چگونه اقدامات کوچک می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند؟
120
۲ سال پیش
0

چگونه اقدامات کوچک می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند؟

چگونه اقدامات کوچک می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند؟

زمانی که برای اولین بار به سربازی رفتم، متوجه شدم که چگونه اقدامات کوچک می‌تواند تفاوت ایجاد کند. اقدامات کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی برای خیر یا شر ایجاد نماید.

در گذشته این امتیاز وجود نداشت که از ابزارهای با فناوری پیشرفته استفاده کنند تا راه خود را در بیابان پیدا نمایند. تنها چیزی که در اختیار مردم قرار داشت، یک نقشه کاغذی و یک قطب‌نما بود.

در ابتدا با این مهارت مبارزه کردم. سربازان می‌گفتند «بدون یک ستوان نمی‌توان مهارت خوبی پیدا کرد». در آن زمان یک فرمانده دانا از من خواست این مهارت را آموزش دهم.

برای اینکه بتوانم برای کلاسم آماده شوم، در این مهارت متخصص شدم.

یک چیز جالب در استفاده از قطب‌نما این است که اگر هنگام خواندن قطب‌نما چند درجه اشتباه کنید، ممکن است کیلومترها از هدف خود دور شوید.

یک اقدام نادرست کوچک می‌تواند سربازان شما را گم کند یا به بدترین شکل ممکن کشته شوند.

به خواندن ادامه دهید تا بفهمید که اقدامات کوچک چقدر می‌توانند مهم باشند!

یک قدم شما را به پیش می‌برد

می گویند سفر هزار کیلومتری با یک قدم شروع می‌شود. چقدر درست است؟ شما هرگز شغلی پیدا نمی‌کنید که برای آن درخواست نکنید.

یا اگر از او نخواهید، نمی‌توانید با شخص رؤیاهایتان قرار ملاقات بگذارید. یک قدم کوچک می‌تواند شما را در تلاش برای داشتن یک زندگی پر از شادی موفق کند یا شکست دهد.

اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید باید از خودتان شروع کنید. امروز چه کاری می‌توانید انجام دهید که فردا صبح بازدهی شما را بیشتر کند؟

اگر آن اتفاق برای شما بیفتد، آیا زندگی شما را تغییر می‌دهد؟ این یک کار را انجام دهید.

گاهی اوقات ما این لیست‌های طولانی و مفصل از تمام کارهایی که برای موفقیت باید انجام دهیم، تهیه می‌کنیم و به آسانی دلسرد می‌شویم.

فقط یک چیز لازم است. یک کار را انجام دهید. برای دویدن صبحگاهی یک قدم از در بیرون بروید.

وقتی اولین قدم را برداشتید، به راحتی قدم دوم و قدم‌های بعدی را بر خواهید داشت، تا زمانی که کارتان تمام شود.

این یک قدم می‌تواند سلامتی و شادی را بازگرداند. همه چیز با یک قدم شروع می‌شود.

دوست می‌تواند به شما جرأت بدهد

دوستان خود را هوشمندانه انتخاب کنید. وقتی جوانی دبیرستانی بودم، با چند نفر دوست شدم که مصمم بودند پدر خوانده بعدی باشند و یک تجارت مافیایی را اداره کنند.

این اقدام انتخاب دوست می‌توانست من را یک عمر محکوم به در زندان و بیرون از زندان کند.

در عوض، چند دوست مختلف را انتخاب کردم که برای موفقیت در مدرسه و شغل آینده، انتخاب‌های لازم را انجام می‌دادند.

آن دو دوست من را در مسیری اخلاقی نگه داشتند که حتی با وجود اینکه راه‌های جداگانه‌ای را طی کرده‌ایم، هنوز بعد از ۲۰ سال بر زندگی من تأثیر می‌گذارند.

در مورد اینکه چه کسی را دوست خطاب می‌کنید، آگاه باشید. بیرون بروید و دوست انتخاب کنید.

سه پوند دانه می‌تواند یک روستا را تغییر دهد

داستانی وجود دارد که در آن برخی از اولین مهاجران در آمریکا با بذری مواجه شدند که تنها حدود سه پوند ارزش داشت.

این دانه توسط مهاجران برای تغذیه آنها استفاده می‌شد. نه تنها محصول بلکه دانه‌های بیشتری تولید کرد. با گذشت زمان آنها تمام دانه‌های مورد نیاز خود را داشتند.

بعداً وقتی متوجه شدند چه قبیله‌ای این بذر را پنهان کرده است، توانستند آن را با فراوانی جایگزین کنند.

ما می‌توانیم از این مفهوم یاد بگیریم که ممکن است امروز چیز زیادی نداشته باشیم، اما می‌توانیم از آنچه که داریم برای کاشت بذر برای آینده استفاده کنیم!

اندکی فکر در امروز ممکن است فردا تبدیل به یک ایده عالی شود. از قدم‌های کوچک شروع کنید.

ساختن برای روی موفقیت شما واقع بینانه‌تر از نشستن به امید فرصت یک عمر است. این موفقیت کوچک ممکن است چیزی باشد که توجه شما را جلب کند و شانس به سراغ شما بیاید.

صندلی چهار پایه دارد

اندکی ثبات تا حد زیادی کمک می‌کند. این قانون را امتحان کن و به جلو قدم بردار. یکی از پایه‌های صندلی آشپزخانه خود را بشکنید و سپس بنشینید.

این فقط یک پای کوچک است. آیا می‌توانید واقعاً از شام خود لذت ببرید، در حالی که باید میز را محکم بچسبید تا از زمین خوردن خودداری کنید؟

وقتی دخترم سه ساله بود منطق باورنکردنی داشت. او می‌دانست که اگر بذر علف بکارید، علف می‌گیرید. اگر بذر گل بکارید گل می‌گیرید.

به طور منطقی، اگر بذر پرنده بکارید، پرنده می‌گیرید. اما واضح است که بذر پرنده وجود ندارد. با این حال، او می‌خواست این موضوع را کشف نماید، بنابراین به او اجازه دادیم دانه‌های پرنده بکارد.

در ابتدا، او هر چند دقیقه یک بار دانه را بیرون می‌آورد و وقتی هیچ اتفاقی نیفتاده بود، دلش شکست. ما به او یاد دادیم که اجازه دهد دانه کمی ثبات داشته باشد و خاک را پرورش دهد.

سپس رشد کرد. چند هفته بعد وقتی گل آفتابگردانی از دانه پرنده شکوفا شد، دخترم شگفت زده شد. همه چیز با کمی ثبات شروع شد.

پنج دقیقه می‌تواند یک زندگی را تغییر دهد

یکی از مربیانم گفت همیشه 5 دقیقه زودتر از خانه خارج شو. این زمان کوچک را به خود بده تا همیشه به موقع برسی.

نمی‌توانم بگویم که این توصیه‌ها چقدر به من کمک کرده است. تا پیش از آن بسیاری از قرارهای مهم زندگی‌ام را از دست داده بودم. تأخیر در قرار ملاقات‌ها یکی از اشکال عمده بی احترامی است.

پنج دقیقه وقت بگذارید تا با کسی که به دوست نیاز دارد صحبت کنید. بسیاری از ما واقعاً می‌توانیم از آن چند دقیقه صرف نظر کنیم، حتی اگر چنین احساسی نداشته باشیم.

اما پنج دقیقه توجه متمرکز می‌تواند به کسی کمک کند که احساس مهم بودن و ارزشمند بودن داشته باشد.

در حالی که هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد، می‌تواند عمیقاً آنها را تحت تأثیر قرار دهد. پنج دقیقه می‌تواند یک زندگی را تغییر دهد.

در مدت پنج دقیقه یک قدم جلوتر بروید

وقتی به مردان و زنان یاد می‌دهم که چگونه هدف‌گذاری کنند، از آنها می‌خواهم با آرزویی شروع کنند که می‌خواهند افسانه‌شان در پایان این زندگی باشد.

آن‌ها با دقت تصویری از آنچه می‌خواهند زندگیشان از نظر جسمی، اجتماعی، معنوی و اجتماعی به نظر برسد، ایجاد می‌کنند.

کافیست این تمرین را انجام دهید و تصور کنید در مسیر رسیدن به آرزوهایتان هستید. پس از آن خواهید دید که 5 سال بعد در چه جایگاهی قرار گرفته‌اید.

مقصد نهایی چیزی است که بیشتر از همه مهم خواهد بود. نشانه‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا بدانید آیا در جاده درست هستید یا نه.

چیزهای کوچک می‌توانند نشانه‌هایی باشند که به ما بفهمانند آیا در مسیر درستی هستیم یا خیر. امروز اقدامات کوچکی انجام دهید تا ببینید که این کار شما را به کجا می‌رساند.

مطلب، انگیزه چیست؟ ، را نیز بخوانید.

اقدامات کوچک برای ایجاد تفاوت بزرگ

 

 

 

 

نظر خود را بنویسید...