نقد و بررسی کتاب قهرمان زندگی‌ات باش نوشته رابین شارما
220
۱ سال پیش
0

نقد و بررسی کتاب قهرمان زندگی‌ات باش نوشته رابین شارما

قهرمان زندگی‌ات باش نوشته رابین شارما

کتاب قهرمان زندگی‌ات باش، اثر رابین شارما در سال 2021، آغازگر چگونگی تبدیل شدن به قهرمان زندگی خود است. این کتاب مملو از نقشه‌های دقیق است که با مقالات کوتاه، حکایات و حتی شعر در هم آمیخته است تا به شما کمک کند شادتر، سازنده‌تر و موفق‌تر شوید.

درباره نویسنده:

رابین شارما یک انسان دوست معتبر در سطح جهانی است که بیش از ربع قرن از زندگی‌اش را وقف کمک به انسان‌ها برای درک مواهب ذاتی خود کرده است.

مشتریان او که به طور گسترده به عنوان یکی از برترین کارشناسان رهبری و تسلط شخصی در جهان شناخته می‌شود، شامل میلیاردرهای مشهور، ورزشکاران حرفه‌ای نمادین و بسیاری از شرکت‌های Fortune 100 هستند.

پرفروش‌ترین‌های این نویسنده مانند «باشگاه 5 صبح»، «راهبی که فراری‌اش را فروخت»، «رهبری که عنوانی نداشت» و «راهنمای عظمت» میلیون‌ها نسخه به بیش از 92 زبان و گویش فروخته‌اند و او را به یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان زنده تبدیل کرده‌اند.

یادداشت شوبانا، یک منتقد مطرح در زمینه کتب انگیزشی:

پاراگراف صفحه 219 کتاب قهرمان زندگی‌ات باش این را می‌گوید:

چیزی که یک نوشیدنی افسانه‌ای را فوق‌العاده می‌کند، ترویر است – محیطی که میوه‌ها در آن پرورش می‌یابند. عناصر یک terroir شامل آب و هوا، خاک، زمین و شیوه‌های کشاورزی است.

به طور مشابه، ذهن شما وحشت خاص خود را دارد- محیطی که هر فکری را که تولید می‌کنید، شکل می‌دهد. یک محیط منفی باعث ایجاد تفکر تحقیرآمیز می‌شود. یک ترویر بکر افکار مثبت را ترویج می‌کند. پس ذهن خودت رو خوب انتخاب کن لطفاً.

پاراگراف بالا آنچه که برای داشتن بهترین زندگی لازم است را تشریح می‌کند، و همانطور که در کتاب قهرمان زندگی‌ات باش به تفصیل شرح داده شده است، خواهید دید که چگونه حقیقت بیانیه بالا حول زندگی واقعی افراد برجسته‌ای در جهان می‌چرخد.

خواندن کتاب برای من تجربه باورنکردنی بود. برای رویارویی با هر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی که برایم پیش می‌آید، بسیار آگاه‌تر، عاقل‌تر و شجاع‌تر شدم. این کتابی است که در سطح شخصی با شما صحبت خواهد کرد و استادانه برای لمس احساسات قهرمان روزمره در شما ساخته شده است.

رابین با نوشتن این کتاب چیز هیجان انگیزی خلق کرده است و باید بگویم درسی که من بیشتر از همه آموختم این است که حتی در اوج اوج زندگی، وجود بدبختی‌ها و تزلزل‌های زندگی عادی است. این فراخوانی است برای آگاهی از اینکه زندگی چقدر شکننده است و همانطور که رابین می‌گوید، زندگی یک سواری کوتاه است.

خواندن این مدیتیشن را به همه توصیه می‌کنم. این یک راهنمای قطعی در مورد چگونگی عبور از موانع و شکست‌ها و ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی در طول زندگی است.

ژانرها

انگیزه، الهام، بهره وری، توسعه شخصی، مدیریت، رهبری، مدیریت زمان شخصی، خودیاری موفقیت، روانشناسی، تجارت، سلامت جزء موضوعاتی هستند که در این کتاب با آنها آشنا می‌شوید.

مقدمه: ابرقهرمان درون خود را آزاد کنید و بهترین زندگی خود را داشته باشید!

برای ابرقهرمان شدن نیازی به بت‌موبیل یا کمند طلایی ندارید. همه آنچه شما احتیاج دارید، این است: خودت باشی!

درست است. همه ما ساخته‌های یک قهرمان روزمره را در درون خود داریم– و ابزارهایی که برای زنده کردن آن واقعیت نیاز داریم، ابزارهایی هستند که به احتمال زیاد از پیش در اختیار دارید:

یک ذهن متفکر و یک قلب عاشق قهرمان بودن برای خود به معنای آزاد کردن بالاترین پتانسیل خود است.

در این خلاصه‌ای از اثر رابین شارما به نام قهرمان زندگی‌ات باش، نکات قابل انجام شگفت‌آوری را با شما به اشتراک می‌گذارم و شما را با تکنیک‌های آزمایش‌شده‌ای آشنا می‌کنم که می‌توانید در زندگی خود از آنها استفاده کنید تا قهرمان درونی خود را به منصه ظهور برسانید.

در اینجا آموزش اسلحه مخفی وجود ندارد- در عوض خواهید دید که چگونه تغییرات ساده در زندگی می‌تواند پاداش‌های عظیمی به همراه داشته باشد.

با تنظیم دقیق فضایی برای تمرکز و خلاقیت، محیط خود را، چه بیرونی و چه داخلی، کنترل کنید و با انجام این کار، نسخه ناب، شاد و موفق خود را که در درون منتظر است، آزاد کنید.

در این خلاصه، شما یاد خواهید گرفت

• چرا جی دی سالینجر یک تونل مخفی ساخت.

• پنج تغییر ساده از قربانی به قهرمان و

• اتاق هتل چه کاری می‌تواند برای بهره وری شما انجام دهد.

هر یک از ما می‌توانیم با تلاش پیوسته و سخت به یک قهرمان روزمره تبدیل شویم.

قهرمان: این کلمه‌ای است که زیاد گفته می‌شود.

در مورد قهرمانانی می‌خوانید که برای نجات دیگران به ساختمان‌های در حال سوختن حمله می‌کنند یا کسانی که هواپیماها را در شرایط ترسناک فرود می‌آورند. قهرمانانی مانند مهاتما گاندی یا رزا پارکس در مقابل ستمگران می‌ایستند، در حالی که دیگران از شانس برای رسیدن به ارتفاعات سرگیجه آور در ورزش، موسیقی و هنر غلبه می‌کنند.

اما لازم نیست یک قهرمان همیشه پر سر و صدا و عمومی باشد. نویسنده و سخنران انگیزشی رابین شارما از خوانندگان می‌خواهد بدانند که در درون هر یک از ما نیروی قهرمانی نهفته است.

هر کسی که به طور مداوم تلاش می‌کند تا زندگی خود را با زیبایی، افتخار، عزت نفس، شادی، شجاعت و خلاقیت زندگی کند، می‌تواند عنوان قهرمان روزمره را در سر داشته باشد. نابغه شدن نیازی به بخت آزمایی ژنتیکی ندارد. این هدفی است که برای هر کسی که مایل است برای رسیدن به آن تلاش کند، قابل دستیابی می‌باشد.

برای مثال نویسنده را در نظر بگیرید. او در 30 سالگی تصمیم گرفت که می‌خواهد زندگی‌اش را به شیوه‌ای بهتر، غنی‌تر و معنادارتر زندگی کند، بنابراین تصمیم گرفت به خودش یاد بدهد که چگونه به این هدف دست یابد.

او هر روز در حالی که خانواده‌اش می‌خوابیدند، زود از خواب بیدار می‌شد و راه‌هایی را برای بهبود بهره وری، اعتماد به نفس و شادی خود مطالعه می‌کرد. او در کنفرانس‌ها شرکت کرد، مربی‌ها را استخدام کرد و با کارشناسان کار کرد تا اینکه سه سال بعد احساس تغییر کرد.

او برای به اشتراک گذاشتن سفر خود کتابی نوشت و آن را راهبی که فراری خود را فروخت نامید. فقط یک مشکل وجود داشت. او حتی یک چیز در مورد چاپ نمی‌دانست.

مادرش که یک معلم بود، کتاب را ویرایش کرد و پدرش که یک پزشک خانواده بود، او را به مغازه کپی‌فروشی برد تا اولین نسخه‌هایش را چاپ کند. خواندن نسخه‌ها سخت بود.

سردبیران او را دلسرد کردند. به ندرت کسی در اولین خواندن کتاب او حاضر شد آن را چاپ کند. با این حال او پافشاری کرد، به گونه‌ای که خودباوری او بالاتر از هر دلسردی بیرونی بود.

و سپس، یک روز، هنگامی که او در کتابفروشی محلی خود بود و شش نسخه از کتاب خود را که به صاحب فروشگاه داده بود امضا می‌کرد، مردی به او نزدیک شد و در مورد عنوان کتابش کنجکاو شد. رابین مشتاقانه از این فرصت استفاده کرد تا تمام اشتیاق، امیدها و رویاهای خود را برای کتاب و پیام آن به غریبه را توصیف نماید.

از شانس و اقبال، آن مرد رئیس غول انتشارات هارپر کالینز بود. بقیه ماجرا، برای هر کسی که با وضعیت پرفروش کتاب راهبی که فراری خود را فروخت، آشنا باشد، تاریخی است.

اخلاق داستان؟ خوب، چند تا هستند.

یکی این که ظرفیت کار بزرگ در وجود همه ما نهفته است، و این وظیفه ماست که آن را پیدا کنیم، صیقل دهیم و بگذاریم بدرخشد. دوم اینکه عمل قهرمانانه شما مستلزم خودباوری و تعهد به برتری است که قابل انکار نیست. و در نهایت، ممکن است طول بکشد تا همه چیز درست شود. اما اگر مسیر خود را به درستی مدیریت کنید، به مقصد خواهید رسید.

اما اولین درس برای تبدیل شدن به قهرمان زندگی‌ات چیست؟ منتظر نباش رابین به نقل قول علاقه دارد: «عمل به تعویق انداختن امور، خیانت عظیم است».

با توجه به آن، بیایید سفر خود را شروع کنیم.

از طریق تغییرات ساده در نحوه فکر و عمل خود، می‌توانید خود را برای کار قهرمانانه آماده کنید.

همه اینها ممکن است به طرز شگفت انگیزی الهام بخش به نظر برسد، اما ممکن است بپرسید چگونه می‌توانید واقعاً قهرمان شوید؟ به راحتی می‌توان در دام محدودیت‌های انتظارات خانواده یا ضرورت پرداخت قبوض گیر افتاد.

به راحتی می‌توان آن صدایی را که زمزمه می‌کند که می‌توانی خیلی بهتر عمل کنی را با فریاد الان وقتش نیست این کار را انجام بدهی، دور کنید.

رابین فقط الهام نمی‌بخشد- او نکات عملی و برنامه‌های گام به گام دارد که به شما کمک می‌کند تا شما را از یک وجود غم‌انگیز به شادی و نویدی پرشور ببرد. بیایید با پنج پیشنهاد او برای تغییر از قربانی به قهرمان شروع کنیم.

  • اولین قدم تغییر نمی‌توانم به می‌توانم است و نکته کلیدی این است که به سادگی آن را بگویید. کلمات قدرتمند هستند. کلماتی که به خود می گویید، مغز شما را با احساسات و حال و هوای تحریک می‌کند. هر روز صبح را با کلمات مثبت و الهام بخش برای خود شروع کنید.

در اینجا رابین یک پیشنهاد دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید تا زمانی که پیشنهاد خود را پیدا کنید: «من برای روز پیش رو و تمام زیبایی‌ها، شادی‌ها و هیجان‌های آن بسیار سپاسگزارم.»

اگر از این راه شروع کنید، اما ذهنتان به سمت رنجش یا نگرانی یا هر تعداد از افکار منفی منحرف شود، چه؟ هنگامی که این اتفاق می افتد و منفی‌ها نفوذ می‌کنند، زمزمه کنید: "بیایید آنجا نرویم." شاید ساده به نظر برسد، اما این کار را به اندازه کافی انجام دهید تا شروع به گوش دادن به خودتان کنید!

  • تغییر دو از بهانه به نتیجه است. صد دلیل وجود دارد که چرا نمی‌توانید کاری را انجام دهید و تنها یک دلیل واقعی برای اینکه می‌توانید وجود دارد: زیرا باید! اجازه ندهید مخالفان شما را پایین بیاورند.

زمانی که جی کی رولینگ، نویسنده بسیار موفق هری پاتر، مجموعه‌ای اسرارآمیز را با نام مستعار رابرت گالبریت نوشت، ویراستاران دست‌نوشته او را رد کردند و به او پیشنهاد کردند که برای بهبود مهارت‌هایش به یک گروه نویسندگی بپیوندد. به یاد داشته باشید که طرد شدن یک نفر فقط نظر اوست.

طرد شدن و دیگر صحنه‌های خشن از گذشته شما ممکن است هنوز جلوی چشمان شما معلق باشد. شاید یک معلم دبیرستان به شما گفته باشد که شما هرگز به چیزی نمی‌رسید. یا یکی از والدین با صدای بلند نگران این است که شما خیلی بلند پرواز هستید.

همه ما جنبه‌هایی از گذشته خود را داریم که به ما کمک می‌کند. اما افراد موفق تغییر سوم را فعال می‌کنند.

  • تغییر سوم اینست که به جای اینکه در زنجیر گذشته باشید، از آن به عنوان سوخت برای دستاوردهای آینده استفاده کنید.

سخت کار کردن مهم است، اما بین مشغول بودن و سازنده بودن تفاوت وجود دارد. این روزها همه سرشان شلوغ است اما با دقت به کاری که مشغول انجام آن هستید نگاه کنید. آیا کار سخت ایجاد برتری و ارتقاء مهارت یا هنر شماست؟ یا در رسانه‌های اجتماعی، مشغول معاشرت یا خرید هستید؟

  • چهارمین تغییر برای تبدیل شدن به یک قهرمان زندگی خود این است که سوزن را از شلوغی به سمت مولد حرکت دهید.
  • و پنجمین و آخرین تغییر این است: گیرنده نباشید؛ بخشنده باشید. اهمیت سخاوت و ثروتمند کردن دیگران در زندگی خود پیامی است که مدام توسط مربیان رابین تکرار می‌شود.

چه از زبان استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل باشد، چه پدر رابین، یک پزشک خانواده که از ابتدا متواضعانه به مدت 54 سال بی سر و صدا تمرین کرده است، پیام یکسان است: مهربان باشید. فروتن باشید.

تثلیث سرزندگی تابشی، بخشی از کتاب قهرمان زندگی‌ات باش:

ذهن، بدن و محیط خود را برای شرایط بهینه تنظیم کنید تا بهترین حالت را داشته باشید.

زمانی که جی دی سالینجر به دنبال موفقیت فیلم The Catcher in the Rye مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اجتناب از طرفداران دیوانه‌اش برای او سخت شد. بنابراین سلینجر یک تونل زیرزمینی ساخته بود که به او اجازه می‌داد با آرامش از خانه‌اش تا دفترش راه برود. سالینجر اهمیت حفاظت از اکوسیستم شخصی‌اش را درک کرد.

انرژی که اطراف خود را با آن احاطه کرده‌اید در ذهن و قلب شما نفوذ می‌کند و بر مسیر زندگی و حرفه شما تأثیر می‌گذارد. هر روز با چه کسی صحبت می‌کنید؟ کدام اینفلوئنسرها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید؟ چه می‌خوانید، تماشا می‌کنید و گوش می‌دهید؟

چه چیزی می‌خورید؟ هر چیزی که وارد آن می‌شوید نقش دارد. رابین این را اصل IPOP می‌نامد: مثبت ورودی و مثبت بودن خروجی. برای محافظت از رؤیاها و الهامات خود، مهم است که محیط خود را با دقت ایجاد و مدیریت کنید.

این طرز فکر به آنچه رابین آن را حفظ «تثلیث سرزندگی تابشی» می‌نامد گسترش می‌یابد. این تثلیث از ورزش، تغذیه و استراحت تشکیل شده است. همانطور که نام آن بلند به نظر می‌رسد، این‌ها اهداف دست یافتنی هستند.

شما می‌توانید قسمت اول این سه گانه را در صبح با یک تمرین شدید و عرق کردن برای ترشح دوپامین و افزایش الهام شروع کنید.

این روش همچنین BDNF (عامل نوروتروفیک مشتق از مغز) را آزاد می‌کند که به سلول‌های جدید مغز اجازه می‌دهد تا سلول‌های قدیمی را تولید و ترمیم کنند و نوراپی نفرین که به دستیابی به حداکثر غلظت کمک می‌کند.

یک انرژی خوب می‌تواند چیزی باشد که به راحتی می‌توانید از طریق بدن خود تولید کنید. سپس، اوایل عصر، یک دوره تمرین بدنی دیگر انجام دهید، حتی اگر فقط یک پیاده روی باشد. اگر در طبیعت باشد، امتیاز پاداش دارد. تمرینات با وزنه و کشش را فراموش نکنید.

بخش دوم از تثلیث تغذیه است. احتمالاً همه ما در حال حاضر اصول اولیه را می دانیم، اینکه غذا زمانی بهترین است که تازه و محلی باشد. متأسفانه، این کافی نیست. به لطف تخلیه خاک ما، غذای امروزی به اندازه غذاهایی که حتی یک دهه پیش در زمین رشد کرده بود، مغذی نیست.

به همین دلیل است که مصرف مکمل مهم است. رابین پیشنهاد می‌کند که برای اینکه بدن خود را با یک برنامه غذایی سفارشی به بهترین نحو سازگار کنید، ژنوم خود را تجزیه و تحلیل کنید.

روزه گرفتن نیز کمک می‌کند. محدود کردن کالری دریافتی حتی چند بار در هفته به بدن شما کمک می‌کند تا سلول‌های قدیمی و آسیب دیده را پاک کنید و انرژی بیشتری به دست آورید.

بخش سوم از تثلیث ممکن است سرگرم کننده ترین باشد: بهبودی.

اکثریت نیروی کار امروزه را کارگران شناختی تشکیل می‌دهند که به‌جای صرف هشت ساعت کار در روز در طبقه کارخانه، برای افکار و اختراعاتشان دستمزد می‌گیرند.

برای اینکه مؤثرترین کارمند شناختی باشید، بهتر است به شدت تمرکز کنید و برای مدت کوتاهی به عمق بروید و از بقیه روز برای استراحت و تمرکز مجدد استفاده کنید.

این امر می‌تواند برای همه متفاوت به نظر برسد، و بستگی به هر چیزی دارد که به شما کمک می‌کند وارد بهترین جریان کاری خود شوید.

خواه یک چرت طولانی بعد از ظهر، گذراندن یک شب روی مبل در صفحات یک کتاب خوب، لذت بردن از یک وعده غذایی لذیذ، یا سفر به شهر جدید برای گذراندن یک تعطیلات آخر هفته برای پیاده روی در ساحل ممکن است یک لذت به نظر برسد، اما مهم است که اغلب برای بهبود بهره وری خود برنامه ریزی کنید.

افزایش بهره‌وری

از ابزارها استفاده کنید، کمک استخدام کنید و تکنیک‌هایی را برای محافظت و بهینه سازی بهره وری خود بیاموزید. بیایید به نحوه محافظت از بهره وری خود عمیق‌تر بپردازیم. انجام این کار سخت‌تر و آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، و تلاش برای انجام آن می‌تواند پاداش‌های خوبی به همراه داشته باشد.

همه ما یک پهنای باند شناختی داریم که میزان توجه محدودی است که مغز انسان هر روز در اختیار دارد. این مقدار محدود است، پس خوب از آن محافظت کنید.

هنگامی که درگیر یک کار هستید، بدون جابجایی جلو و عقب، روی آن یک کار تمرکز کنید، زیرا هر بار که از یک فعالیت به فعالیت دیگر تغییر مسیر می‌دهید، چند قطره تمرکز را پشت سر می‌گذارید. این پدیده پسماند توجه نامیده می‌شود.

بنابراین دفعه بعد که مشغول کار هستید، پیامی را روی صفحه تلفن همراه خود مشاهده کردید، قبل از برداشتن تلفن و تصمیم بر اینکه آیا می‌خواهید این هزینه خلاقانه را بپردازید، دوباره به آن فکر کنید.

این کاری است که نباید انجام داد. اما در اینجا موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ حداکثر بهره وری انجام دهید. برخی از آنها به سادگی بیدار شدن در ساعت 5 صبح و صرف آن زمان بر روی فعالیت‌هایی هستند که مهارت‌های شما را تقویت می‌کنند و با ارزش‌های شما همسو می‌شوند.

90 دقیقه اول روز کاری خود را به با ارزش‌ترین فعالیت‌های خود اختصاص دهید. حداقل ده دقیقه در روز در یک مجله قدردانی بنویسید، تمرینی که ثابت شده است نتایجی در بهره وری و شادی دارد. حتی ذکر سه برد کوچک در روز نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

راه دیگر برای بهبود بهره وری این است که خود را با تیم مناسب احاطه کنید. استخدام افراد حرفه‌ای واقعی، تأثیر بیشتری دارد که شما را مجبور می‌کند به توصیه‌های آنها توجه کنید- چیزی که رابین آن را "بهینه سازی اجباری" می‌نامد.

اگر زنگ ساعت خود را برای دویدن یک مایل روی ساعت 6 صبح تنظیم کنید، به اندازه کافی آسان است که ده بار چرت بزنید و تصمیم بگیرید که در آخر هفته دوباره امتحان کنید. اگر یک مربی شخصی یا مربی تناسب اندام را برای حضور در خانه خود در ساعت 5 صبح استخدام کرده‌اید، این مانع در حال رفع شدن است!

سایر حرفه‌ای‌هایی که می‌توانند به شما در پیشرفت بازی کمک کنند عبارتند از ماساژ درمانگران، روان درمانگران، پزشکان عملکردی و مشاوران معنوی. نکته کلیدی این است که برای خدمات آنها از قبل برنامه‌ریزی کنید.

استخدام یک دستیار اجرایی در سطح جهانی یا دستیار شخصی می‌تواند پهنای باند زیادی را آزاد کند اگر آنها وظایفی مانند برنامه ریزی پروازها یا پرداخت قبوض را بر عهده بگیرند.

استفاده از برخی یا همه این ابزارها و تکنیک‌ها می‌تواند به شما در ایجاد TBTF: Tight Bubble of Total Focus کمک کند. از تمرکز ذهنی، انرژی فیزیکی، اراده، زمان و هدایای خود محافظت کنید.

گاهی اوقات این بدان معناست که کتابخانه خانه را ترک کرده و به محل کار خود بروید یا حتی یک اتاق هتل را برای یک روز کار بدون وقفه برای خود رزرو کنید.

اگر برای ایجاد مکانی با تمرکز کامل برای خود نیاز به الهام دارید، به جامائیکا نگاه نکنید، جایی که‌ایان فلمینگ یک فرار ساحلی زیبا برای خود ایجاد کرد و از آنجا رمان‌های نمادین جیمز باند را نوشت. البته می دانید که یک سرمایه گذاری چقدر موفق بود!

وقتی قلب و ذهن شما با هم کار می‌کنند، قهرمانی واقعی شما نه تنها به نفع شما، بلکه به نفع بشریت است.

ما در مورد آماده سازی ذهن شما برای انجام بهترین کار خود صحبت کرده‌ایم. اما ذهن زمانی بهترین کار خود را انجام می‌دهد که توسط قلب پشتیبانی شود. مهم است که همه چیز را وارد کنید، و این یعنی با تمام قلب و روح خود.

با این حال، قلب چیز پیچیده‌ای است. تقریباً همه افراد در گذشته آسیب‌ها و احساساتی داشته‌اند که در زیر پنهان هستند و بر اعمال امروزی تأثیر می‌گذارند. به جای نادیده گرفتن آنها یا در نظر گرفتن آنها به عنوان اتلاف وقت در حین حرکت برای رسیدن به یک هدف، بهترین کار این است که این "میدان آسیب" را تصدیق کنید.

ما زیاد فکر می‌کنیم و احساس کافی نداریم. این امر باعث می‌شود که ما به راحتی دیگران را آزار دهیم. رابین یک مخفف برای متوقف کردن این چرخه دارد: AFRA که مخفف Awareness، Feel، Release و Ascend است.

دفعه بعد که واکنشی قدرتمند و شاید نامتناسب به چیزی نشان دادید - بگویید که از هدیه‌ای که شوهرتان به شما داده است و به وضوح به آن فکر نکرده است بسیار ناراحت هستید - از احساس خود آگاه شوید، نه به آنچه فکر می‌کنید.

آیا معده درد دارید؟ گلو درد دارید؟ آیا نفس خود را حبس می‌کنید؟ از نظر فکری به آن فکر نکنید؛ به سادگی احساس فیزیکی را شناسایی کنید. اکنون، آن را کاملاً احساس کنید. در آنچه احساس می‌کنید غوطه ور شوید. در آن بنشین بعد، قصد رهاسازی این احساس را از صمیم قلب تنظیم کنید. در نهایت از آن بالاتر و بالاتر بروید.

مهم است که هر یک از مراحل بالا را عمیقاً و به طور کامل طی کنید. مراقب مثبت اندیشی کاذب باشید، زیرا خوش بینی مصنوعی که حقیقت را تکذیب می‌کند و به آنچه واقعاً اتفاق می افتد صدمه می زند، می‌تواند به اندازه خود درد مضر باشد.

متقاعد کردن خود در شرایطی که خوب نیستید، می‌تواند مانع از فکر کردن صادقانه به مسائل شود و شما را از احساس واقعی خالی کند.

آیا این روند آسانی خواهد بود؟ احتمالاً نه، اما هیچ کاری آسان نیست و ارزش انجام دادنش را دارد. انجام کار سخت از طریق آسیب‌های عاطفی برای تبدیل شدن به فردی با احساس تر، و سپس سخت کوش کردن برای ایجاد عادات و محیطی که شما را برای رسیدن به بهترین حالت تشویق می‌کند، می‌تواند مانند یک سفر سربالایی باشد.

وقتی به دیوار برخورد می‌کنید، به یاد داشته باشید که این نیز خواهد گذشت. گاهی اوقات، مانعی که غیرقابل تحمل به نظر می‌رسد در واقع می‌تواند یک موهبت باشد. شاید یک پرواز را از دست بدهید، اما عشق زندگی خود را در بار فرودگاه ملاقات کنید و منتظر پرواز بعدی باشید!

همچنین، موقعیت‌های سخت می‌توانند به رشد شما کمک کنند و میل شما را برای پاداشی که خود را به سمت آن سوق می‌دهید آزمایش کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که در هرج و مرج فرصت‌ها نهفته است. وقتی با انتخاب‌های سخت، موانع وحشیانه و کشمکش‌های درونی روبرو می‌شوید، آن وقت است که می‌توانید همه چیز را در درون خود بگیرید و برای غلبه بر آن مبارزه کنید. و با انجام این کار، به آن قهرمان روزمره تبدیل خواهید شد که همیشه در درون شما قرار دارد.

خلاصه

مهم‌ترین چیزی که باید از همه اینها به خاطر بسپارید این است:

همه ما این ظرفیت را داریم که به قهرمان زندگی خود تبدیل شویم؛ نسخه‌های بهتر، متمرکزتر، سازنده و شادتر و کاملتر از خودمان. ما می‌توانیم این کار را با توجه به آنچه مصرف می‌کنیم، فکر می‌کنیم، خود را در معرض آن قرار می‌دهیم و نوع فکر و عمل خود انجام دهیم.

با مراقبت از محیط و حفاظت از بهره وری خود، می‌توانیم کنترل را پس بگیریم و زندگی خود را به سمت پیروزی سوق دهیم. در اینجا یک نکته برتر دیگر وجود دارد:

نقل قول‌های الهام بخش را یادداشت کنید.

رابین شارما عاشق نقل قول‌ها و گفته‌هایی است که او را وادار به تفکر یا تشخیص یک حقیقت درونی و جهانی می‌کند. از آنجا که کلمات مهم هستند، مهم است که خود را با کلمات خوب احاطه کنید.

هر بار که نقل قول یا گفته‌ای را می‌بینید یا می‌شنوید که الهام‌بخش شماست یا با شما صحبت می‌کند، آن را روی یک کارت کوچک یادداشت کنید و همه آن‌ها را برای مشورت روزانه در دسترس داشته باشید.

برای مطالعه کتاب قهرمان زندگی خودت باش نوشته رابین شارما به فروشگاه اینترنتی کتابدان مراجعه کنید.

 

نظر خود را بنویسید...