اشتباهات کسب وکارهای کوچک در زمان راه اندازی و شروع تجارت
182
۲ سال پیش
0

اشتباهات کسب وکارهای کوچک در زمان راه اندازی و شروع تجارت

20 اشتباهی که هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار باید از آنها اجتناب کنید. در مورد اشتباهات بزرگ کسب وکارها بدانید که کارشناسان کسب‌وکارهای کوچک چه می‌گویند.

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط اداره آمار کار، 20 درصد از مشاغل جدید در دو سال اول شروع به کار شکست می‌خورند و تقریباً نیمی از تمام مشاغل پس از سال پنجم به فعالیت خود ادامه نمی‌دهند.

پس چگونه استارت آپ خود را با موفقیت راه‌اندازی و ادامه دهیم؟ در ابتدا باید اصول کسب وکار آشنا شوید و سپس در مورد اشتباهات کسب وکار کوچک دقت بیشتری کنید.

دلیل این اتفاقات چیست؟ چرا باید اکثر تجارت‌های کوچک بعد از یک شروع قوی، بعد از مدتی با مشکلات بسیار زیادی روبرو شوند و نتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

آنها اشتباهاتی انجام می‌دهند، که خیلی از کسب‌وکارهای قبلی که متوقف شده‌اند هم همین اشتباهات را مرتکب شده‌اند.

ما در این مطلب مهم‌ترین اشتباهاتی که در اکثر کسب‌وکارهایی که کوچک بودند ، مرتکب شدند را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید هنگام راه‌اندازی کسب‌وکارتان از آنها اجتناب کنید.

برای رشد کسب‌وکارها نیاز هست که یکسری موارد را حتماً در اولویت کاری خود قرار دهید. اما اینکه چه کاری برای شما مناسب باشد و چگونه بتوانید در آن تجارت به پیشرفت برسید، نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید از آن اطلاع یابید. اگر اهل کتاب خواندن هستید و می‌توانید روزانه 20 دقیق برای پیشرفت کسب‌وکار خودتان وقت بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً " کتاب رشد 10 هزار برابری " را بخوانید تا موفقیت را جلوی چشمان خودتان ببینید.

اشتباهات کسب وکارهای کوچک را بشناسید

اشتباهات کسب وکارهای کوچک را بشناسید

1. از شکست نترسید

بزرگ‌ترین اشتباهی که می‌توانید مرتکب شوید ترس از شکست است. شکست کلید موفقیت شماست و پریدن از ترس برای تجارت آینده شما بسیار مثبت است.

این که چگونه پس از شکست خود را بلند کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید، کلید موفقیت بزرگ است.

2. یک طرح تجاری ایجاد کنید

بسیاری از کسب‌وکارها بدون برنامه‌ریزی اولیه شروع به کار می‌کنند و اگر موفق به برنامه‌ریزی نشدید، اساساً در حال برنامه‌ریزی برای شکست هستید.

یک استارتاپ باید یک طرح تجاری ترسیم کند، حتی اگر فقط یک صفحه باشد.

این باید شامل هزینه عملیاتی، میزان انتظار فروش، چه کسی و چرایی خرید محصول باشد.

3. منظم باشید

سازماندهی کلید موفقیت است. اداره یک کسب‌وکار کوچک مانند مدیریت یک سیرک است. طبیعی است که ده‌ها اتفاق به‌طور همزمان رخ دهد. بنابراین، شما باید یک لیست روزانه از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، باید داشته باشید.

شما باید آنها را به ترتیب اولویت فهرست کنید. ساده به نظر می‌رسد، اما کار می‌کند، و شما را سازنده‌تر می‌کند.

4. بازار و مخاطبان هدف را درک کنید

یک اشتباه رایج استارت آپ، این است که برای درک بازار یا مشتریانی که برای آنها ایجاد درآمد می‌کنند، وقت نمی‌گذارند.

برای سایت‌های فناوری، نوشتن کد (ارتباط نرم‌افزار با کاربر) ممکن است آسان‌تر از صحبت کردن با مشتریان به نظر برسد، اما هیچ راهی برای فهمیدن اینکه آیا در مسیر درستی قرار دارید وجود ندارد، مگر اینکه دائماً از مشتریان فعلی یا بالقوه بازخورد دریافت کنید.

درک این نکته مهم است که ساختن یک محصول عالی اغلب به یک تجارت موفق تبدیل نمی‌شود.

بسیاری از شرکت‌ها خود را بر بازاری متمرکز می‌کنند که برای تأسیس یک شرکت بزرگ در آن بسیار کوچک است.

اشتباهات کسب وکار

5. یک سیستم برای ساختار قانونی مناسب و ثبت کسب‌وکار

بزرگ‌ترین اشتباهی که استارت آپ ها مرتکب می‌شوند این است که کسب‌وکار خود را ثبت نمی‌کنند، واحد تجاری مناسب را انتخاب نمی‌کنند یا از مالکیت معنوی خود محافظت نمی‌کنند.

این سه زمینه برای شروع درست کسب‌وکار ضروری هستند، زیرا اگر به‌درستی انجام نشود، اصلاح آن زمان و هزینه گران‌بهایی را به همراه خواهد داشت.

6. سعی نکنید همه کارها را خودتان انجام دهید

اشتباه بزرگی که کارآفرینان مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند همه به‌تنهایی کار می‌کنند و سعی می‌کنند مستقل عمل کنند، بدون اینکه خود را با توصیه‌های عاقلانه احاطه کنند. سعی نکنید یک پروژه جدید را به‌تنهایی اجرا کنید.

مشاوران باتجربه و قابل اعتمادی را بیابید و درگیر کنید تا درباره ایده‌های تجاری، استراتژی، چالش‌ها و پیشرفت شما بحث کنند. عقل و قوت در کثرت نصیحت است.

چهار تا شش نفر را تشویق کنید تا به‌عنوان مشاور به شرکت شما بپیوندند تا بازخورد مستمر دریافت کنند تا اشتباهات کمتری رخ دهد.

7. با سرمایه‌گذاران اشتباه به اشتراک نگذارید

نکته مهمی که کارآفرینان باید قبل از راه‌اندازی یک کسب‌وکار بدانند این است که سرمایه‌گذاران آنها چیزی فراتر از حامیان مالی هستند.

اولین گروه از سرمایه‌گذاران در شرکت یا آن را خواهند ساخت یا آن را شکست خواهند داد. این افراد به پتانسیل کسب‌وکار، اعتماد خود را بدون دریافت ارائه مدرکی از نوع درآمدزایی آنها نشان می‌دهند.

هنگامی که کسب‌وکار تحت سرمایه‌گذاری اولیه قرار گرفت، با سرمایه‌گذارانی که به رشد و پایداری شرکت نگاه می‌کنند، تعامل خواهد داشت.

8. از قراردادها اجتناب نکنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که یک صاحب کسب‌وکار/کارآفرین می‌تواند هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار مرتکب شود، ناتوانی در اجرای قراردادها است.

هرچقدر هم که روابط خوب باشند، وقتی مقررات و توافقاتی انجام نمی‌شود، می‌توانند به ضرر کسب‌وکار کوچک تمام شوند.

9. خیلی زود استخدام نکنید

تا کنون، بزرگ‌ترین اشتباهی که یک استارت‌آپ می‌تواند مرتکب شود، استخدام زودهنگام کارمندان است، مانند استخدام کارمندان تمام‌وقت زمانی که کار پاره‌وقت منطقی‌تر است، یا استخدام کارمندان زمانی که خودتان می‌توانید در زمان کمی از روز آن کارها را انجام دهید، حتی با دقت بیشتر.

اداره یک کسب‌وکار کوچک با کارمندان پاره‌وقت، دورکاری (فریلنسر) و خدمات سایر متخصصان بسیار آسان است.

10- اهمیت سرمایه مورد نیاز را دست‌کم نگیرید

بیشتر کارآفرینان بر این باورند که با منابع کمتر می‌توانند به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنند. در تلاش برای کاهش رقیق شدن سرمایه، فراموش می‌کنند که ناشناخته‌ها، چالش‌ها یا تأخیرهای مسیر را در نظر بگیرند.

رهبران استارت آپ، تمایل دارند بهترین سناریو را برنامه‌ریزی کنند، اما این هرگز اتفاق نمی‌افتد.

این طرز فکر را می‌توان به مثبت بودن رهبران و نوشیدن آب به‌راحتی نسبت داد. اما وقتی پای سرمایه به میان می‌آید، مثبت اندیشی جایگاه خود را دارد.

مهمترین اشتباه یک کسب وکار کوچک

11. پول را هدر ندهید

برخورد نادرست و غیرمسئولانه با پول در برخورد با جریان نقدی حکم شکست قطعی برای استارت‌آپ‌هایی است که دسترسی محدودی به سرمایه دارند.

شما این اشتباه را مرتکب شدید که افراد زیادی را به‌جای افراد مناسب استخدام کردید و برای پر کردن این خلأ مجبور شدید تا هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنید.

استفاده بد از پول و اشتباه در استخدام افراد به‌جای تمرکز بر تخصص، راه مطمئنی برای هدر دادن زمان و پول گران‌بها است که رگ حیاتی هر استارتاپ و کسب‌وکارهای کوچک است.

12. دستمزد اشتباهی به خود ندهید

پرداخت خیلی کم یا خیلی زیاد [اشتباه]. تعیین حقوق یک کارمند جدید اغلب ساده‌تر از تعیین حقوق مالک یا شریک است.

درصدی از درآمد را به خود بپردازید. هر آنچه را که انتخاب می‌کنید، تعیین دستمزد خود و همکارانتان را به عنوان تمرین و مبنایی برای انتظارات مدیریت صحیح قرار دهید.

13. هرگز ارزش محصول یا خدمات خود را دست‌کم نگیرید

قیمت خیلی بالا نگذارید، اما فقط برای به دست آوردن سهم بازار، قیمت خیلی پایین ندهید. اگر خوب هستید قیمت محصولات شما هم مناسب خواهد بود!

بسیاری از کارآفرینان با بهترین نیت شروع می‌کنند و چیزهایی را به صورت رایگان هدیه می‌دهند، یا کارهای رایگان را برای خیریه، جامعه یا قرار گرفتن در معرض دید افراد انجام می‌دهند.

در رابطه با این موضوع بسیار مراقب باشید، زیرا نمی‌خواهید به عنوان یک منبع رایگان شناخته شوید.

14. خیلی سریع شروع نکنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که استارت‌آپ‌ها مرتکب می‌شوند این است که آنها را قبل از آماده شدن راه‌اندازی می‌کنند.

گفتن «شروع کردن بهتر از کامل شدن است» توصیه درستی است، با این حال، «شروع کردن قبل از برنامه ریزی» باید اطمینان حاصل کند که می‌تواند با مشتریان جدید رسیدگی کند.

هنگامی که برای عموم راه‌اندازی کردید و شروع به جذب مشتری کردید، مطمئن شوید که سیستم‌ها و فرآیندهای شما، مانند شرایط پرداخت، فرآیند، قراردادها و ارتباطات، درست هستند و در عین حال همچنان به حفظ استراتژی بازاریابی خود ادامه می‌دهید.

قبل از شروع کار با مشتریان، خدمات پشتیبانی باید مناسب باشد. اگر این‌طور نباشند، اینها حفره‌هایی هستند که ظاهر می‌شوند و غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسند.

15. خیلی سریع گسترش ندهید

وقتی شروع به دیدن موفقیت می‌کنید، می‌توان به‌راحتی فرض کرد که رشد ادامه خواهد داشت، و بهترین راه برای استفاده حداکثری از آن این است که به‌سادگی فرمول کاری خود را کپی و پیست کنید.

با این حال، اگر کسب‌وکار خود را خیلی سریع گسترش دهید، این می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.

ممکن است متوجه شوید که دوره رشد شما موقتی بوده است و در نهایت با تعداد زیادی استخدام جدید گیر کرده‌اید، اما کار و پولی برای پوشش دادن آنها ندارید.

به همین دلیل مهم است که رویکردی آهسته و پیوسته برای توسعه داشته باشیم، و هرگز بر اساس نتایج خوب، عجولانه عمل نکنیم.

چگونه از اشتباه در کسب وکارهای کوچک جلوگیری کنیم؟

16. اجرای حسابداری مناسب

بسیاری از بنیان‌گذاران استارت آپ بدون فرآیند حسابداری شروع به کار می‌کنند.

عادات حسابداری عالی به شما کمک می‌کند تا تصمیمات تجاری هوشمندانه‌تری بگیرید، فرصت‌ها را زود تشخیص دهید و از مشکلات پیش از غیرقابل مدیریت شدن جلوگیری کنید.

درک امور مالی به حفظ سلامت مالی کسب‌وکار شما کمک می‌کند.

شیوه‌های حسابداری خوب همچنین تضمین می‌کند که شما از مسائلی مانند پرداخت‌های مالیاتی و بیمه‌ای که در غیر این صورت ممکن است کسب‌وکارهای بزرگ را به دردسر بیندازند، آگاه هستید.

17. یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید

اگر مشکل، بازار و ایده استارتاپ خود را با موفقیت تأیید کرده‌اید، به برنامه‌ای برای نحوه به‌دست آوردن اولین کاربر، 10 کاربر اول، 100 کاربر اول و غیره نیاز دارید.

اینجاست که شما به یک استراتژی بازاریابی دقیق نیاز دارید که شامل جذب اولیه کاربر، تبدیل آن کاربران به مشتریان پولی و خوشحال کردن آن مشتریان از محصول شما باشد که به شما کمک کند کاربران بیشتری جذب کنید.

18. افراد نامناسب را استخدام نکنید

مجموعه مهارت‌ها و پیشینه‌های متفاوتی برای مشاغل مختلفی که می‌خواهید پر کنید، موردنیاز است.

هنگامی که شروع به‌کار می‌کنید، مطمئن شوید که متخصصان و کارمندان سخت‌کوشی دارید که می‌توانند هر کاری را که شما نیاز دارید انجام دهند.

همان‌طور که شروع به رشد می‌کنید، به دنبال استخدام افراد حرفه‌ای برای نقش‌هایی باشید که به متخصص نیاز دارند.

هنگامی که به متخصص نیاز دارید، یک فرد معمولی را استخدام نکنید و زمانی که نمی‌خواهید متخصصی را برای این کار استخدام کنید، یک فرد معمولی را استخدام کنید.

19. بیش از حد به مشتری قول ندهید

به دنبال کسب درآمد خود را خسته نکنید، بهتر است به یک مشتری بالقوه بگویید که مثلاً می‌توانید پروژه او را در ماه آینده به عهده بگیرید تا اینکه کارهای زیادی را انجام دهید.

این نه تنها شما را از شکست در دستیابی به اهداف به دلیل افزایش حجم کاری محافظت می‌کند، بلکه باعث می‌شود به نظر برسید که تقاضای زیادی دارید. و این همیشه چیز خوبی است.

20. نیازهای کسب‌وکار را دست‌کم نگیرید

بزرگ‌ترین اشتباه استارت آپ ها این است که نیازهای کسب‌وکار را دست‌کم می‌گیرند. مستندها و وبلاگ‌ها درباره استارت‌آپ‌ها باعث می‌شود مردم خوش‌بینانه فکر کنند.

به همین دلیل، مردم فکر می‌کنند که تجربه تعامل با یک استارت آپ آسان و راحت است، در حالی که در واقعیت کاملاً برعکس است.

استارت آپ های موفق بیشتر وقت و پول زا صرف نیازهای کسب وکار و مشتریان می‌کنند. که حتی می‌تواند روابط را بهتر کند.

جمع‌بندی نهایی

یک استارتاپ موفق تنها توسط یک فرد ایجاد نمی‌شود. اطراف خود را با کارشناسان و مربیان اختصاصی احاطه کنید که می‌توانید به آنها تکیه کنید و از آنها بیاموزید.

اگرچه بسیاری از اشتباهات استارت آپی وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام ایجاد کسب‌وکار خود از آنها اجتناب کنید، اشتباهات گاه‌به‌گاه اجتناب‌ناپذیر هستند و انتظارات خود را بر این اساس مدیریت کنید.

از شکست نترسید. در عوض، از اشتباهات خود درس بگیرید و مدل کسب‌وکار خود را در صورت نیاز هدایت کنید.

ایده‌های جدید را آزمایش کنید و بازخورد دریافت کنید تا بتوانید محصول خود را برای برآورده کردن بهتر نیازهای مشتری تغییر دهید.

 

نظر خود را بنویسید...