ایجاد انگیزه در روز پنجشنبه

ایجاد انگیزه در روز پنجشنبه

126
۲ سال پیش
0

6 نکته برای ایجاد انگیزه در روز پنجشنبه که به شما کمک می‌کند با انگیزه بمانید

آیا این احساس را تجربه کرده‌اید که «هنوز یک روز کاری کامل دیگر برای انجام دادن فرصت دارم»؟ آیا از این احساس متنفر هستید؟

خبر بد این است که زمانی که احساس می‌کنید تحت فشار هستید، بی انگیزه هستید و ترجیح می‌دهید به رختخواب برگردید، باید بلند شوید، به سر کار بروید و سازنده باشید.

مشکل‌ترین بخش این است که حتی اگر از نظر عقلانی می‌دانید که تنها فردی نیستید که چنین احساسی داشته‌اید، در حال حاضر ممکن است بسیار احساس تنهایی کنید.

اگر احساس می‌کنید که روز پنجشنبه است و می‌خواهید آن را از بین ببرید، این شش نکته را امتحان کنید تا انگیزه در روز پنجشنبه را برای خود بالا برید.

1. یک صبحانه مفصل بخورید و برای خوردن ناهار برنامه ریزی کنید

اولین کاری که می‌توانید برای افزایش انگیزه در روز پنجشنبه انجام دهید، خوردن یک صبحانه کامل است. همه ما این جمله را شنیده‌ایم که "صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است."

مطالعات نشان داده‌اند که خوردن صبحانه می‌تواند به بهبود حافظه، یادآوری، خلق و خو و عملکردهای بینایی و حرکتی کمک کند.

با این حال، محققان شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد مزایای تقویت ریزمغذی‌های ارائه شده توسط صبحانه پس از مدتی از بین می‌رود.

بدن نیز مانند خودرویی با باک پر بنزین که پس از یک سفر طولانی خالی می‌شود، نیاز به سوخت گیری دارد. بنابراین، برنامه‌ریزی برای خوردن صبحانه و ناهار در روزی که احساس خوبی ندارید، می‌تواند به شما انرژی اضافی برای گذراندن روز بدهد.

حذف وعده‌های غذایی می‌تواند منجر به کاهش قند خون شود که می‌تواند باعث احساس ضعف و خستگی گردد.

اگر در حال حاضر با احساس بی‌انگیزگی دست و پنجه نرم می‌کنید، نخوردن فقط باعث می‌شود که احساس تنبلی بیشتری داشته باشید و برای انجام هر کاری کمتر الهام بگیرید.

2. آنچه فوری است را اولویت بندی کنید

من همیشه طرفدار برگه تقلب بوده‌ام. نه، من کلاهبردار نیستم، اما دوست دارم بدانم چه کاری باید انجام شود.

هیچ کس نمی‌خواهد انرژی گرانبهایی را هدر دهد تا بفهمد در زمانی که احساس می‌کنید انگیزه ندارید چه کاری باید انجام دهید.

مهم نیست که چه کسی هستید، احتمال زیادی وجود دارد که تا پنجشنبه، در هر هفته معین، حداقل یک یا دو مورد کار که قرار بود در اوایل هفته تکمیل شود، انجام نشده باقی مانده باشد.

وقت آن است یک ترفند سریع به شما یاد دهم تا اولویتهای خود را پیدا کنید. کافیست سه سؤال از خود بپرسید:

آیا پروژه‌های ضرب الاجلی وجود دارد که زمان تحویل آنها تمام شده ولی حاضر نیستند؟

کدام یک از آن پروژه‌ها تأخیر بیشتری دارد؟

از میان پروژه‌های معوقه، پیشرفت یا تکمیل کدام کمترین زمان را می‌طلبد؟

این روش باید به شما کمک کند تا حداقل یک کار را به راحتی شناسایی کنید که می‌توانید زمانی را با پشتکار روی آن صرف کنید و بدانید که در حال انجام کار مهمی هستید. در نتیجه انگیزه در روز پنجشنبه به یکباره افزایش خواهد یافت.

3. با امور کم اهمیت مقابله کنید

یکی دیگر از راه‌های تازه کردن انگیزه در روز پنجشنبه، مقابله با امور کم اهمیت است. هیچ اشکالی ندارد که ابتدا کارهای آسان را انجام دهید.

شاید خیلی خسته شده‌اید و کارهای فوری انرژی زیادی می‌گیرند. هیچ اشکالی ندارد که چیزهای آسان آشکار را از بین ببرید.

ایمیل‌ها، تشکیل پرونده، وارد کردن داده‌ها، تطبیق اسناد، تماس‌های بعدی، ویرایش یا بازنگری کار انجام شده، و تحقیق، همگی امور کم‌اهمیت هستند این‌ها همه وظایف ساده‌ای هستند.

انجام این کارهای ساده‌تر به شما احساس موفقیت می‌دهد. می‌توانید از این حس موفقیت استفاده کنید تا به شما کمک کند تا با برخی از کارهای سخت‌تر مقابله کنید یا تمام کارهای آسان را انجام دهید، بنابراین در هفته بعد، می‌توانید زمان خود را به پروژه‌های سخت‌تر اختصاص دهید.

4. حداقل دو استراحت برنامه‌ریزی شده به خود بدهید

حداقل دو استراحت برنامه‌ریزی شده در طول روز کاری به خود بدهید. زندگی پر استرس است. احساس اینکه باید کار کنید در حالی که نمی‌توانید آن را انجام دهید، استرس‌زا است. نباید خود را مجبور کنید روز بدون وقفه، پشت کامپیوتر بشینید.

در واقع، دانشمندان کشف کردند که اگرچه «استراحت کوتاه در طول روز کاری ممکن است به اندازه تعطیلات تأثیر آشکاری نداشته باشد، اما مزایای قابل توجهی خواهد داشت.

مطالعات نشان داده‌اند که استراحت‌ها می‌توانند استرس را کاهش داده یا از آن جلوگیری کنند، به حفظ عملکرد در طول روز کمک نمایند و نیاز به بهبودی طولانی در پایان روز را کاهش دهند.

قبل از اینکه برای روز کاری پشت میز خود بنشینید و احساس عدم وجود انگیزه در روز پنجشنبه روح شما را تسخیر کند، سه زنگ هشدار تنظیم کنید: دو استراحت 20 دقیقه‌ای و یک استراحت برای ناهار.

شما با مجبور کردن خود به زجر کشیدن پشت کامپیوترتان، چیزی را به کسی ثابت نمی‌کنید. شما سزاوار انعطاف و شفقت هستید. بگذارید این استراحت‌ها یک عمل رادیکالی مراقبت از خود باشد.

5. موسیقی مناسب و شاد گوش دهید

یکی دیگر از راه‌های تقویت انگیزه در روز پنجشنبه، گوش دادن به آهنگ‌های شاد است. موسیقی دارو است. این که ارتعاشات صدا می‌تواند بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد، یک راز نیست.

جوامع باستانی این را می‌دانستند و از طریق اعمالی مانند آواز خواندن، استفاده از کاسه‌های آواز، زنگ‌ها، و دیگر آلات صوتی به شفای بیماران می‌پرداختند.

تمرین‌هایی مانند کرتان و باکتی یوگا از آواز خواندن برای التیام و تغییر انرژی استفاده می‌کنند. ادیان هندو و بودایی از زنگ در بسیاری از مراسم شفابخش معنوی خود استفاده می‌کنند. در سرتاسر دنیای مدرن، ما استفاده از کاسه‌های تبتی را برای شفای پرانرژی پذیرفته‌ایم.

اکثر مردم می‌توانند حداقل یک لحظه از زندگی خود را به یاد بیاورند که موسیقی یا صدا به تغییر روحیه آنها کمک کرده است. نشان داده شده است که موسیقی تأثیر مستقیمی بر شنونده دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی در حین کار می‌تواند منجر به "افزایش خلق و خو و کیفیت کار" شود.

اگر احساس می‌کنید دچار عدم انگیزه در روز پنجشنبه شده‌اید، راه‌حل مشکلتان ممکن است پخش کردن آلبوم مورد علاقه‌تان باشد، در حالی که سعی می‌کنید چند کار را انجام دهید.

6. به خود چیزی بدهید که منتظر آن باشید

من تماماً در حال حضور در لحظه هستم. اما گاهی اوقات، زمان حال کمی بیش از حد شدید است و فوق العاده بودن به بهبود روحیه شما کمکی نمی‌کند.

در آن لحظات، استفاده از قدرت پیش‌بینی مثبت می‌تواند سلاح مخفی شما باشد، زیرا «دانستن اینکه چیز خوبی در راه است، شما را به انجام آن وظایفی که ممکن است لزوماً مایل به انجام آن نباشید، سوق می‌دهد».

همه ما دوست داریم به ما پاداش داده شود، به خصوص زمانی که کاری را انجام می‌دهیم که نمی‌خواهیم. دریافت چیزی که منتظرش هستید، راهی برای تضمین این است که برای کار سختی که در طول روز انجام داده‌اید پاداش دریافت خواهید کرد.

پاداش نباید بزرگ باشد. می‌تواند چیز کوچکی مانند بستنی، پیاده روی، گذراندن وقت با دوستان، یا دیدن یک فیلم خوب باشد.

دفعه بعد که احساس نداشتن انگیزه در روز پنجشنبه را تجربه کردید، این مورد را امتحان کنید. به چیزی فکر کنید که می‌توانید هر چقدر هم که کوچک باشد منتظر آن باشید و متوجه شوید که چگونه انرژی شما را تغییر می‌دهد.

سخن آخر

همانطور که ضرب المثل می‌گوید: "این نیز خواهد گذشت."

پنجشنبه فقط یک روز است مانند هر روز دیگر قبل از پایان هفته. یکی از چیزهایی که می‌توانید روی آن حساب کنید، این است که زمان برای هیچکس منتظر نمی‌ماند. بنابراین علیرغم اینکه عبور از آن چقدر دشوار است، بدانید که زمان به نفع شماست.

مهم نیست که چه شود، پنجشنبه نیز خواهد گذشت. بهترین کاری که می‌توانید برای تقویت انگیزه در روز پنجشنبه خود انجام دهید، این است که مطمئن شوید بدن شما ریزمغذی‌های مورد نیاز برای تأمین انرژی در طول روز را دارد.

موارد ضروری را شناسایی کنید. با موارد کم اهمیت مقابله کنید. به خودتان زمان استراحت بدهید و چند دقیقه دور از میز کار باشید. آهنگ مورد علاقه خود را پخش کنید، و پس از اتمام این روز، وقتی همه کارهای خود را به خوبی انجام دادید، یک پاداش کوچک به خود بدهید.

در این زمینه بهتر است مقاله چگونگی غلبه بر تنبلی را بخوانید.

نظر خود را بنویسید...