بهترین استراتژی معرفی محصول
178
۲ سال پیش
0

بهترین استراتژی معرفی محصول

نحوه معرفی یک محصول: شش استراتژی برای موفقیت

احتمالاً مسیر دشواری را طی کرده‌اید تا اولین محصول دیجیتال خود را خلق کنید. اکنون، زمان آن است که آن را در جهان منتشر نمایید.

بیایید نگاهی به نحوه راه اندازی یک محصول برای اولین بار بیندازیم.

برای راه اندازی موفقیت آمیز محصول باید:

اطلاعات جمعیتی و روانشناختی مخاطبان خود را بشناسید.

در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود وارد تعامل شوید.

لیست ایمیل و مشترکین اصلی خود را برای راه اندازی بوجود آورید.

یک صفحه فرود مؤثر طراحی کنید.

ذهنیت درست و مثبت داشته باشید.

ممکن است فهرست طولانی به نظر برسد، اما مطمئناً می‌توانید با آن کنار بیایید. نگران نباشید هر مرحله را شرح می‌دهیم تا کاملاً با آن آشنا شوید.

1. مخاطبان خود را بشناسید

اگر یک نکته جادویی بازاریابی در تمام مراحل موفقیت‌آمیز برای راه‌اندازی یک محصول وجود داشته باشد، آن این است: دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می‌خواهند، برای عرضه هر محصولی کاملاً حیاتی است.

بهترین کارشناسان تجارت جهان همگی این مرحله را توصیه می‌کنند، زیرا مهمترین عامل موفقیت یک محصول در محبوب شدن است. اگر سعی می‌کنید بدون اینکه کاملاً مطمئن باشید که مخاطبان شما محصول را می‌خواهند یا نه و آن را عرضه کنید، به احتمال زیاد شکست می‌خورید.

اولین معرفی محصول برای همه افراد عدم اطمینان را به همراه خواهد داشت، اما می‌توانید با دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند، چه می‌خواهند و چه انتظاراتی از شما دارند، این عدم اطمینان را کاهش دهید.

ابتدا، برای دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند، به تجزیه و تحلیل جمعیت شناسی نیاز خواهید داشت. دانستن چیزهایی مانند میانگین سن، موقعیت مکانی، سطح درآمد و حتی عنوان شغلی مخاطبان می‌تواند به شما کمک کند محصول خود را به مشتریان واقعی ارائه دهید.

سپس، برای اینکه بفهمید مشتریان شما چه می‌خواهند، باید از روان‌شناختی‌ها و داده‌های ارسالی توسط کاربران استفاده کنید. جمعیت شناسی می‌گوید که مشتریان شما چه کسانی هستند، اما روانشناسی به شما می‌گوید که چرا آنها محصول شما را می‌خرند.

روانشناسی برای درک اینکه چرا مخاطبان شما به محصول شما علاقه مند هستند و انتظار دارند که چه کاری برای آنها انجام دهد بسیار ارزشمند است.

تجزیه و تحلیل روانشناسی می‌تواند این اطمینان را بدهد که خواسته‌ها و انتظارات مشتریان شما با آنچه محصول شما می‌تواند ارائه دهد مطابقت دارد. اگر تفاوتی بین محصول خود و انتظارات مشتریان مشاهده کردید، می‌توانید در صورت نیاز محصول یا رویکرد خود را تغییر دهید.

همچنین می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که داده‌هایی را در قالب نظرات رسانه‌های اجتماعی، پاسخ‌های پرسشنامه و موارد دیگر ارسال کنند.

2. از طریق رسانه‌های اجتماعی با مخاطبان خود در تعامل باشید

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید، وقت آن است که با آنها وارد تعامل شوید. همانطور که شما باید مخاطبان را بشناسید، مخاطبان نیز باید شما را بشناسند. غیرممکن است که بتوانید با موفقیت محصولی را برای مخاطبانی که شما را نمی‌شناسند عرضه کنید.

اعتماد و حسن نیت مشتریان خود را با تعامل با آنها به دست آورید. یک راه آسان برای انجام این کار این است از مخاطبان خود بخواهید با صحبت در مورد محصول از طریق رسانه‌های اجتماعی و ایمیل با شما در ارتباط باشند.

رسانه‌های اجتماعی یک پلت فرم عالی هستند، زیرا اکثر مشتریان شما هر روز از آن استفاده می‌کنند، در حالی که بازاریابی ایمیلی در افزایش وفاداری به برند و توسعه روابط با مشتریان برتری دارد.

هنگامی که از هر دو استفاده می‌کنید، می‌توانید از چندین نقطه نظر به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید و شانس خود را برای راه اندازی موفقیت آمیز محصول افزایش دهید.

حتماً از رسانه‌های اجتماعی و ایمیل برای نقاط قوت خود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی اجرا کنید که در آن جزئیات مربوط به محصول خود را در طول چند هفته منتشر کنید.

یا می‌توانید محصول خود را با یک عکاسی ساده و در عین حال جذاب نمایش دهید.

3. قبل از معرفی محصول یک لیست ایمیل بسازید

هنگامی که محصول خود را در معرض دید قرار دادید، وقت آن است که به ایمیل روی آورید. با ایمیل، می‌توانید خوانندگان خود را برای محصول جدیدتان هیجان زده کرده و آنها را برای خرید آماده کنید.

با ارائه محتوا و تبلیغات رایگان، بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید تا در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند. به این ترتیب، وقتی آماده عرضه محصول خود هستید، از قبل فهرستی از مشتری‌های بالقوه به بازار خواهید داشت.

پیش از معرفی محصول، هیجانی را در رابطه با آن برای مشترکین خود ایجاد کنید. پیشنهاد دهید تعدادی از مشتریان وفادار و دوستان نزدیک زودتر از بقیه محصول را داشته باشند و نظر خود را راجع به آن بدهند.

رسانه‌های اجتماعی فعال و استراتژی‌های ایمیل می‌توانند به شما کمک کنند تا برای روز معرفی محصول آماده شوید و مردم را از هفته‌ها یا حتی ماه‌ها قبل هیجان زده کنید.

4. سفر مشتری خود را طراحی کنید

ترسیم نقشه سفر مشتری یک گام مهم در ایجاد یک استراتژی معرفی محصول جدید است. شما می‌توانید افراد را به وب سایت خود جذب کنید، اما اگر تجربه خرید کمترتر از حد مجاز باشد، این بازدیدها اساساً بی ارزش خواهند بود.

باید مطمئن شوید که سفر مشتری تا حد امکان یکپارچه است. اگر خرید مردم را آسان کنید، احتمال خرید کردن آنها بسیار بیشتر خواهد شد.

اولین قدم خوب این است که به سفری که خریدار از ابتدا تا انتها طی خواهد کرد فکر کنید. به مسیر خرید از دیدگاه مشتریان خود نگاه کنید. آیا منطقی است؟ آیا حرکت در مراحل مختلف آسان است؟ آیا موانع غیر ضروری بر سر راه وجود دارد؟ اگر قصد خرید داشتید چه سؤالاتی در ذهن شما بوجود می‌آمد؟

فرآیند خرید شما سریع، پاسخگو و شهودی باشد. باز هم، هدف شما این است که انجام خریدهای خود را تا حد امکان برای مشتریان آسان نمایید و این به معنای ارائه یک تجربه پرداخت پول ساده است.

همچنین می‌توانید صفحه پرداخت خود را به طور کامل ویرایش کنید و تمام تنظیمات را برای ایجاد یک تجربه سفارشی به روز رسانی نمایید. حتی می‌توانید از پرداخت بدون اصطکاک استفاده کنید، که به افراد امکان می‌دهد به عنوان مهمان و بدون نیازی به ایجاد حساب کاربری خرید کنند.

این کار جریان پرداخت را تا حد زیادی ساده می‌کند. مشتریان فقط باید ایمیل، اطلاعات پرداخت و آدرس خود را وارد کنند.

5. یک صفحه محصول جذاب ایجاد کنید

بیایید در مورد خود صفحه فروش صحبت کنیم، زیرا اگر صفحه فروش محصول مؤثری با طراحی ریسپانسیو نداشته باشید، معرفی محصول شما بدون مشکل خواهد بود.

صفحه محصول شما چهره سبک معرفی شما خواهد بود. اگر می‌خواهید نرخ موفقیت معرفی محصول خود را افزایش دهید، به صفحات محصول قدرتمند نیاز دارید.

صفحه فرود شما حاوی بسیاری از اطلاعاتی است که مردم می‌خواهند بدانند. اینجا نقطه‌ای است که در آن یک فرد تصمیم می‌گیرد که آیا می‌خواهد محصول شما را بخرد یا خیر.

اما نگران نباشید برای ایجاد یک صفحه محصول شگفت انگیز، نیازی نیست که یک طراح حرفه‌ای با تجربه باشید.

آنچه که بسیار مهم است این است که جزئیات محصول شما کاملاً شفاف باشد. باید به مشتریان خود بگویید محصول چیست و چه ارزشی به زندگی آن‌ها می‌دهد.

آن‌ها باید در یک نگاه فوراً بفهمند محصول چیست و چه مزایایی دارد. طراحی زیبا، مینیمال، عکس‌های واضح محصول، و صفحه‌آرایی تمیز صفحه فروش مؤثری را ایجاد می‌کند که سردرگمی را به حداقل و علاقه را به حداکثر می‌رساند.

این صفحه باید به جزئیات بیشتری در مورد مدل خاص انتخاب شده بپردازد تا خوانندگان بتوانند محصولی را که چند قدم با خرید آن فاصله دارند، بشناسند. این مرحله جایی است که شما باید بین یک صفحه فروش کوتاه یا طولانی انتخاب کنید.

هر دو نوع صفحه می‌توانند مؤثر باشند، اما به عنوان یک دستورالعمل کلی، صفحات فروش طولانی‌مدت برای محصولاتی که ارزش بیشتری ارائه می‌دهند و توجه بیشتری را از مشتری طلب می‌کنند، بهتر است. در حالی که اگر محصول ساده‌تری دارید، صفحات فروش کوتاه بهتر خواهد بود.

6. ذهنیت درست را توسعه دهید

در آخر، اجازه دهید در مورد طرز فکر بحث کنیم. طرز فکر شما نقش مهمی در کشف چگونگی راه اندازی یک محصول جدید با موفقیت دارد. چشم انداز مثبت نقش بسیار مهمی در راه اندازی موفقیت آمیز در بر خواهد داشت.

اگر با فرض اینکه همه چیز اشتباه پیش می‌رود وارد اولین تجربه خود در معرفی محصول شوید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. اما اگر با نگرش مثبت وارد آن شوید و اگر خودتان را آماده کرده باشید، تنها کاری که باقی می‌ماند این است که فقط انجام دادن آن را پیدا کرده و اقدام کنید. از اولین معرفی محصول خود چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت، اما از دومین، سومین و چهارمین کمپین معرفی نیز دانش و تجربه زیادی کسب خواهید کرد.

عرضه هر محصول فرصتی برای یادگیری و رشد است، بنابراین یادگیری از هر یک را در اولویت قرار دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که به اندازه کافی از خود مراقبت کرده و در صورت نیاز استراحت می‌کنید. اگر بتوانید با یک ذهنیت مثبت و با اعتماد به نفس وارد یک کمپین معرفی محصول شوید، ممکن است شگفت زده شوید که چقدر اوضاع خوب پیش خواهد رفت.

نتیجه‌گیری

با توجه به آنچه گفته شد، چنانچه با استفاده از استراتژی‌های فوق محصول خود را معرفی نمایید، می‌توانید امیدوار باشید که افراد بسیاری از این محصول استقبال نمایند و بتوانید در مدت زمان کوتاهی به فروش برسید.

نظر خود را بنویسید...