روش‌هایی برای بهینه‌سازی مسیر بازاریابی
131
۱ سال پیش
0

روش‌هایی برای بهینه‌سازی مسیر بازاریابی

بهینه‌سازی مراحل در مسیر بازاریابی شما

آیا محصولات و خدمات را از طریق اینترنت می‌فروشید؟ آیا به نتایجی که می‌خواهید می‌رسید؟ اگر به نتایجی که می‌خواهید نرسیدید، بازدید مجدد از هر مرحله از روند بازاریابی به منظور بهینه‌سازی مسیر بازاریابی برای رسیدن به فروش بیشتر، مفید است.

کمی کارآگاهی بازاریابی انجام دهید!

به عنوان مثال، فرض کنید مسیر بازاریابی شما با پخش ایمیل شروع می‌شود، که خواننده را به وب سایت شما هدایت می‌کند. در اینجا آمارهای مختلفی وجود دارد که باید تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی جواب نمی‌دهد.

Open rate:

نرخ‌های باز به طور متوسط بین 20 تا 25 درصد قرار دارند و در برخی صنایع، نرخ‌های باز به 15 درصد می‌رسد. تقریباً نیمی از کاربران ایمیل، ایمیل خود را با گرافیک روشن باز می‌کنند، که یک "نوتیفیکیشن" را به سرور ایمیل برای نشان دادن آن می‌فرستد.

"این شخص یک ایمیل باز کرد." اگر هنگام خواندن ایمیل‌ها، گرافیک‌هایشان روشن نباشد، در Open Rate شما نشان داده نمی‌شوند. بنابراین، اگر آمار شما نرخ باز بودن 10٪ را نشان می‌دهد، به این معنی است که به 20٪ نزدیک‌تر است.

بررسی نرخ کلیک:

فقط به این دلیل که شخصی ایمیلی را باز می‌کند به این معنی نیست که آن را خوانده است. یکی از راه‌های محاسبه اینکه آیا مردم واقعاً ایمیل‌های شما را می‌خوانند یا خیر، نرخ کلیک (CTR) است.

CTR درصد افرادی است که روی پیوندی در ایمیل شما کلیک کرده و آنها را به وب سایت شما می‌برد. شما می‌توانید این آمار را یا از شرکت ایمیل خود یا از آمار وب سایت خود دریافت کنید.

شما باید CTR  (تعداد افرادی که کلیک کرده‌اند در مقایسه با کل ایمیل‌های ارسال شده) یا CTOR  (تعداد افرادی که کلیک کرده‌اند در مقایسه با کل ایمیل‌های باز شده) را محاسبه کنید.

در ایمیل‌های خود به سادگی متن کامل را قرار دهید یا یک لینک شفاف بگذارید.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم کتاب بازاریابی نوآورانه را مطالعه کنید.

آمار وب سایت خود را بررسی کنید:

هنگامی که آنها از ایمیل به صفحه‌ای که در آن پیشنهاد خود را ارائه می‌دهید کلیک کردند، چه مدت در آنجا می‌مانند؟ این آمار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا واقعاً متن صفحه وب را می‌خوانند یا خیر.

اگر صفحه وب شما خیلی طولانی است، ضعیف نوشته شده است، یا آنچه را که ارائه می‌دهید به وضوح توضیح نمی‌دهد، ممکن است افراد افلاین شوند و یا شاید متن به گونه‌ای تنظیم نشده است که برای خواندن مفید باشد.

اگر آن‌ها به اندازه کافی در صفحه نمی‌مانند تا آن را بخوانند، وقت آن است که صفحه را دوباره بنویسید.

نکته: برای تعیین اینکه واقعاً چقدر طول می‌کشد تا کل صفحه را بخوانید، آن را با صدای بلند برای خودتان بخوانید. این کار را کند انجام دهید، به طوری که هر کلمه را طوری می‌خوانید که انگار اولین بار است که صفحه را می‌بینید.

 Bounce Rate:

اگر متن وب سایت را بخوانند، آیا به تمام سؤالات آنها پاسخ می‌دهد؟ اگر اینگونه نیست، آن‌ها ممکن است از وب سایت شما خارج شوند و دیگر برنگردند. نرخ پرش خود را بررسی کنید. نرخ پرش به صورت درصدی از افرادی که از یک صفحه از سایت شما بازدید می‌کنند، سپس بلافاصله بدون مشاهده سایر صفحات سایت شما را ترک می‌کنند، بیان می‌شود.

گوگل می‌گوید میانگین نرخ پرش بین 40 تا 60 درصد است. اگر نرخ پرش شما برای صفحه شما کمتر از 40٪ باشد، عالی عمل می‌کنید! اگر بیش از 60٪ است، باید آن صفحه را تغییر دهید.

Call to Action:

وقتی صفحه شما را می‌خوانند از مردم می‌خواهید چه کاری انجام دهند؟ یک فراخوان قوی برای اقدام مهم است. فرض کنید در حال فروش یک کلاس هستید. آیا فراخوان اقدام باید "اکنون خرید کنید؟" باشد یا شاید بهتر است "اکنون ثبت نام کنید" یا "برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید" مناسب‌تر هستند؟

نرخ فروش:

آیا آنها خرید کردند؟ از کدام گزینه پرداخت استفاده کردند؟ کدام منابع بازدید بهترین نتایج را به شما می‌دهند؟

هر قدم در مسیر فروش فرصتی برای اصلاح تکنیک شماست. مسیر تجارت الکترونیک شما ممکن است با بازدید وب از یک موتور جستجو شروع شود بنابراین سئوی خوب مهم است یا ممکن است با ارجاعات آنلاین از سایر سایت‌ها شروع شود.

شاید از سایت‌هایی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر برای ارسال بازدید به سایت خود استفاده می‌کنید. هر یک از این "منابع" را در آمار وب سایت خود بررسی کنید تا ببینید کدام یک بیشترین بازدید را دارند.

برای انجام این کار، ابتدا به بخش Landing Pages گوگل آنالیتیکس بروید. آن را در بخش Behavior منو پیدا خواهید کرد. (Behavior>Site Content>Landing Pages)

سپس از یک ویژگی بسیار جالب گوگل آنالیتیکس، «بعد ثانویه» استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد صفحه‌ای را که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، انتخاب کرده و به هر منبع بازدید و میزان ارسال بازدید به صفحات فرود منفرد توجه کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در جدول Landing pages روی آدرس صفحه‌ای که می‌خواهید بررسی کنید، کلیک نمایید. این آمار فقط برای آن صفحه نمایش داده می‌شود و به شما کمک می‌کند تا جزئیات آن صفحه را به دست آورید.
  2. بالای ستون «صفحه»، دکمه‌ای را می‌بینید که می‌گوید «بعد ثانویه». روی آن کلیک کنید و یک منوی کشویی از تمام آمارهای مختلفی که می‌توانید در مورد آن صفحه دریافت کنید، ظاهر می‌شود.
  3. «Acquisition»  و سپس «Source» را انتخاب کنید. این همه منابع بازدید به این صفحه خاص را به شما نشان می‌دهد. زمان روی صفحه و نرخ پرش برای هر منبع را بررسی کنید تا ببینید کدام یک بهترین نتیجه را دارد.

توجه: وقتی منبع می‌گوید "(مستقیم)" به این معنی است که افراد مستقیماً بدون مراجعه به وب‌سایت اضافی به این صفحه آمده‌اند. این‌ها افرادی هستند که از طریق ایمیل‌ها کلیک می‌کنند یا URL شما را در مرورگر خود تایپ می‌کنند.

اگر افراد ایمیل خود را در یک سیستم ایمیل مبتنی بر مرورگر مانند Gmail یا Yahoo Mail می‌خوانند، منبع ممکن است Google یا Yahoo باشد.

هنگامی که ترکیب مناسبی از مراحل بالا را پیدا کردید که بهترین نتایج را به همراه دارد، آن را بارها و بارها تکرار می‌کنید.

به هر حال، توصیه می‌کنم اگر قبلاً از Google Analytics استفاده نکرده‌اید، اکنون زمان آن است. این نرم‌افزار رایگان است و اطلاعات خوبی در مورد نحوه انجام کمپین‌های بازاریابی شما به شما می‌دهد. با استفاده از آن می‌توانید گام‌های بزرگی در بهینه‌سازی مسیر بازاریابی خود بردارید.

نظر خود را بنویسید...