چگونه در سال 2023 درآمد اضافی کسب کنید؟
99
۱ سال پیش
0

چگونه در سال 2023 درآمد اضافی کسب کنید؟

دانستن چگونگی کسب درآمد اضافی در اوقات فراغت به یک مهارت مهم تبدیل شده است

زمانی، بیشتر دانش‌آموزان، والدین خانه‌نشین و بازنشستگان به دنبال برگزاری کار‌های جانبی برای کسب درآمد اضافی بودند. اما امروزه، حتی حرفه‌ای‌هایی که شغل عالی دارند، خواهان بخشی از این کار هستند.

و به دلایل خوب! در حالی که بازی‌های جانبی چالش‌های منحصربه‌فردی دارند، اما پاداش‌های بزرگی نیز ارائه می‌دهند. این پول اضافی ممکن است برای راه‌اندازی کسب و کار خود یا خرید خانه‌ای برای تعطیلات که دور از دسترس است صرف شود.

این درآمد اضافی می‌تواند صرف پرداخت بدهی، شکست دادن افزایش نرخ بهره یا داشتن پول اضافی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا سهام پرریسک باشد.

یک ماشین جدید، ازدواج، تعطیلات رؤیایی یا بازنشستگی و امنیت پس انداز سلامتی ممکن است هر کدام در انگیزه ما برای کسب درآمد اضافی نقش داشته باشند.

اما مهمتر از همه اینکه بهترین مشاغل جانبی مزیتی فراتر از پس‌اندازهای اضافی برای حساب‌های بانکی ما یا پرداخت بدهی‌ها دارند. کار پاره وقت می‌تواند با بهره‌گیری از مهارت‌ها و علاقه‌هایی که با تکامل شغل‌هایمان پشت سر گذاشته‌ایم، ما را خوشحال کند.

آن‌ها می‌توانند ما را به روش‌های جدید و هیجان انگیز به چالش بکشند. در برخی موارد، کار‌های جانبی منجر به مشاغل تمام وقت و حتی فرصت‌هایی برای پیشرفت به عنوان یک فرد انفرادی می‌شود.

همه چیز می‌تواند تنها با چند ساعت خالی در روز شروع شود. بیایید به برخی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید برای به دست آوردن درآمد اضافی در اوقات فراغت خود استفاده کنید، نگاهی بیاندازیم.

با مرور مجدد جنبه خلاقانه خود، از خانه خارج شوید

ما اغلب از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شویم و مدارک شغل‌گرا در آموزش، تجارت، علم یا مهندسی داریم. اما برخی از به یاد ماندنی‌ترین دروس ما اغلب در دوره‌های انتخابی خردسالان و سرگرم کننده بود.

به کارهای خلاقانه‌ای که واقعاً از آنها لذت می‌بردید فکر کنید. اشتیاق شما به نوشتن خلاقانه یا هنرهای تجسمی می‌تواند از طریق کار‌های مستقل مانند ویرایش محتوا یا طراحی گرافیک تجاری به پول جانبی تبدیل شود.

خدماتی مانند آپ ورک و فریلنسر به شما کمک می‌کند تا استعدادهای خود را آزاد کنید، از جمله:

نگارش و ترجمه

ویرایش ویدئو و انیمیشن

جلد کتاب و آلبوم

صداپیشگی تجاری

عکاسی و ویرایش عکس

طراحی و نگهداری وب سایت

و خیلی بیشتر

اگر خلاقیت خود را بیشتر دنبال کنید، می‌توانید فرصت‌هایی برای درآمد اضافی نیز پیدا کنید. وب‌سایت‌هایی مانند Etsy این فرصت را به شما می‌دهند تا خلاقیت‌های ملموس‌تر خود را بازاریابی کنید.

چه جواهرات خانگی بسازید، چه با فلز یا گل مجسمه سازی کنید، چه لباس‌های منحصر به فرد مد کنید، چه وسایل منزل را برای کاربرد یا دکور طراحی کنید، می‌توانید آنها را از طریق Etsy تنها با چند مرحله ساده بفروشید.

زمان تنهایی خود را به یک کار با پرداخت نقدی تبدیل کنید.

به طور واقع بینانه، تلاش‌های خلاقانه می‌تواند بسیار سخت به بازار عرضه شود. رقابت زیاد است و به استعداد و پشتکار منحصر به فرد نیاز خواهید داشت.

اگر هدف کوتاه مدت شما صرفاً به دست آوردن مقداری درآمد ضافی است، انواع خدماتی را که دفاتر و سایر مؤسسات در ساعات تعطیلی خود به آن نیاز دارند، در نظر بگیرید. نظافت دفتر، مراقبت از گیاهان داخلی، کف و فرش اغلب به پیمانکاران خارجی بستگی دارد.

پاکسازی انبارهای تجاری و نگهداری سبک فرصت‌های مشابهی را برای درآمد اضافی فراهم می‌کنند. در هر مورد، می‌توانید از زمان ذهنی به دور از استرس شغلی روزانه خود لذت ببرید.

فقط سرویسی مانند خدمات اضافی را برای مؤسساتی در منطقه خود جستجو کنید که برای این خدمات یا خدمات دیگر استخدام می‌کنند.

به طور مشابه، برنامه‌های مراقبت از حیوانات خانگی و پیاده‌روی سگ‌ها شما را دوباره روی پای خود می‌گذارند و در عین حال با صرف زمان تنهایی، درآمد اضافی کسب می‌کنید.

در واقع، اگر راهی برای افراد وجود داشته باشد که با صرفه جویی در زمان، راحتی را به زندگی خود بیافزایند، احتمالاً یک برنامه پولساز متناسب با موقعیت خود و شما پیدا خواهید کرد.

از مهارت‌های تجارت خود برای درآمد اضافی استفاده کنید

یکی از دوستان من در یکی از صنایعی که سرعت عملکرد بالایی دارد کار می‌کرد: مدیریت رستوران. برای استراحت، او مسیرهای مونتانا را در داخل و اطراف یلوستون پیاده‌روی می‌کرد.

او مسیرها، بهترین شیوه‌های ایمنی و شناسایی حیات وحش را به خوبی یاد گرفت که دوستان شروع به درخواست تور کردند.

سپس، او برای سال‌ها تجارت خود را به یک کار جانبی برای پول نقد اضافی تبدیل کرد و مشتری‌های زیادی را ایجاد کرد تا اینکه سرانجام کسب‌وکار رستوران را ترک کرد و این کار جانبی را به یک شغل تمام وقت تبدیل کرد.

مهارت‌های تجارت می‌تواند در عصر دیجیتال ما بسیار سودآور باشد. مهارت‌های حل مسئله در دنیای واقعی، تقاضای بالایی را در سراسر صنایع برآورده می‌کند. با آنچه می دانید و از آنچه لذت می‌برید شروع کنید.

آیا در یک تجارت مفید مانند نقاشی ساختمان، تعمیر خانه یا تهویه مطبوع را به اندازه کافی برای نزدیک شدن به ساختمان‌های تجاری یا مجتمع‌های آپارتمانی مهارت دارید؟ بسیاری از آنها به دنبال بازرگانانی می‌گردند که در ساعات کاری غیرفعال هستند.

و اگر مهارتی در تجارت‌هایی که گفتم بلد نیستید، شاید یکی بوده که همیشه به آن علاقه داشتید. برای یادگیری بزرگسالان و برنامه‌های آموزش مداوم، مؤسسات محلی خود را بررسی کنید.

اغلب، تنها با چند دوره آنلاین یا حضوری، می‌توانید در تجارت‌های پرتقاضا و بدون ساعات کاری، از IT و نگهداری وب‌سایت گرفته تا پرستاری، گواهینامه کسب کنید.

حتی بدون گواهینامه، ممکن است مهارت‌های مفیدی برای کسب درآمد اضافی در ساعات کاری خود داشته باشید. برخی از این برنامه‌ها عبارتند از:

تعمیر و مونتاژ لوازم خانگی

نصب صفحه نمایش تلویزیون

کمک حرکت

نظافت حمام و آشپزخانه

لوله کشی ساده

و خیلی چیزهای دیگر

ماشین خود را با خدمات تحویل یا حمل‌ونقل به یک ماشین تولید پول نقد تبدیل کنید

احتمالاً از قبل با گزینه‌های پولساز مانند اسنپ و تپسی آشنا هستید. در حالی که اینها برای برخی گزینه‌های عالی هستند، برخی دیگر نگرانی‌های ایمنی دارند یا به سادگی زمان آرام‌تری را پس از یک روز کاری طولانی ترجیح می‌دهند.

جای نگرانی نیست! اگر از رانندگی لذت نمی‌برید، گزینه‌های دیگری برای کسب درآمد اضافی از ماشین شما وجود دارد.

درخواست برای تحویل مواد غذایی از طریق بازار محلی خود یا خدماتی مانند پیک موتوری را در نظر بگیرید. حتی ممکن است خرید را از طریق یک لیست انجام دهید نه یک پیکاپ ساده و اگر تمام روز پشت میز بوده‌اید، دوباره روی پای خود بایستید.

برای تحویل غذای آماده، تعداد فزاینده‌ای از رستوران‌ها به پیک احتیاج دارند و رانندگان می‌توانند به طور واقعی تا 100 هزار تومان در ساعت پول نقد اضافی کسب کنند.

در اوقات فراغت خود به صورت آنلاین درآمد اضافی کسب کنید

اگر در طول روز ایستاده کار می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که ساعات استراحت خود را به صورت آنلاین سپری کنید. اجازه دهید با آن روبرو شویم - ما معمولاً در این روند کاملاً خسته هستیم. چرا آن زمان از دست رفته را به زمان مولد و درآمدزا تبدیل نکنیم؟

کسب درآمد اضافی به صورت آنلاین فرصت‌های کار تقریباً نامحدودی دارد، از استخدام‌کننده شغل و نماینده چت آنلاین تا متخصص Adobe CC Suite یا معلم ریاضی. در واقع، دامنه احتمالات ممکن است در ابتدا بسیار زیاد به نظر برسد.

برای شروع، مهارت‌ها و علایق خود را در نظر بگیرید. می‌توانید پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی را مدیریت کنید، خدمات حسابداری ارائه دهید، و پایگاه‌های داده برای کالج‌ها یا بیمارستان‌ها را به‌روزرسانی کنید.

همچنین می‌توانید نسخه‌های حرفه‌ای را تصحیح کنید، یا تماس بگیرید و سفارش‌ها را مدیریت کنید. اگر به دنبال تنوع هستید، حتی می‌توانید با کار در یک شرکت به عنوان دستیار مجازی، کمی از هر کدام از موارد را انجام دهید.

کلید یافتن آنچه برای شما مفید است در این خلاصه می‌شود که از خود بپرسید:

مهارت‌های قابل فروش من چیست؟

از چه چیزی لذت می‌برم؟

چه چیزی باعث رضایت و تنوع طولانی مدت می‌شود؟

به این ترتیب، می‌توانید به همان اندازه که نیاز دارید زمان صرف کنید تا کار آنلاین مناسب خود را پیدا کنید.

توصیه می‌کنیم کتاب جادوی کار پاره‌وقت اثر جیم ران را مطالعه کنید.

نظر خود را بنویسید...