5 گام به سوی استقلال مالی
131
۱ سال پیش
0

5 گام به سوی استقلال مالی

اگر می‌خواهید از لحاظ مالی مستقل شوید این مقاله برای شما نوشته شده است. در اینجا به شما خواهیم آموخت که چگونه روند استقلال مالی خود را تسریع ببخشید، پس سعی کنید تا پایان با ما همراه باشید.

همه ما میدانیم افراد ثروتمند می‌توانند تصمیماتی بگیرند که بر اساس منافع مالی آنها نباشد. در واقع، آن‌ها حتی ممکن است بر خلاف منافع اقتصادی خود عمل کنند. این چطور ممکن است؟ در این مقاله به بررسی این موضوع و همچنین مراحلی می‌پردازیم که می‌توان برای رسیدن به استقلال مالی واقعی انجام داد. خوب، هر زمان که یک سلبریتی درجه یک یا یک تاجر بزرگ مبلغ مضحکی را برای چیزی احمقانه، تصادفی یا کینه توزانه خرج می‌کند، شما فکر می‌کنید که آنها پولی تمام نشدنی دارند. تعریف پول اف-یو این است که آن‌ها آنقدر ثروت دارند که هرگز مجبور نیستند به آن اهمیت دهند یا نگران آن باشند. با این حال آیا این بی احتیاطی و بی تدبیری در خرج کردن پول فقط در اختیار افراد میلیونی است؟ نه لزوماً. در اینجا چند نکته برای رسیدن به این تجمل (یا نزدیکترین چیزی که می‌توانید بدون میلیاردر شدن به آن برسید) آورده شده است.

1. سواد مالی پیدا کنید

اولین کاری که باید انجام دهید تا از نظر مالی مستقل شوید این است که یاد بگیرید چگونه برای خود بودجه بسازید. مفهوم ساده است، شما آنچه را که می‌سازید در یک ستون قرار می‌دهید و سپس آنچه را که باید خرج کنید لیست می‌کنید. در حالت ایده آل، باید 50 درصد از درآمد شما صرف احتیاجاتتان شود. 30 درصد را صرف آنچه که دوست دارید کنید و 20 درصد باقی مانده می‌تواند تا حدی به حساب پس انداز شما و خواسته‌های شما برود. این قانون به اصطلاح 50-20-30 است. اما تمام پولی که به دست می‌آورید متعلق به شما نیست که خرج کنید. شما همچنین باید یک یا دو چیز در مورد مالیات یاد بگیرید. در واقع، احتمالاً این اولین چیزی است که باید بررسی کنید. در حالت ایده آل، شما می‌توانید یک حسابدار استخدام کنید.

اگر قصد سرمایه گذاری دارید، باید یاد بگیرید که چگونه برای سرمایه گذاری خود برنامه ریزی کنید. برای این کار ابتدا باید نحوه تحقیق در مورد سرمایه گذاری را یاد بگیرید. در حالی که این مسیری نیست که همه باید آن را طی کنند، اما فقط اگر قصد دارید از این طریق سرمایه‌گذاری‌های مجهولی را انجام دهید و اطلاعات کافی درمورد آن ندارید، ضروری است. مهم‌تر از همه، شما باید یاد بگیرید که چگونه اهداف مالی را تعیین کنید. برخلاف تصور شما، برنامه ریزی برای ازدواج، خرید یک آپارتمان یا بچه دار شدن تنها تصمیمات مهمی نیستند که زندگی را تغییر می‌دهند. آن‌ها همچنین تصمیمات مالی مهمی هم هستند. باید این رویکرد را نیز در پیش بگیرید.

2. منابع درآمد خود را برای استقلال مالی بیشتر افزایش دهید

کسب درآمد بیشتر برای داشتن استقلال مالی لازم نیست، اما با این حال، کارتان را بسیار ساده‌تر می‌کند. شما باید هر دلاری را که به عنوان یک کارمند دارید حساب کنید تنها با این هدف که پول بیشتری برای خود به دست آورید. همانطور که ادگار برونفمن زمانی گفت: «تبدیل 100 دلار به 110 دلار کار سختی است، اما تبدیل 100 میلیون دلار به 110 میلیون دلار اجتناب ناپذیر است. برای رسیدن به آنجا، باید جریان‌های درآمدی مجهولی ایجاد کنید. سهامی که سود سهام و املاک و مستغلات ایجاد می‌کنند انتخاب خوبی هستند، اما آنها تنها چیزی نیستند که در دسترس دارید. شما همچنین می‌توانید تجهیزاتی را خریداری کنید که می‌توانید آنها را اجاره دهید. به خاطر داشته باشید که نباید تمام سود شما از یک منبع بدست آید. به این ترتیب، حتی اگر یکی از صنایع به طور فاجعه‌باری آسیب ببیند یا بیکار شوید، باز هم درآمد دارید. به همین دلیل است که اقتصاد گیگ، یا حفظ دو شغل پاره وقت به جای یک شغل تمام وقت، سودمند است.

3. از شر بدهی‌ها خلاص شوید

بدهکار بودن چیزی بیش از یک آسیب مالی است. فشار روانی ایجاد می‌کند و این پتانسیل را دارند که از کنترل خارج شوند. یک وام می‌تواند یک پرداخت اعتباری ماهانه را به لیست هزینه‌های شما اضافه کند. این هزینه اضافی ممکن است تا اندازه‌ای باشد که از مرز مجاز خرج‌ها در بودجه شما عبور کند و این به هیچ وجه خوب نیست.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که بدهی‌ها با بهره همراه است. در آنجا، شما فقط برای پولی که بدهکار هستید پرداخت نمی‌کنید و حتی سود هم برای آن پرداخت می‌کنید. این پرداختی شما ارزش اضافی است که شما هرگز نتوانستید از آن استفاده کنید، که باعث می‌شود همه چیز حتی بدتر شود.

 بنابراین، چگونه می‌توانید از بدهی‌ها خلاص شوید؟

اولین راه حلی که دارید این است که با گلوله برفی بدهی شروع کنید. این به این معنی است که روی کوچکترین بدهی خود تمرکز بیشتری داشته باشید و آن را در اسرع وقت تسویه کنید. برای اینکه این کار سیستمی‌تر شود، می‌توانید یک صفحه‌گسترده گلوله برفی بدهی دریافت کنید تا بدانید که بعداً باید روی کدام بدهی تمرکز کنید.

دوم، شما می‌توانید وام‌های خود را تجمیع کنید. به این ترتیب، می‌توانید APR خود را کاهش دهید، چندین وام کوچکتر را با یک وام بزرگتر جایگزین کنید، و حتی رتبه اعتباری خود را بهبود بخشید. در نهایت، می‌توانید به جای یک بار در ماه، بازپرداخت اعتبار خود را با سپرده گذاری هر دو هفته یکبار افزایش دهید. به این ترتیب، بدهی خود را دو برابر سریعتر بازپرداخت خواهید کرد.

4. فعال بودن را در زمینه استقلال مالی شروع کنید

شما نمی‌توانید همیشه منتظر بمانید تا همه چیز خراب شود یا منابع مالی تمام شود تا عکس العمل نشان دهید. در آن مرحله، احتمالاً برای دریافت پول کافی برای این تعمیر اضطراری یا حتی گرفتن وام روز پرداخت (که ممکن است 300 تا 500 درصد در آوریل سود داشته باشد) خسارت زیادی پرداخت می‌کنید. در هر صورت، این باید زودتر جلوی این خسارت را بگیرید.

اولین چیزی که نیاز دارید یک صندوق اضطراری است. به این ترتیب، اگر از کار اخراج شدید یا با یک اورژانس مالی یا پزشکی مواجه شدید، می‌توانید با آن مقابله کنید. قانون کلی این است که حداقل سه ماه درآمد در صندوق اضطراری خود داشته باشید. به عبارت دیگر، اگر ماهیانه 3000 دلار درآمد داشته باشید، باید حداقل 9000 دلار در صندوق داشته باشید. شما همچنین باید یک صندوق پس انداز داشته باشید. کنار گذاشتن حداقل 10 درصد از درآمد ماهانه شما کمک زیادی به شما می‌کند.

مورد بعدی که نیاز دارید این است که به صورت عمده و استراتژیک خرید کنید. این یعنی چی؟ خوب، دستمال توالت می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. بنابراین، اگر مقداری کوپن دارید (کوپن نیز ایده خوبی است)، چرا از یک پیشنهاد ویژه با زمان محدود برای ذخیره این کالا استفاده نکنید؟ در درازمدت، این خریدها ثروت اندکی برای خانواده شما ذخیره می‌کند.

5. از قدرت تکنولوژی استفاده کنید

امروز، ما در عصری زندگی می‌کنیم که می‌توانید یک برنامه بودجه را دانلود کنید و هزینه‌های خود را بدون ورودی دستی زیاد پیگیری کنید. شما باید یک کد QR را از رسید اسکن کنید، کارت‌های خود را متصل کنید و همه این داده‌ها به طور خودکار آپلود شوند. شما همچنین می‌توانید پرداخت آنلاین را شروع کنید، بنابراین هزینه پرداخت قبوض را به شدت کاهش دهید. بر اساس برخی برآوردها، پردازش قبوض از این طریق 57 درصد ارزان‌تر است. شما همچنین مجبور نیستید پول نقد را همراهتان داشته باشید، بشمارید، دوبار چک کنید و کارهای روزمره را به سختی انجام دهید.

پولدار شوید و پرونده استقلال مالی را ببندید

درحالی‌که نیازی به داشتن میلیون‌ها دلار ندارید، با برداشتن اولین گام در سفر به‌سوی استقلال مالی، راه را به‌سوی ثروت بزرگ هموار می‌کنید. بااین‌حال، این یک راه طولانی است که به فداکاری زیادی نیاز دارد. مهم‌تر از آن، شما باید دانش خود را افزایش دهید و عادات مالی سالم را در خود ایجاد کنید. درحالی‌که ساده به نظر می‌رسد، اما هیچ یک از آن‌ها آسان نیست.

نظر خود را بنویسید...
اگر می‌خواهید از لحاظ مالی مستقل شوید این مقاله برای شما نوشته شده است. در اینجا به شما خواهیم آموخت که چگونه روند استقلال مالی خود را تسریع ببخشید،