود بسازید که با ارزش‌های شما اصطکاک داشته باشد، برای رسیدن به هدف دچار مشکل می‌شوید و یا در مورد پیشرفت خود احساس گناه می‌کنید. به عنوان مثال، اگر خانواده شما اولویت بالایی دارد، اما اهداف مالی بالایی برای خود تعیین کرده‌اید، بین این دو هدف اصطکاک وجود دارد.

(توجه: این اساساً عادات مبتنی بر هویت است. شما نمی‌توانید بین هویت و اهداف خود اصطکاک داشته باشید.)

ابتدا زندگی مورد نظر خود و در مرحله دوم بیزینس مورد نظر خود را طراحی کنید. بیشتر مردم قبل از اینکه به این فکر کنند که چه نوع زندگی می‌خواهند بسازند، شغلی را انتخاب می‌کنند.

(توجه: ایده عالی. حتی ایده بهتر ممکن است آزمایش سبک زندگی باشد. یک پروژه را در "زندگی" های مختلف امتحان کنید و ببینید از کدام یک بیشتر لذت می‌برید. یک کتاب بنویسید (نویسنده)، یک پروژه عکس را در یک گالری (عکاس) به نمایش بگذارید. )

قانون جذب صرفاً توجه شما را به سمت چیزی معطوف می‌کند که قبلاً آنجا بوده است.

مهم‌ترین اهداف خود را بنویسید.

هنگامی که هدفی را تعیین می‌کنید، اکثر مردم می‌پرسند، "برای رسیدن به هدف شما چه کاری باید انجام دهم؟" در عوض، باید بپرسید "من باید چه کسی شوم؟" نسبت اوقات بیکاری شما به آموزش چقدر است؟ 20 درصد از مردم وقت خود را صرف آموزش می‌کنند.

تماشای اخبار را متوقف کنید. اخبار هر روز بدترین، غم انگیزترین و پر استرس‌ترین داستان‌ها را جمع آوری می‌کند. اگر بین آنچه می گویید و کاری که انجام می‌دهید تفاوت وجود داشته باشد، رفتار شما برنده است.

محرک‌های عادت‌های بد خود را شناسایی کنید: چه کسی، چه چیزی، کجا و چه زمانی که شما را وادار می‌کند عادت‌های بد خود را شروع کنید. با حذف محرک‌های خود شروع کنید. غذاهای ناسالم و غیره را دور بریزید.

از دروغ گفتن و توجیه انتخاب‌های سخت با گفتن جملاتی مانند «این عادلانه نیست که همه از خوردن شیرینی صرفاً به این دلیل که نمی‌خواهم شیرینی بخورم اجتناب کنند، دست بردارید.»

مطالعه دین اورنیش نشان داد که ترک بسیاری از عادات بد به طور همزمان برای مردم آسان‌تر است. هر عادت جدیدی باید در زندگی و سبک زندگی فعلی شما کار کند. محل تمرین نمی‌تواند دور از ذهن باشد. باید در مسیرتان باشد.

مونتل ویلیامز یک اصل افزودنی دارد که در آن به جای چیزی که از بین می‌برد یا قربانی می‌کند، بر افزودن چیزی به زندگی خود تمرکز می‌نماید. هاردی استفاده از تقویم ساینفلد را برای پاسخگویی عمومی نیز توصیه می‌کند.

صبور باشید. شما سال‌ها را صرف تکرار رفتارهای بد کرده‌اید. ساختن رفتارهای خوب سال‌ها طول می‌کشد. حرکت بسیار زیاد است. اجسام در حال حرکت تمایل دارند در حرکت بمانند.

سخت‌ترین قسمت حرکت شروع است. دقیقاً مانند هل دادن چرخ و فلک در زمین بازی، پس از حرکت، می‌توانید خیلی راحت به راه خود ادامه دهید. با شتاب، می‌توانید با کار موفقیت کم ادامه دهید. به محض اینکه شتاب داشته باشید، به راحتی می‌توانید کارها را در حال اجرا نگه دارید.

جک نیکلاوس یک روانشناس زمان قبل از عکسبرداری خود را برای یک برنامه تکراری قبل از گرفتن شات داشت که همین روش را بارها و بارها انجام داد. هر شات در یک تورنمنت و هرگز بیش از یک ثانیه متزلزل نشد.

خودتان را برای موفقیت آماده کنید.

با یادداشت کارهای خود در دفترچه روزتان، می‌توانید مطمئن شوید که روزتان چگونه شروع و چگونه به پایان می‌رسد. ابتدا مهمترین وظایف خود را تمام کنید. هر شب روز خود را مرور کنید.

متعهد شوید که هر آخر هفته بررسی کارها را انجام دهید. آنچه را که در آن هفته در روابطتان به خوبی پیش رفت را پوشش دهید. رابطه خود را در هفته گذشته در مقیاس 1-10 رتبه بندی کنید و سپس بپرسید چه چیزی می‌تواند آن را به 10 برساند.

«هرکسی می‌تواند عاشق شود. عاشق شدن آسان است. عاشق ماندن تلاش واقعی می‌خواهد.»

وقتی دو هفته از کارتان را از دست می‌دهید، فقط کاری را که انجام می‌دادید از دست نمی‌دهید. شما شتاب خود را از دست می‌دهید و این مشکل بزرگتر است.

وقت خود را با تماشای تلویزیون، خوردن آشغال، خواندن مطالب بیهوده، مصرف داستان‌های منفی و موارد دیگر تلف نکنید. چه کسی در هیئت مشاوران شخصی شما حضور دارد؟ 10-12 متخصصی که از آنها مشاوره می‌گیرید چه کسانی هستند؟

بهترین افراد، بهترین مربیان را استخدام می‌کنند. هاروی مک کی 20 مربی داشت. مربی گفتار، مربی نویسندگی، مربی طنز و غیره.

 شما حاضرید چه چیزی را تحمل کنید؟ اگر دیر کردن مردم را تحمل کنید، این همان چیزی است که به دست خواهید آورد. اگر درآمد کمتر از ارزش خود را تحمل کنید، همان چیزی است که به دست خواهید آورد.

این شبیه ایده مارک منسون است که "چه نوع دردی می‌خواهید؟" به جز اینکه در اینجا برای نیروهای منفی در زندگی ما اعمال می‌شود، در حالی که او آن را برای اهداف و جاه طلبی‌های ما به کار می‌برد.

همیشه کمی فراتر از آنچه مردم انتظار دارند پیش بروید. کمی زیباتر بپوشید و کمی بیشتر تلاش کنید. بین یادگیری و مطالعه تفاوت وجود دارد. یادگیری منجر به دانش می‌شود.

مطالعه یک موضوع به این معنی است که شما روی آن سرمایه گذاری کرده‌اید و آن را امتحان می‌کنید. جهان در حال حاضر هزاران دانش دارد. شما نیازی به یادگیری بیشتر ندارید. آنچه شما نیاز دارید مطالعه، تمرین و اقدام در مورد دانشی است که دارید.

ایده بزرگ از اثر مرکب دارن هاردی

  1. اثر مرکب در عمل

اثر مرکب اصل درو کردن پاداش‌های بزرگ از یک سری انتخاب‌های کوچک و هوشمند است. این ایده در پشت اثر مرکب این است که اقدامات کوچک ثابت در یک دوره زمانی طولانی، نسبت به تغییرات شدید اما کوتاه، بازده بیشتری دارد. هاردی یک فرمول ساده برای توضیح به ما می‌دهد:

انتخاب‌های کوچک و هوشمند + ثبات + زمان = تفاوت رادیکال

در اینجا چند مثال برای نشان دادن این ایده آورده شده است:

  • یک پنی که هر روز به مدت 31 روز دوبرابر می‌شود، سود بیشتری نسبت به دریافت 3 میلیون دلار پول نقد امروزی دارد.
  • یا سه دوست را انتخاب کنید که از یک مکان شروع می‌کنند- یکی هیچ تغییری (خوب یا بد) نمی‌کند، یکی یک نوشیدنی در هفته به رژیم غذایی خود اضافه می‌کند و در زمان استراحتش تلویزیون تماشا می‌کند، دیگری تغییرات کوچکی مانند حذف 200 کالری در روز انجام می‌دهد و خواندن روزانه 10 صفحه از یک کتاب خوب... به نظر شما کدام یک از این سه نفر دو سال بعد در جای بهتری قرار می‌گیرند؟

خط پایین؟ انتخاب‌های کوچکی که روزانه انجام می‌دهیم بر نتایجی که در آینده تجربه می‌کنیم تأثیر می‌گذارد. در ابتدا، ما تفاوت را نخواهیم دید. 5 ماه یا حتی یک سال می‌گذرد و ممکن است همه چیز نسبتاً یکسان به نظر برسد. اما دو یا سه سال به آن فرصت دهید و تفاوت‌ها می‌توانند شما را غافلگیر کنند.

بنابراین، چه انتخاب‌های کوچکی می‌توانید به صورت روزانه انجام دهید، که می‌تواند تغییرات مثبتی را برای شما در آینده ایجاد کند؟ آن‌ها را یادداشت کنید و متعهد شوید.

  1. کوشا و ثابت قدم باشید

چالش برانگیزترین جنبه اثر مرکب این است که قبل از اینکه بتوانیم نتیجه را ببینیم، باید مدتی، به طور مداوم و کارآمد به کار خود ادامه دهیم.

تکرار انضباط‌های ساده روزانه بازده بزرگی دارد، در حالی که تکرار اشتباهات ساده در قضاوت مشکلاتی ایجاد می‌کند و شما را از موفقیت دور می‌نماید. برای یافتن تغییرات اساسی در هر بخش از زندگی خود، فقط باید یک سری گام‌های کوچک بردارید، اما باید این کار را به طور مداوم در یک دوره زمانی طولانی برای بهبود زندگی خود انجام دهید.

موفقیتی را که روی مبل خود بنشینید و آرزویش کنید، پیدا نخواهید کرد. شما باید کار سخت را انجام دهید و در آن ثابت بمانید، حتی زمانی که نتیجه‌ای نمی‌بینید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است: به راحتی می‌توان موفقیت را بدیهی دانست و زمانی که شروع به دیدن نتایج مثبت کردید شروع به سست شدن کنید...

این کار را نکنید! در انجام این کار گام‌های بزرگی به عقب برمی‌دارید که بازیابی آن دشوار خواهد بود. به جای اینکه وقتی شروع به دیدن نتایج مثبت می‌کنید، آن را به عنوان نشانه‌ای در نظر بگیرید که در مسیر درستی حرکت می‌کنید، و سپس، همه چیز را در دنده بالا قرار دهید و به حرکت خود ادامه دهید!

نیاز به نتایج فوری را کنار بگذارید. موفقیت سریع نیست. تغییر سخت است، صبور باشید.

بینش (های) عملی:

یک خودکار و برگه بردارید و پاسخ خود را به سؤالات زیر بنویسید:

  • برخی از بهانه‌هایی که در حال حاضر دارید و می‌دانید که به رشد و موفقیت شما کمک نمی‌کنند چیست؟ متعهد شوید که از طریق کار سخت و توسعه شخصی بر آنها غلبه کنید.
  • گام‌های کوچکی که می‌توانید برای تغییر زندگی خود در مسیری بهتر هر روزه بردارید، کدامند؟
  • چه کارهای کوچکی وجود دارد که می‌توانید از انجام آنها دست بردارید و ممکن است مانع موفقیت شما شود؟
  1. تصمیمات شما سرنوشت شما را تعیین می‌کند

انتخاب‌ها ریشه هر یک از نتایج شما هستند. هر انتخاب رفتاری را آغاز می‌کند که به مرور زمان تبدیل به یک عادت می‌شود.

شما باید با آگاهی از انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید و اینکه این انتخاب‌ها چگونه آینده شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، شروع کنید. حوادث فقط در زندگی برای شما اتفاق نمی‌افتند، بلکه به این دلیل اتفاق می‌افتند که جایی در این مسیر انتخاب کردید که منجر به آن لحظه شد.

بزرگ‌ترین چالش ما این نیست که با میل و رغبت انتخاب‌های بد انجام می‌دهیم، بلکه این است که بر اساس عادت‌هایی که ایجاد کرده‌ایم، انتخاب می‌کنیم.

ما در میان انتخاب‌ها «خوابگردی» می‌کنیم، غافل از اینکه حتی آن‌ها را انجام می‌دهیم. همانطور که با افزایش هوشمندی، اثر مرکب می‌تواند برای شما کار کند.

 انتخاب‌هایی که می‌تواند علیه شما کار کند (و احتمالاً چنین بوده است)، همان انتخاب‌های کوچک و به ظاهر بی اهمیتی هستند که روزانه انجام می‌دهید.

یک انتخاب مهم که باید در یک رژیم غذایی ثابت گنجانده شود، انتخاب شکرگزار بودن است. انتخاب قدردانی بر سایر زمینه‌های زندگی ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود افراد بهتری، روابط بهتر، خوش‌نشین‌تر بودن، و به طور کلی از زندگی شادتر باشیم.

بینش (های) عملی:

یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید. هر روز یک چیز را یادداشت کنید که بابت آن سپاسگزار هستید. اگر روی رابطه‌ای کار می‌کنید، می‌تواند حول یک فرد متمرکز شود و سال بعد به عنوان هدیه به او داده شود.

نظر خود را بنویسید...