اگر شما هم دوست دارید به آزادی مالی برسید....
128
۱ سال پیش
0

اگر شما هم دوست دارید به آزادی مالی برسید....

چگونه به آزادی مالی برسیم؟

یک هدف مشترک همه ما این است که می‌خواهیم با دستیابی به آزادی مالی، پول بیشتری به دست آوریم. با این حال، تنها درصد کمی از ما در واقع به آزادی مالی که آرزوی آن را داریم دست پیدا می‌کنیم.

همه ما می‌خواهیم به اندازه کافی پول داشته باشیم تا دیگر هرگز نگران پول نباشیم. تنها سؤال این است، "آیا می توانید آن را انجام دهید یا نه؟"

خبر خوب این است که امروزه افراد بیشتری نسبت به گذشته سریعتر به آزادی مالی دست پیدا می‌کنند. از طریق برنامه ریزی مالی مناسب و هدف گذاری برای بهبود امور مالی شخصی خود، می‌توانید یکی از آنها باشید.

فرمول آزادی مالی

آزادی مالی به این معنی است که شما می‌توانید زندگی خود را بدون نگرانی در مورد محدودیت‌های پولی، تکیه بر یک صندوق اضطراری یا به طور کلی بدون نگران بودن در مورد پول، زندگی کنید.

اگر برای رسیدن به استقلال و آزادی مالی آماده هستید، در اینجا یک فرمول هفت مرحله‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن برای کمک به جمع آوری ثروت، شادتر شدن و دستیابی به آزادی مالی در سال‌های آینده استفاده کنید.

شروع به فکر مثبت در مورد پول کنید

بخشی از ثروتمند شدن و دستیابی به آزادی مالی شامل تفکر مثبت در مورد پول است. منفی اندیشی در مورد پول یک مانع عاطفی است که برای دستیابی به این هدف باید آن را از بین ببرید.

شما باید این افکار را از بین ببرید که پول بیشتر منجر به شر می‌شود یا اینکه پول نمی‌تواند خوشبختی شما را بخرد. وقتی شروع به تفکر مثبت در مورد پول کنید، فرصت‌ها را جذب می‌کنید و درهای بیشتری از آنچه فکر می‌کردید باز خواهید کرد.

اهداف اصلی خود را برای آزادی مالی بازنویسی کنید

اهداف خود را هر روز روی کاغذ بازنویسی و مرور کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید آنها را به انجام برسانید. این کار بین پنج تا ده دقیقه زمان می‌برد. همین عمل نوشتن و بازنویسی اهدافتان و فکر کردن به آنها هر روز صبح قبل از شروع، شانس شما را برای دستیابی به آنها افزایش می‌دهد.

هر روز از قبل برنامه ریزی کنید

هر روز از قبل برنامه ریزی کنید. بهترین زمان برای انجام این کار شب قبل است. خود برنامه ریزی هر روز، هر هفته و هر ماه از قبل، شما را در هر کاری دقیق‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

وقتی از روی فهرستی کار می‌کنید، تمرکز بهتر و حس کنترل و قدرت شخصی بیشتری خواهید داشت. وقتی هر روز از قبل برنامه ریزی می‌کنید، بهتر می‌توانید عادات خرج کردن خود را نیز کنترل و پیگیری کنید.

برنامه ریزی کنید که چقدر باید برای هفته، ماه یا سال خرج کنید و تصمیم بگیرید که کجا می‌توانید پس انداز کنید.

از آنجا، هر مقداری را که تخصیص داده‌اید در یک حساب پس انداز، مقداری را به صندوق اضطراری، مقداری را برای قبوض عادی و پرداخت هر گونه بدهی وام که ممکن است داشته باشید، کنار بگذارید، و شاید حتی برای سرمایه گذاری پول در بورس بودجه در نظر بگیرید.

اصل تمرکز

در هر ساعت از روز، با یک فکر، روی ارزشمندترین استفاده از وقت خود تمرکز کنید. اصل تمرکز برای دستیابی به آزادی مالی کاملاً ضروری است.

تقریباً هر کاری که از نظر هدف گذاری و برنامه ریزی مالی انجام می‌دهید به این هدف است که شما را قادر سازد یکی دو مورد را تعیین کنید که باید بیش از هر چیز دیگری روی آنها تمرکز کنید.

توانایی شما در ایجاد عادت تمرکز بیش از هر مهارت یا عادت دیگری که بتوانید کسب کنید، برای تضمین موفقیت مالی شخصی شما مفید است. چیزهایی که بیشتر روی آنها تمرکز می‌کنید و بیشترین زمان را صرف انجام آن‌ها می‌کنید باید مستقیماً با اهداف مالی شما همسو باشد.

وقت خود را با تمرکز بر آنچه که بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می‌آورد، صرف کنید.

روی خودت سرمایه گذاری کن

در ماشین خود به برنامه‌های صوتی گوش دهید. هر فرد به طور متوسط 500 تا 1000 ساعت در سال پشت فرمان می‌گذراند. اولین سؤال این است که "من چه کاری را درست انجام دادم؟" و سؤال دوم این است که "دفعه بعد چه کاری متفاوت انجام دهم؟"

با بررسی عملکرد خود بلافاصله بعد از هر جلسه، تماس فروش و ارائه، بهتر و سریعتر از آنچه تصور می‌کنید بهتر و بهتر خواهید شد. پاسخ به هر دوی این سؤالات مثبت است.

با مرور کارهایی که درست انجام دادید و کارهایی که دفعه بعد متفاوت انجام می‌دهید، در ذهن خود این استعداد را برنامه ریزی می‌کنید که دفعه بعد حتی بهتر باشید.

اگر بلافاصله پس از تماس یا ارائه، چند دقیقه وقت بگذارید و هر کاری را که درست انجام داده‌اید و هر کاری را که به طور متفاوت انجام می‌دهید یادداشت کنید، می‌توانید سرعت یادگیری، رشد و بهبود کار خود را دو یا سه برابر کنید. بهبود خود و کیفیت کارتان، در واقع باعث بهبود درآمد شما می‌شود.

نسبت به دیگران سخاوتمند باشید

نکته آخر این است که با هر کسی که ملاقات می‌کنید مانند یک مشتری میلیاردر رفتار کنید. با تک تک افراد، چه در خانه و چه در محل کار، طوری رفتار کنید که گویی آن‌ها مهم‌ترین فرد جهان هستند.

از آنجایی که همه بر این باورند که او مهم‌ترین فرد جهان است، وقتی با آنها طوری رفتار می‌کنید که انگار چنین هستند، بیش از آنچه که تصورش را بکنید قدردان شما هستند.

این یک واقعیت ثابت شده است که سخاوتمندتر بودن به شما کمک می‌کند تا ثروت بیشتری جذب کنید و فردی شادتر شوید. ما اغلب شنیده‌ایم که می گویند: "پول شادی را نمی‌خرد". اما، حقیقت این است که:

پول برای خوشبختی ضروری است.

رفاه مادی رضایت از زندگی را پیش بینی می‌کند،

هر چه به وضعیت اقتصادی بیشتری دست یابیم، از زندگی خود احساس رضایت بیشتری خواهیم کرد.

نه تنها اندازه گیری‌های ما از شادی با افزایش درآمد افزایش می‌یابد، بلکه احساس رفاه و رضایت از زندگی ما نیز افزایش می‌یابد.

بنابراین، با انتخاب تمرکز بر روی اهداف پولی که به شما انگیزه می‌دهند، در عین حال که ذهنیت مثبتی نسبت به پول، نسبت به خودتان و به طور کلی زندگی دارید، به افزایش ثروت و خوشبختی کمک می‌کنید.

و وقتی به آنجا رسیدید- شواهد به وضوح به ما نشان می‌دهد که سخاوتمندانه با پول ما را شادتر و ثروتمندتر می‌کند!

چگونه پول پس انداز کنیم و به آزادی مالی دست یابیم

آیا می‌دانستید که عامل تعیین کننده در دستیابی به آزادی مالی، ایجاد عادات خاص است؟ خوب، باید گفت که این موضوع صحت دارد. در واقع اکثر میلیونرهای خودساخته قبلاً این عادات را یاد گرفته و در نتیجه تمرین و تکرار به آزادی مالی رسیده‌اند. این یک خبر عالی است!

چرا؟ زیرا می‌توانید یاد بگیرید که پول پس انداز کنید و مانند میلیونرهای خودساخته فکر کنید تا خودتان از نظر مالی مستقل شوید.

چند نکته برای صرفه جویی در پول

در این مورد، که بسیار رایج است، من یک فرآیند تدریجی برای یادگیری پس انداز پول را توصیه می‌کنم، جایی که با پس انداز 1% از درآمد خود و زندگی با 99% دیگر شروع می‌کنید.

برای مثال، اگر 10 میلیون در ماه درآمد دارید، امروز تصمیم بگیرید که 100 هزار تومان در ماه پس انداز کنید. سپس می‌توانید با باقی حقوق خود زندگی کنید. با باز کردن یک حساب بانکی جداگانه، حساب "آزادی مالی" خود، در دراز مدت پول خود را پس انداز کنید.

پولی که به این حساب وارد می‌شود فقط یک طرف جریان دارد- به داخل. هنگامی که پولی را در این حساب پس انداز/سرمایه گذاری می‌کنید، هرگز و هرگز آن را به هر دلیلی بیرون نمی‌آورید یا خرج نمی‌کنید. این برنامه فقط یک هدف دارد:

شما را قادر سازد در اسرع وقت به آزادی مالی دست یابید. هنگامی که با 99% درآمد خود راحت زندگی می‌کنید، نرخ پس انداز ماهانه خود را به 2% کاهش دهید. در عرض یک سال، با 10 درصد درآمد فعلی خود به راحتی زندگی می‌کنید.

این روند را تا زمانی ادامه دهید که 15% و سپس 20% از درآمد خود را پس انداز کنید. شما حتی متوجه تفاوت در استاندارد زندگی خود نخواهید شد، زیرا این تفاوت بسیار تدریجی خواهد بود. اما تفاوت در زندگی مالی شما کاملاً فوق العاده خواهد بود.

عادت خاصی وجود دارد که افراد موفق از نظر مالی در طول زمان یاد می‌گیرند یا آن را توسعه می‌دهند. این عادت پاسخ دادن به پول ورودی به روشی خاص است. وقتی بزرگ می‌شویم، تشویق می‌شویم که از درآمدمان پول پس انداز کنیم.

با این حال، در کودکی، ما به پول به عنوان ابزاری برای خریدن آب نبات، اسباب بازی و چیزهایی که ما را خوشحال می‌کند نگاه می‌کنیم. در نتیجه، ما به طور طبیعی شروع به پس انداز کردن به عنوان یک تنبیه می‌کنیم، چیزی که به ما صدمه می زند و ما را از آب نبات، اسباب بازی‌ها و چیزهای لذت بخشی که می‌خواهیم محروم می‌کند.

در سنین پایین، بیشتر افراد پس‌انداز را با درد، فداکاری، از دست دادن لذت، رضایت و شادی مرتبط می‌دانند. در بزرگسالی، این عادت منفی در تمایل ما به خرج کردن پول به محض بدست آوردن آن آشکار می‌شود.

بسیاری از افراد در اواخر نوجوانی و بیست سالگی خود به هر چک حقوقی به عنوان فرصتی برای بیرون رفتن و خرج کردن پول تا آنجا که می‌توانند نگاه می‌کنند. مردم خیلی زود خرج کردن را با شادی و پس انداز را با درد مرتبط می‌کنند.

از آنجایی که انگیزه اصلی انسان دور شدن از درد به سمت لذت، از ناراحتی به سمت آسایش و از نارضایتی به سمت رضایت است، بیشتر مردم عادت دارند که خرج کردن را با لذت و پس انداز را با ناراحتی همراه کنند.

استفاده از قانون جذب برای آزادی مالی

وقتی شروع به پس انداز کردن می‌کنید و نسبت به حساب در حال رشد خود احساس مثبت و خوشحالی می‌کنید، این احساسات مثبت آن پول را با نوعی انرژی آغشته می‌کند که شروع به جذب پول بیشتری به زندگی شما و به آن حساب می‌نماید.

دوستان قدیمی بدهی‌هایی را که مدت‌ها پیش فراموش کرده بودید به شما پس می‌دهند. فرصت‌هایی برای کسب مقادیر اضافی پولی که به ذهنتان خطور نکرده بود خواهید داشت.

چیزهایی را که برای مدت طولانی در اختیار داشتید و فکر می‌کردید ارزشی ندارند را می‌فروشید. و وقتی این مبالغ را به حساب خود اضافه می‌کنید، حساب شما انرژی مثبت بیشتری پیدا می‌کند و حتی مقدار بیشتری پول جذب می‌کند. این یک کشف خارق العاده است.

من سال‌ها در مورد این مفهوم شنیده بودم، اما همیشه شکست خورده بودم و هرگز نمی‌توانستم کاری در مورد آن انجام دهم. بعد حدود دو سال بعد از ازدواج و راه اندازی کسب و کار خودم، پولم تمام شد.

من توانسته بودم با پس انداز یک عمرم خانه‌ای بخرم، اما اکنون مجبور شدم خانه را بفروشم تا پول نقد را بگیرم و سپس به خانه‌ای اجاره‌ای نقل مکان کنم. در این مرحله، همسرم از من خواست که بخشی از درآمد حاصل از فروش خانه را به او بدهم.

پس از مدتی مشاجره، تسلیم شدم. او پول را گرفت و به حساب بانکی دیگری که من نمی‌توانستم به آن دسترسی پیدا کنم، واریز کرد. مهم نیست که در ماه‌های آینده چقدر مشکلات مالی داشتیم، او حتی حاضر نشد این پول را خرج کند.

این کاور امنیتی او بود. قابل توجه ترین اتفاق! از آن روز به بعد، دیگر هیچ وقت شکسته نشدیم. با وجود اینکه اواسط رکود بود و کسب و کارها در اطراف ما در حال ورشکستگی بودند، ما دیگر هیچ وقت بی پول نشدیم.

هر هفته، هر ماه، تجارت شروع می‌شد، صورت حساب‌ها پرداخت می‌شد و فرصت‌ها آغاز می‌شد و به نظر می‌رسید که فرصت‌های هیجان انگیزی به زندگی ما جذب می‌شود.

در عرض چند سال، ما توانستیم از خانه اجاره‌ای نقل مکان کنیم و یک خانه جدید زیبا در یک محله دوست داشتنی بخریم. دو سال بعد، توانستیم خانه‌ای بخریم که پنج برابر قیمت خانه قبلی ما بود.

تفکر خود را دوباره رفرش کنید و آزادی مالی به دست آورید

وظیفه شما این است که سیم کشی این عادت را معکوس کنید. این است که سیم‌ها را از یک مجموعه از نگرش‌ها جدا کنید و دوباره آنها را با مجموعه‌ای از نگرش‌ها وصل کنید.

وظیفه شما این است که هر زمان که به پس انداز و انباشتگی فکر می‌کنید به لذت فکر کنید و هر زمان که به خرج کردن و خلاص شدن از شر پول خود فکر می‌کنید ناراحت باشید.

موانع اصلی آزادی مالی و نحوه غلبه بر آنها

موانع ذهنی زیادی وجود دارد که مانع موفقیت مالی می‌شود. رایج‌ترین دلیل این است که برخی افراد به هر دلیلی معتقدند که لیاقت ثروتمند شدن را ندارند. حالا، می دانم که ممکن است برخی از شما بپرسید، چرا اینطور است؟

برخی از افراد، از جمله خود من، با طبل انتقادهای ویرانگر بی وقفه پرورش یافته‌اند. این باعث شده است که در سطح ناخودآگاه به این نتیجه برسند که لیاقت موفقیت و شاد بودن را ندارند. البته این موضوع خلاف مسئله است.

با این حال، این طرز تفکر منفی می‌تواند به عادات مالی مخرب منجر شود. ترک کردن این عادات ممکن است سخت باشد.

نگرش خود را نسبت به پول تغییر دهید

تجربیات منفی در دوران کودکی، که بسیار رایج هستند، می‌توانند اثرات وحشتناکی داشته باشند. برای مثال، وقتی افراد واقعاً در نتیجه کار سخت موفق می‌شوند، احساس گناه می‌کنند. سپس این احساس گناه باعث می‌شود که دست به کارهایی بزنند تا از شر پول خلاص شوند و آن را دور بریزند.

آن را خرج می‌کنند یا احمقانه سرمایه گذاری می‌کنند.

قرض می‌دهند، گم می‌کنند یا می‌بخشند.

آن‌ها درگیر می‌شوند تا خود را تخریب کنند.

این امر می‌تواند به شکل پرخوری، نوشیدن بیش از حد، مصرف مواد مخدر، خیانت زناشویی و اغلب تغییرات شخصیتی چشمگیر باشد. برای تغییر نتایج خود با پول، باید نگرش خود را نسبت به آن تغییر دهید.

باید عادت کنید که پول را چیزی مثبت ببینید. واقعیت این است که پول بسیار شبیه عشق است. باید با آن محبت کرد و با آن تملق گرفت و با دقت و توجه رفتار کرد.

پول به سمت افرادی جذب می‌شود که به آن احترام می‌گذارند، برای آن ارزش قائل هستند و قادر به انجام کارهای ارزشمند با آن هستند. از میان انگشتان دست جاری می‌شود و از دست افرادی که آن را درک نمی‌کنند یا به درستی از آن مراقبت نمی‌کنند فرار می‌کند.

خودتان را مستحق پول ببینید

گاهی اوقات مردم می گویند که از نظر پول درآوردن خیلی خوب نیستند. اما خوب بودن با پول مهارتی است که هر کسی می‌تواند با تمرین آن را بیاموزد. معمولاً گفتن اینکه آدم با پول خیلی خوب نیست، صرفاً یک بهانه یا توجیه است.

واقعیت این است که فرد، خیلی موفق یا منضبط درباره پول درآوردن نیست. فرد یاد نگرفته است که چگونه آن را به دست آورد یا آن را نگه دارد. نقطه شروع انباشت پول این است که خودت را باور کنی.

شما دارای ظرفیت نامحدودی برای به دست آوردن تمام پولی که همیشه نیاز دارید، هستید. به خود به عنوان یک موفق مالی نگاه کنید که منتظر یک مکان است و خود را لایق تمام آنچه می‌توانید بدست آورید ببینید.

پول برای زندگی ما ضروری است

پول خوب است و به شما این امکان را می‌دهد که زندگی خود را همانطور که می‌خواهید زندگی کنید. پول درهایی را به روی شما باز می‌کند که در نبود آن بسته می‌شد. اما مانند هر چیز دیگری، وسواس می‌تواند آسیب زا باشد.

اگر شخصی اینقدر به پول مشغول شود، ممکن است از این واقعیت غافل شود که پول صرفاً یک ابزار است. اگر پول تبدیل به چیزی شود که برای به دست آوردن خوشبختی استفاده می‌شود، به یک چیز مضر تبدیل می‌شود.

پول برای زندگی ما در جامعه ضروری است. خنثی هم هست. نه خوب است و نه بد. این تنها روش به دست آوردن و استفاده از آن است که تعیین می‌کند مفید یا مضر است.

در اینجا دو کار وجود دارد که می‌توانید بلافاصله انجام دهید تا همه این ایده‌ها را عملی کنید:

اول، تشخیص دهید و بپذیرید که تقریباً هرکسی که امروز پول دارد زمانی شکست خورده بود و احتمالاً برای مدت طولانی در حال شکست خوردن بوده است. سپس آنها مهارت‌های جمع آوری پول را آموختند و اکنون از نظر مالی مستقل هستند. هر کاری که آنها انجام داده‌اند، احتمالاً شما نیز می‌توانید انجام دهید.

دوم، از این روز به بعد دانشجوی پول شوید.

آن را مطالعه کنید، در مورد آن بیاموزید و درس‌هایی را که کشف می‌کنید در زندگی مالی خود به کار ببرید تا زمانی که شروع به جذب بیشتر و بیشتر پول در مسیر خود کنید. پیشنهاد می‌کنم برای کسب دانش بیشتر در زمینه ثروتمند شدن پکیج پولسازی رابرت کیوساکی را مطالعه بفرمایید.

نظر خود را بنویسید...