چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم

چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم

149
۲ سال پیش
0

تلاش‌های بازاریابی محتوا را می‌توان با توسعه یک استراتژی محتوای جامع تا حد زیادی بهبود بخشید. امروز قصد داریم در مورد یک استراتژی مناسب برای محتوا با شما صحبت کنیم.

زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشتریان بالقوه خودتان را خیلی سریع‌تر جذب کنید. جذب سریع‌تر مشتری به فروش و سودآوری شما کمک می‌کند.

در یک نگا متوجه شده‌اید که داشتن یک استراتژی محتوا به‌صورت مستقیم در سودآوری و فروش شما بسیار تأثیرگذار است.

  •     استراتژی محتوا یک طرح کسب‌وکار است که بر اساس اهداف کسب‌وکار شما مشخص می‌شود و مبتنی بر ایجاد و توزیع محتوای مؤثر است.
  •     استراتژی محتوای شما منحصر به کسب‌وکار شما خواهد بود، اما باید با هویت برند شما و مأموریت شرکت شما همسو باشد.
  •     تقریباً هر شرکتی می‌تواند از داشتن یک استراتژی محتوا سود ببرد. یک استراتژی خوب اندیشیده شده و به‌دقت اجرا شده می‌تواند باعث رشد شود، صدای برند شما را در کانال‌ها ثابت نگه دارد و به مخاطبان شما در مورد ارزش پیشنهادی شما آموزش دهد.
  •     این مقاله برای صاحبان مشاغل کوچک است که اهمیت بازاریابی محتوای هدر کانال‌های مختلف حتی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام را درک می‌کنند و می‌خواهند یک استراتژی بازاریابی محتوا بسازند.

استراتژی محتوا برای رشد کسب‌وکار بسیار مهم است. این می‌تواند به شما در ایجاد سرنخ، ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف و اثبات تخصص خود کمک کند. برای ایجاد محتوا به‌طور مؤثر، به یک استراتژی محتوا نیاز دارید.

یک استراتژی محتوا تضمین می‌کند که شما محتوا را به خاطر اینکه سایت را از محتوا پر کنید، ایجاد نمی‌کنید.

طراحی و اجرای طرح به شما این امکان را می‌دهد که کارهای تأثیرگذارتری تولید کنید، که اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت شما را برآورده کند.

با بررسی مخاطبان و اهداف شرکت خود، می‌توانید اهداف موردنظر خود را بر اساس معیارهایی تنظیم و پیگیری کنید که به شما کمک می‌کند تعیین کنید آیا محتوای شما نتایج دلخواه را به همراه دارد یا خیر.

هنگام ایجاد استراتژی محتوا باید موارد زیادی را در نظر گرفت. در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه می‌توانید چیزی بسازید که نتایج مورد انتظار شما را ارائه دهد.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا بخشی از یک استراتژی بازاریابی جامع برای هر کسب‌وکاری هست که قصد دارد در فضای آنلاین هم جذب مخاطب انجام دهد و باید با اهداف تجاری خاص، به‌ویژه در رابطه با فروش و بازاریابی، هماهنگ باشد.

چه بخواهید درآمد را افزایش دهید یا ترافیک را افزایش دهید، یک استراتژی محتوا می‌تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.

برنامه شما باید دید روشنی از اینکه به چه کسانی خواهید رسید و اهدافی که امیدوارید از طریق محتوایی که تولید خواهید کرد و کانال‌هایی که در آنها منتشر خواهید کرد به دست آورید، ارائه دهد.

با این حال، استراتژی شما باید انعطاف‌پذیر باشد. گاهی اوقات، حتی بهترین برنامه‌ریزی‌ها نیز شکست می‌خورند، یا شاید آنچه در گذشته برای کسب‌وکار شما مفید بوده، دیگر کارساز نباشد.

علاوه بر این، همان‌طور که در مورد نحوه تعامل مخاطبان با محتوای شما و تغییر اهداف کسب‌وکار شما بیشتر می‌آموزید، استراتژی شما نیز باید تغییر کند و تکامل یابد.

خبر خوب این است که با یک استراتژی محتوا، می‌توانید سازگار شوید. از آنجایی که شما متغیرهای مختلفی را محاسبه می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید تعیین کنید که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مناسب تجارت و کسب‌وکار شما نیست.

نکته کلیدی: استراتژی محتوای شما بر اساس اهداف کسب‌وکار شما است. باید یک دید واضحی به شما از آنچه می‌خواهید به‌دست آورید، بدهد و نحوه برنامه‌ریزی برای دستیابی به آن اهداف را ارائه دهد، اما باید انعطاف‌پذیر باشد.

چرا به یک استراتژی محتوا نیاز دارید؟

چرا به یک استراتژی محتوا نیاز دارید؟

تنها شرکت‌های بزرگ یا باسابقه بالا نیستند که به استراتژی محتوا نیاز دارند. هر کسب‌وکاری می‌تواند از یکی از انواع محتوا سود ببرد. یک استراتژی محتوای خوب مزایای زیر را به همراه دارد:

  •     به محتوای شما هدف می‌دهد؛ با توسعه یک استراتژی برای محتوای خود، ایده روشنی از آنچه می‌خواهید محتوای خود انجام دهد به‌دست می‌آورید. بدون استراتژی، شما در معرض خطر ایجاد محتوایی هستید که با اهداف تجاری شما مرتبط نیست یا برای برند شما معنی ندارد.
  •     تولید محتوا را ساده می‌کند؛ اگر از هدف خود مطمئن نیستید، پر کردن یک تقویم محتوا می‌تواند دشوار باشد. اما با یک استراتژی محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی، می‌توانید موضوعات را در تقویم خود به گونه‌ای قرار داده و زمان‌بندی کنید که از نظر استراتژیک با اهداف تجاری بزرگ‌تر شما مطابقت داشته باشد.
  •     شما را ثابت نگه می‌دارد؛ پیام‌رسانی مداوم در همه کانال‌ها به شما کمک می‌کند تا صدای برند خود را بسازید. صدای برند شما بر نحوه درک مخاطب از برند شما تأثیر زیادی خواهد داشت. برای مثال، یک شرکت حقوقی ممکن است صدای برند معتبر و آکادمیک را بخواهد، در حالی که یک برند فست فود ممکن است معمولی‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و هوشمندانه‌تر باشد.
  •     ترافیک ارگانیک شما رشد می‌کند؛ برای رشد ارگانیک ترافیک، می‌خواهید به‌طور منظم محتوای باکیفیت را به گوگل و سایر موتورهای جستجو تغذیه کنید. یک استراتژی محتوا به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی را که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند سازماندهی کنید و سپس به شما اطلاع می‌دهد که بر اساس آن عبارات محتوا ایجاد کنید. ترافیک رایگان یا بازدیدهایی که از طریق کلیک روی صفحه نتایج موتور جستجو انجام می‌شود، یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای افزایش دیده شدن برند است.
  •     این رابطه با مخاطبان شما ایجاد می‌کند؛ محتوا می‌تواند به حل سؤالات و مشکلات مشتری کمک کند. با تولید محتوای حساس به نیازهای مخاطبان می‌توانید اعتماد آنها را جلب کنید. اگر محتوای باکیفیت دارید، احتمالاً نظر خوبی نسبت به کسب‌وکار شما دارند و محصول یا خدمات شما را می‌خرند.
  •     اعتبار شما را افزایش می‌دهد؛ در حین ایجاد محتوای قدرتمند، می‌توانید خود را به‌عنوان یک متخصص قرار دهید و شهرت خود را بهبود بخشید، که به نوبه خود می‌تواند منجر به رتبه بالاتر آن در موتورهای جستجو و جلب اعتماد مخاطبان شود.
  •     تولید سرنخ؛ این محتوا همچنین می‌تواند برای تولید سرنخ و گرفتن اطلاعات تماس کاربر برای کمپین‌های بازاریابی استفاده شود. به‌عنوان مثال، در ازای دریافت آدرس ایمیل، به مخاطبان خود نوعی محتوای ارزشمند، مانند مطالعه موردی یا سند فنی ارائه دهید. هنگامی که کاربر اطلاعات تماس خود را به شما می‌دهد، به محتوا دسترسی پیدا می‌کند و شما می‌توانید بازاریابی را برای او در کانال دیگری شروع کنید.

نکته کلیدی: توسعه یک استراتژی محتوا می‌تواند از طرق مختلف برای کسب‌وکار شما مفید باشد، از جمله هدفمند کردن محتوای خود، ساده‌سازی نحوه ایجاد محتوا، افزایش ترافیک وب ارگانیک و افزایش اعتبار شما.

" کتاب کارخانه محتوا " یک کتاب بسیار عالی در زمینه تکنیک‌های محتوا برای موفقیت و جذب مشتری هست که نکات بسیار زیادی دران در مورد اینکه چگونه بتوانیم با تاکتیک‌های خاصی، کاربر علاقه‌مند به بازار خود را جذب کنیم. خواندن این کتاب برای شما که دوست دارید در محتوای خودتان، یک CTA عالی قرار دهید و کاربر معمولی را به یک کاربر علاقه‌مند تبدیل کنید، توصیه می‌کنیم.

چه چیزی در استراتژی محتوا گنجانده شده است؟

چه چیزی در استراتژی محتوا گنجانده شده است؟

در حالی که استراتژی‌های محتوا بین شرکت‌ها در مورد اهداف خاصی که می‌خواهند به آن دست یابند متفاوت است، استراتژی محتوا شامل عناصر زیر است:

    چرا محتوا تولید کنیم؟

طراحی موضوعات و حمله به کلمات کلیدی زمانی که هدف مشخصی داشته باشید بسیار آسان‌تر خواهد بود.

برای مثال، اگر می‌خواهید فروش را افزایش دهید، می‌توانید بررسی‌های محصول و فهرستی از برگزیدگان را برای اقلامی که در انبار نگهداری می‌کنید، ایجاد کنید.

این محتوا را می‌توان به صفحات تجارت الکترونیکی شما پیوند داد و از طریق ایمیل و در رسانه‌های اجتماعی در وبلاگ شما منتشر کرد.

    چه کسی را هدف قرار دهیم؟

ایجاد یک استراتژی محتوای موفق بدون شناسایی مخاطبان خود غیرممکن است. مصرف‌کنندگان هدف خود را در نظر بگیرید و فکر کنید که چگونه می‌توانید مشکلات آنها را حل کنید.

همچنین می‌خواهید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید آنها را در بخش محتوا مشارکت دهید.

    اهداف محتوای شما به چه چیزی باید برسد؟

اهداف مشخصی را با شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مشخص کنید. به‌عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک وبلاگ برای افزایش ترافیک وب‌سایت و تعامل کاربران ایجاد کنید.

یک هدف مشخص با KPI واضح ممکن است "رتبه صفحه 1 برای دو کلمه کلیدی اصلی در سه ماهه اول" یا "بهبود میانگین زمان در صفحه به میزان 15٪ توسط EOY" باشد.

    چگونه برجسته شویم؟

در مورد شرکت خود و آنچه که نشان می‌دهد فکر کنید. تمرکز بر آنچه که کسب‌وکار شما را از رقبایتان متمایز می‌کند می‌تواند به شما در ایجاد یک استراتژی محتوای قوی‌تر کمک کند.

    داستان خود را کجا خواهید گفت؟

برنامه شما باید شامل کانال‌ها یا پلتفرم‌هایی باشد که برای ارائه محتوای خود استفاده می‌کنید.

ایجاد یک استراتژی محتوا

از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر، محتوای شما باید برای توزیع گسترده هدف‌گذاری و بهینه‌سازی شود.

هر کانال و اینکه محتوای شما چگونه باید قاب شود را در نظر بگیرید. همچنین باید به این فکر کنید که آنها چگونه با هم کار می‌کنند تا داستانی منسجم درباره تجارت شما تعریف کنند.

هنگام ایجاد یک استراتژی محتوا، ممکن است بخواهید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

  •     چگونه یک تقویم محتوا ایجاد می‌کنید؟
  •     چگونه برای محتوای خود ایده تولید خواهید کرد؟
  •     چگونه ایده‌های محتوایی خود را سازماندهی خواهید کرد؟
  •     هر چند وقت یک بار محتوا را ارسال خواهید کرد؟
  •     درخواست‌های برنامه‌ریزی نشده یا لحظات رایج با تقویم محتوای موجود چگونه کار می‌کنند؟

نکته کلیدی: در حالی که عناصر یک استراتژی محتوا بین شرکت‌ها متفاوت است، شما باید درک روشنی از برند خود، افرادی که هدف قرار داده‌اید و آنچه می‌خواهید محتوایتان به آن دست پیدا کند، داشته باشید.

انواع محتوایی که باید در استراتژی محتوا در نظر بگیرید

انواع محتوایی که باید در استراتژی محتوا در نظر بگیرید

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می‌توانید در استراتژی محتوای خود بگنجانید.

لازم نیست یکی بهتر از دیگری باشد. اینکه برای شما کار می‌کند یا نه به اجرا، مخاطبان، موضوع و موارد دیگر بستگی دارد. در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که باید در مورد استفاده از آنها فکر کنید:

    پست‌های وبلاگ

پست‌های وبلاگ می‌توانند مخاطبان شما را در مورد محصولات شما آگاه کنند، به سؤالات مشتریان شما پاسخ دهند یا داستان مخاطبان شما را بازگو کنند.

آنها همچنین به ایجاد ترافیک ارگانیک کمک می‌کنند و می‌توانند مخاطبان را مدت‌ها پس از انتشار آنها درگیر خود نگه دارند.

    نمودارها

اینفوگرافیک ها روشی بصری برای ارائه اطلاعات پیچیده در یک تصویر با قابلیت اسکن آسان هستند. اینفوگرافیک ها به خوبی برای رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند.

    مطالعات موردی

مطالعات موردی به توضیح اینکه چگونه محصولات یا خدمات شما می‌توانند به‌طور خاص به مشتریان شما کمک کنند کمک می‌کند.

    ویدیو مارکتینگ

اگرچه تولید آنها به‌آسانی سایر محتواها نیست، ویدیوها فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کنند. می‌تواند کار شما را زیباتر کند. علاوه بر این، این منطقه‌ای است که مشتریان می‌خواهند بیشتر از آن دیدن کنند.

    محتوای ایجادشده توسط کاربر

با استفاده از عکس‌ها، ویدیوها یا کلمات (توصیه‌ها) مشتریان خود برای صحبت در مورد رابطه آنها با کسب‌وکارتان، آنها را برجسته کرده و اعتبار برند خود را افزایش می‌دهید.

    چک‌لیست

چک‌لیست اطلاعات، تحقیقات یا داده‌های پیچیده را به‌تفصیل شرح می‌دهند و اطلاعاتی را در سطح متخصص ارائه می‌کنند تا به مخاطبان در تصمیم‌گیری، درک موضوع یا حل یک مشکل کمک کنند.

    کتاب‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی که طولانی‌تر از یک پست وبلاگ هستند، اما کوتاه‌تر از یک رمان هستند، به شما امکان می‌دهند یک موضوع را به‌طور طولانی بررسی کنید، در حالی که اطلاعات موردنیاز مشتریان را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

برخی از شرکت‌ها هنگام اشتراک در خبرنامه یا خدمات از کتاب‌های الکترونیکی به‌عنوان انگیزه استفاده می‌کنند. همچنین می‌تواند در وب‌سایت شما ظاهر شود تا همه ببینند.

    پادکست‌ها

پادکست‌ها در حالی که محتوای نوشته‌شده بسیار مؤثر است، برخی از مصرف‌کنندگان زمان خواندن آن را ندارند.

پادکست‌ها گزینه خوبی برای کسانی هستند که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید اما ممکن است با محتوای نوشتاری شما درگیر نشوند.

    رسانه‌های اجتماعی

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی ارتباط با مخاطبان را آسان می‌کنند. همچنین راهی برای توزیع یا تغییر هدف محتوایی که ایجاد کرده‌اید به شما ارائه می‌دهد.

چه از لینکدین، اینستاگرام، توییتر یا فیس بوک استفاده کنید، می‌توانید پیام خود را تقویت کنید.

نکته کلیدی: انواع مختلف محتوا به‌طور متفاوتی برای مخاطبان شما جذاب خواهد بود. هیچ مدلی بهتر از مدل دیگری نیست.

اینکه کدام مدل محتوا برای شما مناسب هست، به نوع کسب وکار شما و نیاز کاربر شما به یک نوع محتوا بستگی دارد.

چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم

چگونه یک استراتژی محتوا ایجاد کنیم

برای توسعه یک استراتژی محتوا چیزهای زیادی وجود دارد. در اینجا باید از کجا شروع کرد:

1. تعیین اهداف

مشخص کنید که چرا می‌خواهید محتوا ایجاد کنید و چگونه با اهداف شما ارتباط دارد. برخی از اهداف ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •     تبدیل سرنخ‌ها
  •     ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید
  •     ایجاد وفاداری مشتری
  •     ترغیب افراد بیشتری برای ثبت‌نام برای آزمایش‌های رایگان

مطمئن شوید که اهداف شما قابل اندازه‌گیری و به موقع هستند. به‌عنوان مثال، «افزایش ترافیک ارگانیک به صفحات فرود سرویس به میزان 15 درصد نسبت به سال گذشته» یک هدف به راحتی قابل اندازه‌گیری است که یک چارچوب زمانی مشخص به آن متصل است.

2. مخاطب خود را تعریف کنید.

تعریف مخاطب شما با ایجاد شخصیت خریدار شروع می‌شود تا به عنوان نمایشی خیالی از مشتری شما عمل کند.

با رایج‌ترین نوع مشتری شروع کنید و موقعیت جغرافیایی، علایق، آرزوها و نیازهای آنها را در نظر بگیرید.

تصویر کاملی از نحوه مدیریت این شخص با نام تجاری شما و چه چیزی به او در قیف فروش کمک می‌کند تا زمانی که خرید کند، قرار دهید؟

محتوای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید.

3. محتوای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید.

حتی اگر قبلاً استراتژی محتوا ایجاد نکرده‌اید، احتمالاً از محتوا برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کرده‌اید. ببینید چه چیزی ساخته‌ام.

محتوای وب‌سایت، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، پیام‌های متنی و موارد دیگر را در نظر بگیرید. چه کاری را خوب انجام دادی؟ چه چیزی کار نکرد؟ چه چیزی را می‌توان بهبود بخشید؟

هر گونه تجزیه‌وتحلیلی را که در دسترس شماست، تست کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی کار می‌کند و کدام یک باعث ایجاد تعامل نمی‌شود.

4. از رقبای خود درس بگیرید.

همان‌طور که محتوای خود را تجزیه‌وتحلیل می‌کنید، باید رقبای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید. از وب سایت‌های آنها دیدن کنید، آنها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید و برای خبرنامه‌های ایمیل آنها ثبت‌نام کنید.

چه کاری را خوب انجام می‌دهند؟ چه چیزی کار نمی‌کند؟ روش‌هایی را که برای آنها مفید بود تکرار کنید و شکاف‌هایی را که مزیت استراتژیک ایجاد نکرده‌اند را پر کنید.

5. به کلمات کلیدی فکر کنید.

کلمات کلیدی خود را با استفاده از ابزارهایی مانند SEMRush و Moz تجزیه‌وتحلیل کنید تا بهتر بتوانید رتبه خود را درک کنید.

همچنین می‌توانید از موتورهای جستجو و Google Keyword Planner برای یافتن کلمات کلیدی که ممکن است از دست داده باشید استفاده کنید.

یک تقویم محتوا ایجاد کنید

6. ایده‌ها را به اشتراک بگذارید و یک تقویم محتوا ایجاد کنید.

پس از بررسی کلمات کلیدی، محتوای خود و رقبای خود، باید بدانید که چه موضوعاتی را می‌خواهید هدف قرار دهید.

حتماً از قبای خودتان برای الهام بخشیدن به ایجاد محتوای کسب‌وکارتان استفاده کنید. از آنجا، می‌توانید برنامه‌ریزی تقویم محتوای خود را شروع کنید.

7. ابزار خود را پیدا کنید.

از چه سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده خواهید کرد؟ آیا می‌خواهید از صفحه گسترده یا چیز قوی‌تر برای ایجاد تقویم محتوای خود استفاده کنید؟

هنگام انتخاب ابزار، در نظر بگیرید که چگونه سیستم‌های موجود شما ممکن است کوتاه بیاید، چه ویژگی‌هایی زندگی شما را آسان‌تر می‌کند و چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید که خود را سازماندهی کنید.

8. تصمیم بگیرید که چگونه نتایج را اندازه‌گیری کنید.

برای اندازه‌گیری اثربخشی تلاش‌های خود، باید راهی برای ردیابی نتایج و اندازه‌گیری بازگشت سرمایه داشته باشید.

این می‌تواند بازدید از صفحه، زمان ماندن کاربر در صفحه، تعامل در رسانه‌های اجتماعی، تعداد مشتریان جدید، ثبت‌نام در خبرنامه یا موارد دیگر باشد. آنچه برای شما مهم است به اهداف تجاری شما بستگی دارد.

نوع محتوا و ریتم را مشخص کنید

9. نوع محتوا و ریتم را مشخص کنید.

منابع خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را می‌توانید تولید کنید و هر چند وقت یک‌بار می‌توانید آن را ایجاد و منتشر کنید. شما می‌توانید این را در تقویم محتوای خود قرار دهید.

10. انتشار و توزیع محتوا.

مرحله آخر این است که محتوای خود را در جهان منتشر کنید. پس از انتشار داستان‌های خود، باید به کانال‌هایی نگاه کنید که بهترین نتایج را برای محتوای شما ارائه می‌دهند.

می‌توانید این کار را با استفاده از گوگل آنالیتیک، برای بررسی عملکرد وبلاگ و صفحات فرود در وب‌سایت خود انجام دهید.

علاوه بر این، می‌توانید از ابزارهای تحلیلی در صفحه رسانه‌های اجتماعی، نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی و سایر راه‌حل‌های نرم‌افزاری که کسب‌وکار شما برای ردیابی شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) استفاده می‌کند، مانند نرخ پرش کاربر، نرخ کلیک و غیره استفاده کنید.

جمع‌بندی نهایی:

برای ایجاد یک استراتژی محتوای مؤثر، اهداف و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید، محتوای خود و رقبای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید، کلمات کلیدی خود را محدود کنید، یک تقویم محتوا ایجاد کنید، ابزارهایی را بیابید که به شما در مدیریت و ساده‌سازی فرآیند تولید محتوا کمک می‌کند و نتایج را اندازه‌گیری می‌کند.

 

نظر خود را بنویسید...