نام‌گذاری سطوح مختلف باشگاه مشتریان
458
۲ سال پیش
0

نام‌گذاری سطوح مختلف باشگاه مشتریان

نحوه نامگذاری سطوح مختلف عضویت در باشگاه مشتریان و نمونه‌هایی برای الهام بخشیدن به شما

تعیین سطوح عضویت مناسب در باشگاه مشتریان یک تصمیم حیاتی برای کسب و کار شما است. عضویت‌های مناسب نه تنها درآمد قابل پیش بینی را فراهم می‌کنند، بلکه شما را با باارزش‌ترین مشتریان خود در ارتباط نگه می‌دارد.

ما این راهنمای جامع را ایجاد کرده‌ایم تا به شما در درک موارد زیر کمک کنیم:

سطوح عضویت چیست؟

چگونه می‌توانید موارد مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟

نحوه انتخاب نام‌های سطح عضویت در باشگاه مشتریان که تبدیل می‌شوند، چگونه است؟

برای ارتقای وب سایت باشگاه مشتریان خود آماده هستید؟ پس بیایید شروع کنیم.

سطوح عضویت در باشگاه مشتریان چیست؟

مدل عضویت یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کسب و کار است. هر صنعتی، از سرگرمی گرفته تا سلامتی و غذا یا نوشیدنی، نمونه‌ای از کسب و کار مبتنی بر باشگاه مشتریان دارد.

چرا؟ چون کارآمد است.

به طور اساسی، سطوح عضویت در باشگاه مشتریان تعیین می‌کند که مشتری چه چیزی از کسب و کار شما دریافت می‌کند. در این روش افراد به جای یک خرید، برای دسترسی به محصول شما متعهد به پرداخت مکرر می‌شوند.

مشتریان بسته به سطحی که انتخاب می‌کنند، ممکن است به تمام محصولات شما یا فقط تعداد کمی از آنها دسترسی داشته باشند. همچنین سطوح مختلف ممکن است میزان زمانی را که اعضاء به پیشنهادات ویژه سایت شما دسترسی دارند تعیین کند.

باشگاه‌هایی با سطوح مختلف عضویت قدرت را به مصرف کننده می‌دهند. افراد می‌توانند به جای رضایت از یک اشتراک یکسان، سطحی را انتخاب کنند که متناسب با نیازها و بودجه آنها باشد.

کسب و کارها نیز از این روش سود می‌برند، زیرا سطح عضویت گزینه‌های آنها را باز نگه می‌دارد. تنوع امتیازات قیمت به معنای فرصت‌های بیشتر برای کسب مشتریان جدید است. افرادی که متقاعد نشده‌اند می‌توانند محصولی را با محدودیت ورودی بسیار کم امتحان کنند و ارزش آن را در طول زمان ببینند. اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم: بهترین راه برای واداشتن مردم به پرداخت هزینه برای محصول شما، تبدیل آن به یک عادت است. این کاری است که باشگاه مشتریان برای کسب و کار شما انجام می‌دهد.

اگر سطوح عضویت را برای سایت باشگاه مشتریان خود در نظر می‌گیرید، برای بهترین شیوه‌های نامگذاری به ادامه مطلب توجه کنید.

بهترین روش‌ها برای نام گذاری سطوح مختلف عضویت در باشگاه مشتریان

قبل از اینکه سایت باشگاه مشتریان خود را بسازید و شروع به جذب مشتریان جدید نمایید، زمانی را به فکر کردن در مورد نحوه نامگذاری سطوح عضویت اختصاص دهید.

نام ساده معمولاً بهترین پاسخ است، اما اگر نام‌های عضویت شما گزینه 1، گزینه 2 و گزینه 3 باشد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مشتری بالقوه‌ای را در مورد محصول خود هیجان زده کنید.

اگر قصد دارید سطوح مختلف باشگاه مشتریان خود را نام گذاری کنید، می‌توانید با محصولات ارائه شده در آن سطح شروع کنید. به عنوان مثال، اگر اعضا بر اساس سطح عضویت خود به انواع مختلف محتوا دسترسی پیدا کردند، آن را در نام توضیح دهید.

تمایزهای دیگر ممکن است مدت زمان یا قیمت عضویت باشد. همچنین می‌توانید طبقات خود را بر اساس نوع مشتری یا نوع تحویل تقسیم بندی نمایید.

کاری که نباید انجام دهید این است که این قراردادهای نامگذاری مختلف را ترکیب کرده و اعضای خود را گیج کنید. به عنوان مثال نام «سطح ویدیویی دیجیتالی فقط ماهانه 100 هزار تومان»، فراتر از اینکه یک نام بسیار خسته کننده است، بیشتر از آن که پاسخگو باشد، سؤال ایجاد می‌کند.

نام‌های خلاقانه برای سطح عضویت باشگاه مشتریان که می‌تواند برای بازدیدکنندگان سایت به یاد ماندنی باشد، چیست؟ هنگام نوشتن ایده مواردی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید:

آیا نام‌ها محصول شما را توصیف می‌کنند؟

آیا نام‌ها به ارزش‌های کسب و کار شما مرتبط هستند؟

آیا آنها از زبان آشنا به صنعت شما استفاده می‌کنند؟

آیا نام عضویت مشخص می‌کند که مشتریان برای پول خود چه چیزی دریافت می‌کنند؟

آیا به خاطر سپردن آن ساده است؟

آیا همه نام‌های سطح عضویت با هم کار می‌کنند؟

آیا هیجان انگیز هستند؟

آیا منحصر به برند شما هستند؟

اگر بتوانید به اکثر این سؤالات «بله» پاسخ دهید، احتمالاً در مسیر درستی قرار دارید.

هنوز به الهام بیشتری نیاز دارید؟ بیایید به چند نمونه واقعی از سایت باشگاه مشتریان با برخی از بهترین نام‌های سطح عضویت بپردازیم.

نمونه‌هایی از قراردادهای نامگذاری مختلف برای سطوح عضویت در باشگاه مشتریان

بیایید به چند نمونه خوب از نام‌های سطح عضویت مختلف نگاهی بیندازیم تا بتوانید درک کنید که چه چیزی برای دیگران و محصولات شما مفید خواهد بود.

  • بر اساس دسترسی به محتوا و خدمات

اگر با Patreon آشنایی دارید، احتمالاً یک کتابخانه کامل از نام‌های سطح عضویت بر اساس دسترسی به محتوا یا خدمات را دیده‌اید. اکثر سازندگان در Patreon به مشترکان خود اجازه می‌دهند تا هر چه ماهانه پول بیشتری بپردازند، به محتوای بیشتری دسترسی داشته باشند.

Contrapoints یک مقاله نویس ویدیویی و یکی از برترین سازندگان درآمد در پلتفرم است که 3 سطح عضویت مختلف را ارائه می‌دهد:

ستودنی Non-Freeloader برای 2 دلار در ماه.

خیرخواه مرموز با 5 دلار در ماه.

فعال کننده برجسته برای 10 دلار در ماه.

هر سطح عضویت با همان صدا و لحنی که در سراسر ویدیوهای خود دارد نامگذاری شده است. مخاطبان او انتظار چنین طنزی را دارند تا بتوانند اعتماد کنند که او در مورد این عضویت‌ها و ارزشی که برای هر مشترک قائل می‌باشد، فکر کرده است. آن‌ها همچنین بر اساس یکدیگر ساخته می‌شوند و با افزایش هزینه، دسترسی به محتوا را افزایش می‌دهند.

اگر می‌خواهید سطوح عضویت شما هم به‌عنوان مشتری و هم به برندی که می‌سازید الهام‌بخش وفاداری باشد، از بسیاری از سازندگان Patreon پیروی کنید.

  • بر اساس مدت زمان عضویت

شما می‌توانید سطوح عضویت خود را بر اساس مدت زمانی که یک فرد می‌خواهد به آن متعهد شود، تعیین کنید. در صورت تمایل می‌توانید با نام ساده "ماهانه" و یا "سالانه" شروع نمایید.

اگر چنین است، نکات ظریفی ارائه دهید که مشتریانی که می‌توانند متعهد به استفاده از محصول خود برای مدت زمان طولانی‌تری باشند، از مزایای بیشتری برخوردار شوند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند تا زمانی که مایل به سرمایه گذاری بیشتر پیش از خرید باشند، از تخفیف خوبی برخوردار شوند.

این تاکتیک به ویژه برای مشاغلی که خدمات یکسانی را در تمام سطوح عضویت ارائه می‌دهند مفید است. ارائه تخفیف برای عضویت‌های بلندمدت نه تنها به مشتری کمک می‌کند تا پس‌انداز کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا کسب و کار مطمئنی را برای بلندمدت تضمین نمایید.

  • بر اساس قیمت عضویت

یکی از متداول‌ترین ساختارها برای سطوح عضویت، شکستن هر لایه بر اساس قیمت است. به عنوان مثال، Classpass در ساده نگه داشتن نام، شفاف نگه داشتن ارزش و عضویت آنها برای هر مشتری بسیار عالی است.

برای ثبت نام در باشگاه مشتریان Classpass، شما به سادگی مقدار پولی را که می‌خواهید در ماه بپردازید انتخاب می‌کنید و این سطح عضویت شما است. هیچ نام جالبی وجود ندارد، اما برای آنچه که آنها در تلاش هستند و آنچه مخاطبانشان می‌خواهند کار آمد است.

  • بر اساس نوع مشتری

در نهایت، اگر خدماتی را به مخاطبان مختلفی ارائه می‌دهید و می‌خواهید آن را به عنوان یک دارایی مهم برجسته کنید، سطوح عضویت خود را بر اساس نوع مشتری، مانند HelloFresh نام‌گذاری کنید. این سرویس تحویل غذا برای موفقیت بیشتر، باید روشن می‌کرد که مشتریان می‌توانند رژیم‌های همه چیزخوار، گیاهخواری، خانوادگی و کم کالری را به یکباره ارائه دهند.

قیمت عضویت برای ساختار نامگذاری آن‌ها اهمیت کمتری پیدا کرد. در عوض، آن‌ها به طور خاص روی هر رژیم غذایی تأکید کردند، به این معنی که آنها محصول مناسبی برای آن شخص دارند. در حالی که هر مشتری می‌داند که قیمت‌گذاری در بین عضویت‌ها یکسان است، اما مهم‌تر از همه، انتخاب محصولی است که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد.

اگر متوجه شدید که ساختار مشابهی دارید، با محصولاتی که برای نوع خاصی از مشتری طراحی شده‌اند، ساختار نام‌های سطح عضویت خود را بر اساس نیاز اولیه یا نقطه درد مشتریان فردی در نظر بگیرید.

نظر خود را بنویسید...