راهنمای جمع آوری و استفاده از امتیازات مشتریان
73
۱ سال پیش
0

راهنمای جمع آوری و استفاده از امتیازات مشتریان

نظرات مثبت مشتریان قدرتمندترین ابزار بازاریابی و فروش هستند

یک علامت نقل قول، چند کلمه توضیح و یک نام - و برای خود تبلیغی قدرتمندتر از آن چیزی که کپی‌رایتر شما می‌تواند رویای ایجاد آن را داشته باشد، دارید. و فقط یک مشتری شما آن را برای شما انجام داده است! این درخشش توصیفات مشتری است: کلمات قدرتمندی که توسط خود مشتریان ارائه شده و به دلیل اثبات اجتماعی قابل باور است.

توصیفات مشتری فرصتی است که به مشتریان اجازه دهید بازاریابی شما را برای شما انجام دهند. و آنها فقط کلمات نیستند. آن‌ها همچنین ویدیوها، رتبه بندی‌های پنج ستاره، عکس‌های قبل و بعد هستند. یک قالب قابل تصور برای هر استفاده وجود دارد. و ثابت شده است که کار می‌کنند.

در این راهنما، ما شما را از طریق توصیفات مشتریان راهنمایی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه به‌جای استفاده از تبلیغات، از توصیفات مشتریان به طور مؤثر استفاده کنید. آفیس بازیافت با جمع آوری توصیفات توانسته است مشتریان خود را بهتر درک کند و در این فرآیند در هزینه خود صرفه جویی کند.

برای یادگیری و درک بهتر مزایای توصیفات مشتریان به خواندن این مقاله ادامه دهید:

توصیفات چه هستند؟

چرا این توصیفات که توسط مشتری ایجاد می‌شوند، کار می‌کنند؟

چگونه می‌توانید توصیفات متنی و ویدیویی ایجاد کنید؟

چگونه از ویدئو، صدا، متن و عکس برای افزایش بخش داستان موفقیت خود در وب سایت خود استفاده کنید؟

بیاید در مورد اینها بیشتر بدانیم:

1. تعریف توصیفات مشتری

توصیفات مشتری، سخنان صادقانه‌ای ازراضی ترین مشتریان شما است که به همه می گویند چرا شما واقعاً بهترین هستید. توصیفات مشتری داستان‌های واقعی مشتریان شما را بیان می‌کند. داستان‌هایی مانند اینکه چگونه روزی روزگاری شخصی مانند شما مشکلی داشت، به دنبال راه حلی می‌گشت، محصولی را پیدا می‌کرد، از آن فرصت استفاده می‌کرد و در نهایت عاشق آن می‌شد. از نظر فنی‌تر، توصیفات قطعه‌ای از متن، ویدیو یا صوتی است که برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شود که در آن یک مشتری راضی تجربه خود را از یک محصول یا خدمات به اشتراک می‌گذارد و آن را به خواننده/بیننده/شنونده توصیه می‌کند. به عبارت دیگر، کلمات زیادی برای توصیفات در زمینه بازاریابی وجود دارد و گاهی اوقات از نظر معنی همپوشانی دارند.

فکر کنید دنبال محصولی می‌گردید. نظرات مشتریان را نگاه می‌کنید و نظرات و توصیفات مثبت زیادی را می‌بینید. بگذارید چیزی از شما بپرسم تماشای آن چه احساسی به شما دست داد؟ حدس می‌زنم: مثبت، اما به شیوه‌ای معمولی و روزمره. و دقیقاً به همین دلیل است که توصیفات بسیار درخشان هستند: کلمات ستایش بی‌رحمانه‌ای که هنوز هم معمولی و قابل ربط هستند. این‌ها اجزای اصلی توصیفات مؤثر هستند.

یک کپی رایتر با این کار کنار نمی‌آید: سخنان آنها غیرقابل اعتماد تلقی می‌شود. اما از آنجایی که توصیفات از مشتریان واقعی می‌آیند، به آنها اعتماد می‌شود. در واقع، 72 درصد از مردم می گویند که پس از خواندن توصیف‌ها و نظرات مثبت در مورد یک کسب و کار، اعتماد بیشتری به آن کسب و کار دارند. به این می گویند اثبات اجتماعی. این اتکای طبیعی مردم به قضاوت همسالانشان است تا به آنها نشان دهند در موقعیت‌های جدید چگونه عمل کنند.

توصیفات در مقابل نظرات

آیا توصیفات و نظرات یکسان هستند؟ نه دقیقاً. یک تفاوت اساسی بزرگ وجود دارد. نظرات، افکار صادقانه مشتریان در مورد خریدشان، مثبت یا منفی هستند که خود به خود به اشتراک گذاشته می‌شوند. از سوی دیگر، توصیفات، منحصراً داستان‌های مثبت مشتری هستند که به طور خاص برای اهداف بازاریابی جمع آوری شده‌اند. آن‌ها را می‌توان به سادگی از بین مجموعه‌ای از نظرات انتخاب کرد یا می‌توان آنها را به ابتکار خود شرکت از مشتریان درخواست کرد. توصیفات بسیار بیشتر از کلمات مثبت مشتریان شما هستند. آن‌ها در واقع فوق العاده همه کاره هستند. در ادامه به آن نگاه کنیم. 

انواع مختلف توصیف

هنگامی که ما در مورد توصیفات صحبت می‌کنیم، تمایل داریم به آن کلمات درخشان همراه با 5 ستاره در جایی در پایین یک وب سایت فکر کنیم. در زمینه B2B، توصیفات اغلب نقل قول‌های مشتریان همراه با نام، عکس، عنوان و شرکتی است که در آن کار می‌کنند. اما آنها در واقع بسیار بیشتر از این هستند. آن‌ها از چند کلمه تا توصیفات طولانی‌تر متغیر هستند.

توصیف‌ها می‌توانند:

فیلم‌ها

مطالعات موردی عمیق

داستان‌های موردی به عنوان یک پست وبلاگ

توصیفات مصاحبه (می‌تواند پادکست، مقاله یا بخشی از یک وبینار باشد)

توصیفات اجتماعی (توئیت ها، ویدیوها در یوتیوب یا پست‌های TikTok، فیس بوک و اینستاگرام)

توصیفات اینفلوئنسر (=همکاری‌های پولی)

نقل قول‌ها

یا ترکیبی از همه اینها باشند

وقتی وارد صفحه "مشتریان" می‌شوید، می‌بینید که آنها لوگوهای بزرگترین مشتریان خود را برای افزایش اعتماد درج کرده‌اند. علاوه بر این، آن‌ها بخش‌های بازار هدف ایده‌آل خود را محک زده‌اند و به شما اجازه می‌دهند بخش مربوطه را برای هر کاربر به راحتی فیلتر کنید. آیا متوجه CTA سبز رنگ "Videos" در آنجا شده‌اید؟ اگر توصیفات ویدیویی دارید، آن‌ها را برجسته کنید زیرا آنها به راحتی بهترین توصیفات شما از نظر تبدیل هستند. به گفته فوربس، ویدئوها در سال 2010 به منبع اطلاعاتی حیاتی برای مدیران ارشد تبدیل شده بودند.

در سال 2022، اهمیت توصیفات حتی بیشتر برجسته می‌شود، زیرا ما نمی‌توانیم مانند گذشته با افراد رو در رو ملاقات کنیم. به مشتریان بالقوه‌تان اطلاعاتی را بدهید که آنها آرزوی آن را دارند: به آنها نشان دهید که می‌توانید مورد اعتماد باشید.

بهترین توصیفات در مورد خود را در همه جا قرار دهید: در صفحات اول، صفحات فرود، در صفحات گواهی اختصاصی، پنجره‌های بازشو خروجی، پست‌های وبلاگ، ایمیل‌های اطلاع رسانی، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، به عنوان یک پست وبلاگ، به عنوان یک کد QR در تیر چراغ در یک خیابان یا حتی در جزوه ارائه فروش فیزیکی، حتی می‌توانید یک صفحه گواهی اختصاصی ایجاد کنید تا آنها را به نمایش بگذارید. یا آنها را به عنوان ویجت اضافه کنید تا تبدیل‌ها را افزایش دهید.

موارد استفاده برای توصیفات متعدد است. آن‌ها را می‌توان در هر دو بخش بازاریابی و فروش در هر نقطه از قیف فروش استفاده کرد. آن‌ها می‌توانند اولین چیزی باشند که توجه مشتریان بالقوه شما را به خود جلب می‌کنند و همچنین می‌توانند آخرین چیزی باشند که آنها را وادار به نهایی کردن خرید خود در وب سایت شما می‌کند. اگر این شما را در مورد اهمیت توصیف‌ها متقاعد نکرد، بیایید نگاهی به برخی از آمارها بیندازیم تا معنای آنها را بیشتر اثبات کنیم.

2. اهمیت توصیفات

در اینجا برخی از داده‌های سخت وجود دارد تا شما را متقاعد کند که باید استفاده از توصیفات را شروع کنید.

92 درصد از مصرف کنندگان هنگام خرید، نظرات و نظرات آنلاین را مطالعه می‌کنند.

95٪ از مصرف کنندگان می گویند که نظرات - چه منفی و چه مثبت - بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می‌گذارد.

88٪ از مصرف کنندگان به همان اندازه که به توصیه‌های یک دوست اعتماد دارند به نظرات آنلاین اعتماد دارند.

بازاریابان چه فکر می‌کنند؟

خوب، 89٪ از بازاریابان می گویند که توصیفات مشتری بالاترین رتبه اثربخشی را برای بازاریابی محتوا دارد. به عبارت دیگر، یک گواهی خوب یکی از قوی‌ترین مواد بازاریابی شماست.

داده-اهمیت-بازاریابی

اکنون ثابت کرده‌ایم که:

  • مردم به آنچه دیگران در مورد یک محصول یا خدمات می گویند اهمیت می‌دهند.
  • بازاریابان دریافته‌اند که توصیه‌ها در افزایش نرخ تبدیل و ایجاد سرنخ بسیار مفید است، این چیزی است که در فصل بعدی به شما نشان خواهیم داد.

3- نحوه جمع آوری توصیف‌ها

دو روش اصلی برای جمع آوری توصیف‌ها وجود دارد:

  1. در سرتاسر اینترنت به دنبال توصیفات موجود بگردید و از مشتریان راضی خود بخواهید یک گزینه را به شما ارائه دهند. (بله، تعداد زیادی وجود دارد.) اما این روش با تعدادی چالش مواجه می‌شود، مانند دریافت مجوز برای استفاده تبلیغاتی از توصیف‌ها و همچنین کیفیت و ارتباط توصیفات برای اهداف شما.
  2.  شما را به مشتریان راضی می‌رساند که ممکن است مایل به ایجاد یک توصیف نامه باشند. شما از آنها توصیف نامه درخواست می‌کنید، آن‌ها را در طول فرآیند راهنمایی می‌کنید و کارهای تولیدی لازم را انجام می‌دهید. ممکن است دست و پا گیر به نظر برسد، اما در واقع به طرز شگفت انگیزی آسان است و به شما توصیه‌های بسیار ارزشمندی می‌دهد که دقیقاً بر روی موضوعات مهم تمرکز لیزری دارند.

هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند، اما یک چیز وجود دارد که برای هر دو صادق است و به شما اجازه می‌دهد:

1- نظرات و توصیفات را از بزرگترین سایت‌های بررسی (Capterra، Trustpilot، Yelp، G2 و Google) وارد کنید.

2- با ارائه ادغام‌هایی به CRM خود (مانند Hubspot و Pipedrive) فرآیند جمع آوری مداوم گواهینامه‌ها را خودکار کنید.

با این حال، بیایید به جزئیات روش‌های مختلف استفاده از آن داستان‌های مشتری نگاه کنیم، در صورتی که می‌خواهید همه چیز را به تنهایی و بدون ابزار توصیف عالی انتخاب کنید.

به دنبال توصیفات موجود باشید

شما ممکن است متوجه این موضوع نباشید، اما به احتمال زیاد در حال حاضر شاهد و نظرات بسیار خوبی درباره شرکت و محصول یا خدمات شما وجود دارد. به ما اعتماد کنید، نظراتی در مورد شما وجود دارد.

بیایید با جزئیات بیشتری به آنها نگاه کنیم.

1. رسانه‌های اجتماعی

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند معدن طلایی برای یافتن بازخورد مشتریان هستند، از جمله اظهارات تند و تیز که خیلی رسمی نیستند. مردم رسانه‌های اجتماعی را دوست دارند و فقط برای مشاهده به آنجا نمی‌روند. آن‌ها به آنجا می‌روند تا اجتماعی باشند، مشارکت کنند.

این به معنای ابراز نظر، به اشتراک گذاشتن توصیه‌ها و نکات، شکایت و تخلیه، همه چیز است. اگر محصول شما خوب است یا برای شروع همیشه خدمات عالی ارائه می‌دهید، به احتمال زیاد در رسانه‌های اجتماعی توصیف‌های عالی خواهید یافت.

شما می‌توانید این موارد را با جستجوی گوگل برای نام تجاری خود در یک رسانه اجتماعی خاص پیدا کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای مختلف نظارت بر رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید که آنچه را که در رسانه‌های اجتماعی شما اتفاق می افتد تجزیه و تحلیل می‌کند. ابزارهای تحلیلی خود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز ممکن است مفید باشند.

مشکل دریافت توصیفهای جدید از رسانه‌های اجتماعی این است که افراد ممکن است حساب خصوصی داشته باشند، بنابراین شما از احتمالاً بهترین حامیان خود بی اطلاع هستید.

2. ایمیل‌های مشتریان

احتمالاً شما درگیر نوعی مکاتبه ایمیلی با مشتریان خود هستید. این ایمیل‌ها اغلب حاوی تمجیدهای خود به خودی از شما هستند که اگر اجازه استفاده عمومی از آن را داشتید، می‌توانید از آن در بازاریابی خود استفاده کنید. اگر مشتری به طور خودجوش ایمیلی برای شما ارسال کند و از شما برای یک محصول نجات بخش تشکر کند، ستایش بدیهی است.

اما حتی اگر آنها فقط برای پرس و جو در مورد روش‌های حمل و نقل شما با شما تماس می‌گیرند هم می‌تواند اثربخش باشد و ممکن است از اینکه چه توصیف‌های درخشانی به شما به صورت رایگان می‌دهند شگفت زده شوید: "خیلی ممنون! شما بچه‌ها بهترین خدمات مشتری روی کره زمین را دارید!»

دیدید؟ توصیف‌ها درمورد شما همه جا هستند! باز هم باید بپرسید که آیا می‌توانید آن را به صورت عمومی ارسال کنید یا خیر. منظورم این است که تا به حال چند بار به این فکر کرده‌اید که آیا می‌توانید از این یا آن نقل قول در وب سایت خود استفاده کنید، اما خیلی خجالتی هستید که از مشتری خود اجازه بخواهید؟

3. هر گونه برخورد با مشتریان - منظور ما هر گونه است

برخوردهای حضوری؛ یادداشت‌های تشکر فیزیکی از متعهدترین مشتریان شما؛ تماس‌های تلفنی. هر برخوردی با مشتری شما ممکن است باعث تمجید از آنها شود که می‌توانید برای بازاریابی از آنها استفاده کنید. چشم و گوش خود را باز نگه دارید.

4. پلتفرم‌های بررسی شخص ثالث (Trustpilot، Google، Yelp و غیره)

پلتفرم‌های بررسی شخص ثالث منبع آشکاری از توصیفات هستند. حجم عظیمی از نظرات به ناچار حاوی نظرات مثبت بسیاری است که برای استفاده بازاریابی مناسب است. روش معمول برای گنجاندن نظرات از این پلتفرم‌ها در بازاریابی شما این است که به سادگی از یک ویجت برای جاسازی نظرات در وب سایت خود استفاده کنید. فراموش نکنید: توصیفات همه جا هستند

نکته اصلی این است که کلمات ستایش آمیز زیادی وجود دارد که منتظر دیده شدن هستند. از نظر بازاریابی بسیار مؤثر است که حتی یک توصیف کوتاه توسط یک شخص واقعی نوشته شود. ایجاد اعتبار و آگاهی از برند به صورت آنلاین بدون استفاده از توصیف‌های اجتماعی به شکلی عملاً غیرممکن است.

از مشتریانتان توصیف بخواهید

بله. شما همچنین می‌توانید فقط آنها را بخواهید. اگر با نحوه کار مشکل دارید، این 7 روش عملی برای دریافت گواهی از مشتریانتان به شما کمک خواهد کرد. و این در واقع بهترین راه برای انجام آن است، اگر توصیه‌های قدرتمند و متمرکز همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. از نظر آماری، 72 درصد از افراد در صورت درخواست شما، نظری را می‌نویسند.

درخواست از یک غریبه برای یک لطف قابل درک است که کمی ناخوشایند است. اما نکته اینجاست: آن‌ها غریبه نیستند. آن‌ها مشتریان شما هستند و مهمتر از همه، آن‌ها مشتریان راضی شما هستند. منظورم این است که شما به مشتریان ناراضی خود برای یک توصیف مراجعه نکنید. دیگر چندان دشوار به نظر نمی‌رسد، اینطور نیست؟

راضی‌ترین مشتریان شما از قبل شما و محصولتان را دوست دارند و در ذهن خود چیزهای خوبی درباره شما برای گفتن دارند. بسیاری از آنها مایلند نظرات خود را با مردم در میان بگذارند تا زمانی که شما با ملایمت و مؤدبانه با آنها برخورد کنید، بهتر است کمی آنها را تشویق کنید و این روند را برای آنها آسان کنید. شاید عجیب باشد، اما مردم در واقع اغلب مایلند حتی با درخواست از آنها حتی در توصیف‌های ویدیویی ظاهر شوند! اکنون که ترس از درخواست توصیف را غلبه کرده‌ایم، بیایید راه‌های عملی دیگری برای انجام این کار را بررسی کنیم.

1. ایمیل

ایمیل یکی از کاربردی‌ترین راه‌ها برای واداشتن مشتریان شما به نوشتن یا ضبط یک گواهینامه - حتی یک ویدیو است.

قالب ایمیل برای توصیفات

قالب اصلی به شرح زیر است:

یک سلام دوستانه با چیزی شخصی در مورد مشتری

«هی پیتر! امیدواریم تا اینجا از نرم افزار ما خوشتان آمده باشد."

از آنها بپرسید که آیا مایلند نظرات خود را بیان کنند

"آیا می‌خواهید پس از دو هفته اول استفاده، نظرات خود را با ما در میان بگذارید؟"

به آنها اطمینان دهید که آسان و سریع است و نمی‌توانند آن را اشتباه انجام دهند

"این کار کمتر از x دقیقه طول می‌کشد و همه بازخوردها به ما کمک می‌کند تا محصول خود را بیشتر توسعه دهیم."

دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های گام به گام (به آسانی که ممکن است!)

یک تشکر

"ما برای بازخورد شما بسیار ارزش قائل هستیم!"

ایمیل عالی است زیرا بسیار متنوع و آسان برای استفاده است. می‌توانید پیام‌های شخصی‌سازی شده را برای بخش‌های مختلف مشتریان یا حتی مشتریان فردی تنظیم کنید یا کل فرآیند را خودکار کنید.

2. پیامک

ارسال یک اس ام اس برای درخواست توصیف در مورد شما تا حد زیادی مانند ایمیل عمل می‌کند، اما به یاد داشته باشید که پیام را کوتاه‌تر و ساده‌تر نگه دارید. فقط کافی است به اصل مطلب برسید و به آنها پیوندی برای ارائه توصیف‌هایشان ارائه دهید.

موثرترین راه برای دریافت توصیف‌های خوب از طریق پیامک این است که درخواست را بلافاصله پس از بازدید از مکان شما یا خرید چیزی از شما ارسال کنید. اگر پیامک انبوه خودکار ارسال می‌کنید، مطمئن شوید که آن را در زمان مناسب ارسال می‌کنید، نه مثلاً در نیمه شب.

3. وب سایت

وب سایت شما یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید از آن توصیفات را در مورد خود جمع آوری کنید. وجود گزینه‌ای برای ارائه توصیف در مورد مکان‌های استراتژیک در وب سایت شما کارآمد است، زیرا وقتی افراد در وب سایت شما هستند، به دلایلی آنجا هستند - احتمالاً به این دلیل که شما را دوست دارند و مشتری بازگشتی هستند.

می‌توانید برای مثال، در ربات چت خود یا به‌عنوان یک پاپ‌آپ بهینه‌شده، توصیفات را بخواهید. اکنون به آنها انگیزه‌ای برای بررسی شما در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید با توسل به ارزش‌های اصلی آن‌ها انگیزه ایجاد کنید.

«در حال بازگشت مشتری هستند! برای امتیاز دهی به تجربه خود تا کنون روی این لینک کلیک کنید تا برای سفارش بعدی خود کد تخفیف -10% دریافت کنید. بررسی شما به مشتریان آینده کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند که به محیط زیست کمک می‌کند، زیرا بازده کمتری وجود دارد!

5. کد QR

کدهای QR را می‌توان در هر نقطه از مکان فیزیکی و بروشورها قرار داد. آن‌ها روشی کارآمد برای هدایت مستقیم افراد به فرم نظرخواهی در مورد شما هستند.

6. رسانه‌های اجتماعی

می‌توانید افراد را تشویق کنید تا تجربیات خود را از دیدگاه خودشان در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی شما بیان کنند. ممکن است ایده خوبی باشد که نمونه‌هایی از آنچه شرکت شما به عنوان گواهینامه خوب در نظر می‌گیرد به آنها نشان دهید. اگر ویژگی‌های واقعاً خاصی در محصول خدمات خود دارید، حتماً ذکر کنید که به‌طور خاص به دنبال بازخورد در مورد آنها هستید.

با این حال، مردم را تشویق کنید که تا حد امکان واقعی باشند. نظرات آنها به جای اینکه شبیه یک مصاحبه مکتوب به نظر برسد، باید از ته دل باشد. به خاطر داشته باشید که برای هر نظری که دریافت می‌کنید تشکر کنید! شما می‌توانید راه اندازی یک کمپین هدایایی را در نظر بگیرید که در آن پس از دریافت مقدار مشخصی از توصیفات، چیزی را هدیه می‌دهید.

7. شخصاً و رو در رو، تماس بگیرید

اگر به دنبال دریافت حتی ده‌ها توصیف نقل قول برای کسب و کار خود هستید، انجام درخواست‌های شخصی ممکن است کمی وقت گیر باشد (و قطعاً مقرون به صرفه نیست). با این حال، اگر از صفر شروع می‌کنید، ارتباط شخصی با مشتریان خوشحال می‌تواند مکان خوبی برای شروع جمع آوری اولین‌ها باشد. پس از داشتن تعداد انگشت شماری از توصیفات، می‌توانید از آنها به عنوان نمونه استفاده کنید تا موارد بیشتری به دست آورید. همزمان با جمع‌آوری توصیفات، می‌توانید با مشتریان خود در مورد اینکه چرا در وهله اول از خدمات شما استفاده می‌کنند، صحبت‌های بسیار معناداری داشته باشید.

نتیجه گیری در مورد جمع آوری توصیف‌های مشتریان از خدمات

اگر می‌خواهید از محصول یا خدمات خود توصیفنامه‌های درخشانی دریافت کنید، در بیان درخواست خود برای توصیف دقیق باشید تا دقیقاً همان چیزی باشد که می‌خواهید.

اگر مشتریان بالقوه شما بیشتر به ویژگی‌های محصول شما و نحوه عملکرد آنها علاقه مند هستند، از مشتریان مختلف بخواهید تا تجربیات مثبت خود را در مورد هر ویژگی جداگانه به اشتراک بگذارند. همراه با درخواست خود چند نمونه توصیف که دیگران به شما ارائه کرده‌اند را به اشتراک بگذارید تا واقعاً مشخص باشد.

بسیاری از شرکت‌ها از قوی‌ترین ابزار خود، یعنی توصیف مشتری، به‌طور کامل استفاده نمی‌کنند. بهتر است در مورد آن اینگونه فکر کنید: اگر همه مشتریان آینده شما همین الان به صفحه توصیف مشتریان شما نگاه کنند، آیا خرید می‌کنند؟ یا ترجیح می‌دهند به سراغ رقیب شما بروند؟

صنعت تناسب اندام یک نمونه عالی از شاخه‌ای است که واقعاً نحوه استفاده از توصیفنامه های نقل قول، توصیفات تأثیرگذار و یک داستان موفقیت بزرگ را به نفع خود نشان داده است. نگاهی به نمونه‌های توصیف از مراکز تناسب اندام بیندازید و می‌توانید از آنها الهام بگیرید!

داشتن حداقل یک توصیف خوب از مشتری یک شروع است. با این حال، داشتن بازخورد مثبت (و حتی برخی بررسی‌های منفی) برای هر یک از اجزای محصول یا خدمات، رشد شما را به گونه‌ای که حتی نمی‌توانید تصور کنید، افزایش می‌دهد.

4. بهترین راه برای استفاده از توصیفات در بازاریابی

از آنجایی که توصیفات در اشکال مختلف (متن، ویدئو، صدا) و اندازه‌های (کوتاه و بلند) هستند، برای بسیاری از کانال‌های بازاریابی مختلف مناسب هستند.

همچنین، استفاده آن‌ها از اثبات اجتماعی، آن‌ها را برای موقعیت‌هایی مناسب و مناسب می‌سازد که در فروش سنتی‌تر و بازاریابی سخت‌گیرانه از آن استقبال نمی‌شود.

بیایید کانال‌های بازاریابی برای استفاده از توصیفات را برشماریم:

  1. تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی

توصیفات به ویژه برای رسانه‌های اجتماعی مناسب هستند. این را در نظر بگیرید: همانطور که قبل توضیح داده شد، رسانه‌های اجتماعی منبع بسیار خوبی از توصیفات هستند، زیرا این همان کاری است که مردم در آنجا انجام می‌دهند - تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.

این به طور طبیعی به این معنی است که رسانه‌های اجتماعی همچنین بستر مناسبی برای انتشار داستان‌های مشتریانی هستند که خودتان تهیه کرده‌اید. این پلتفرم عالی است، زیرا به طور طبیعی توصیفات در آنجا ظاهر می‌شوند، زیرا مردم در مورد خدمات خوب و بدی که دارند می گویند. توصیفات و رسانه‌های اجتماعی واقعاً یک بازی ساخته شده در بهشت هستند.

اساساً فقط ذهن شما مرزها را مشخص می‌کند. شما می‌توانید از متن، ویدئو، رتبه بندی ستاره‌ها، تصاویر، و حتی توصیفات مطالعه موردی، هر آنچه که می‌خواهید استفاده کنید. متن توضیحی را اضافه کنید یا همینطور که هست رها کنید. به خوبی در بین پست‌های غیر پولی قرار می‌گیرد و مانند تبلیغات پولی معمولاً به‌خوبی برجسته نمی‌شود. به یاد داشته باشید که پیام را کوتاه نگه دارید. دو یا سه پاراگراف اغلب حداکثر هستند، که در آن جملات کوتاه، روی نقطه هستند و هر کدام پیامی قدرتمند دارند.

  1. تلویزیون

میدانم چه چیز ذهنتان را در این مورد مشغول می‌کند!. به این فکر می‌کنید که تلویزیون برای تولیدات با بودجه کلان است - تبلیغات سینمایی اتومبیل‌های آلمانی و ساعت‌های سوئیسی. این تا حدی درست است، اما نه به طور کامل. تبلیغات زیادی در تلویزیون وجود دارد که همچنین سعی می‌کند قابل اتکا و معتبر باشد، نه خیلی هالیوودی. با این حال، این را هم باید در نظر بگیریم که تبلیغات اغلب با شکست مواجه می‌شود، زیرا مانند یک تبلیغ به نظر می‌رسد. خوب، یک گواهی ویدیویی این مشکل را برطرف می‌کند. واقعی به نظر می‌رسد زیرا واقعی است.

  1. توصیفات اینفلوئنسر

امروزه اینفلوئنسرهای زیادی وجود دارند که محصول یا خدمات شما را در پلتفرم خود تبلیغ می‌کنند. این می‌تواند هر چیزی باشد، از اینستاگرام گرفته تا پست وبلاگ آنها و ایجاد یک مجموعه ویدیویی کامل در مورد برند شما.

نکته مهم در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ این است که می‌توانید از فالوورهایی که اینفلوئنسرها قبلاً داشته‌اند استفاده کنید. با این حال، شما باید اینفلوئنسر مناسب را برای تبلیغ محصول خود انتخاب کنید تا برای شما مفید باشد.

به عنوان مثال، Wello2 یک نمونه عالی از شرکتی است که با دعوت از یک موسیقیدان مشهور، برنی شاو از Uriah Deep، به بازی گواهی اینفلوئنسرها دست زده است تا محصول خود را در یک ویدیو توصیه کند. به وضوح با بودجه بسیار کم فیلمبرداری شده است و شاو آزادانه صحبت می‌کند و بازی نمی‌کند. با استفاده از این مواد، محصول را می‌توان بیشتر به سایر نوازندگان عرضه کرد. توصیفات تبلیغ شده توسط اینفلوئنسر یک راه آسان برای امتحان اینفلوئنسر مارکتینگ این است که سعی کنید میکرو اینفلوئنسرهایی را بیابید که مخاطبان بسیار خوبی داشته باشند که مشخصات مشتریان کلیدی شرکت شما نیز باشد. اخیراً متوجه شده‌ام که بسیاری از کاربران یوتیوب با برندهای مختلف همکاری کرده‌اند. یکی از نمونه‌های عالی Scrub Daddy است که محصولات تمیزکننده تولید می‌کند که با یک یوتیوبر فنلاندی بسیار محبوب، Aurikatariina، که آپارتمان‌های بسیار نامرتب مردم را به صورت رایگان تمیز می‌کند، شروع به کار کرده است.

Aurikatariina برای کمک به افرادی که به شدت نیاز به کمک دارند تمیز می‌کند و آپارتمان‌ها کثیف هستند. او مدت‌هاست که از محصولات Scrub Daddy استفاده کرده است، اما از زمان همکاری رسمی آنها شروع به برجسته کردن محصولات مختلف مورد استفاده او کرده است.

توصیف اینفلوئنسر یوتیوب

کانال او در یوتیوب 1.09 میلیون مشترک و حساب TikTok او 5.5 میلیون دنبال کننده دارد. این‌ها افرادی هستند که به لطف تمیز کردن او الهام گرفته شده‌اند که تمیز کنند. و حدس زدن اینکه فالوورهای او از کدام محصولات برای تمیز کردن استفاده می‌کنند کار سختی نیست.

  1. رادیو

توصیفات صوتی نیز مؤثر است. شنیدن صدای هیجان زده یک مشتری واقعی به جای فروشنده شرکت یا صدای یک پخش کننده معروف به اعتبار می‌افزاید و مطمئناً توجه شنوندگان را به خود جلب می‌کند.

  1. در وب سایت

افرادی که در نهایت در وب سایت شما قرار می‌گیرند به احتمال زیاد به پیشنهادات شما علاقه مند هستند، اما لزوماً هنوز آماده خرید نیستند. آن‌ها ممکن است در مراحل اولیه بررسی باشند: سنجیدن جوانب مثبت و منفی، جستجوی نظرات و توصیفات. توصیفات را وارد کنید: یک توصیف نامه مرتبط و با دقت قرار داده شده ممکن است به عنوان یک عامل تصمیم گیری فوق العاده قدرتمند در فرآیند خرید عمل کند.

مکان‌های خوب در وب سایت شما برای توصیفات  عبارتند از:

صفحه اصلی برای هر مرورگر معمولی

صفحه توصیفات اختصاصی برای محقق کوشا

صفحه فرود یا صفحه محصول برای ارتباط فوق العاده با بازدیدکننده (این چرخ و فلک‌های زیبا و مارک دار را امتحان کنید!)

صفحه پرداخت یا صفحه قیمت برای متقاعد کردن خریدار تقریباً تصمیم‌گیرنده برای نهایی کردن خرید

در کنار CTA ها به عنوان کپی پشتیبانی عمل می‌کند.

برای یادآوری به افراد بی‌علاقه، از پنجره بازشو خارج شوید.

برای قرار دادن توصیفات در وب سایت‌ها همچنین می‌توانید از تجزیه و تحلیل‌های وب‌سایت خود برای دیدن مکان‌هایی که مردم زمان می‌گذرانند استفاده کنید و به اضافه کردن یک توصیف در آنجا فکر کنید.

در وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا

محتوایی که منتشر می‌کنید می‌تواند مکان خوبی برای ارائه یک توصیف مثبت و نظر خوب باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، رسانه‌های اجتماعی یک رسانه طبیعی برای توصیفات هستند. شما ممکن است از انواع مختلف توصیفات، از جمله مطالعات موردی طولانی در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

محتوای شما در وب‌سایت شما همچنین می‌تواند دارای توصیف‌های مثبت باشد. نوشتن مطالعات موردی را به‌عنوان مقالات وبلاگ یا گنجاندن یک گواهی نقل قول به عنوان بخشی از یک پست وبلاگ طولانی‌تر در نظر بگیرید.

نتیجه گیری در مورد بهترین راه‌های استفاده از توصیف‌ها در بازاریابی

هرچه توصیف‌های بیشتری داشته باشید، بهتر است. متأسفانه، این هنوز کافی نیست. شما باید دائماً راه‌های بهتری برای دستیابی به مخاطبان هدف خود با پیام مناسب که مستقیماً با آنها صحبت می‌کند، بیابید.

در همین لحظه، مشتریان آینده شما به دنبال کسی هستند که مشکل آنها را برطرف کند. این کار را برای آنها آسان کنید:

شما را راحت پیدا کنند

با ارائه توصیفات مثبت کافی از محصولات یا خدمات برای آنها تصمیم خرید بگیرید. یک توصیف تنها زمانی به یک توصیف خوب و کاربردی تبدیل می‌شود که همانطور که باید کار کند: سرنخ‌ها و مشتریان بیشتری را جذب می‌کند.

5. استفاده از توصیفات مشتریان در فروش

درست مانند بازاریابی، موارد استفاده برای توصیفات در فروش بسیار متنوع است. از توصیفات برای سهولت دسترسی استفاده کنید. بیایید به سرعت انواع مختلف ارتباط را که در آن توصیفات مفید هستند مرور کنیم.

  1. اطلاع رسانی در رسانه‌های اجتماعی

اطلاع رسانی در رسانه‌های اجتماعی اغلب به تهاجمی تلقی نمی‌شود. اما دریافت پیام لینکدین از شرکتی که تازه شروع به دنبال کردن آن در لینکدین کرده‌اید، اغلب طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. اما برای به حداکثر رساندن پتانسیل تبدیل آن، یک توصیف اضافه کنید. شما می‌توانید هر شکلی از توصیفات، جمله توصیفات ویدیویی را در این مورد بگنجانید: به سادگی پیوندی با عبارت "بررسی کنید *مشتری* درباره ما چه می‌گوید!".

2. استفاده از توصیفات و نظرات مثبت و منفی مشتری برای ارائه فروش

این کار بیهوده‌ای است. همیشه مشتریان راضی خود را در زمینه فروش خود بگنجانید. سعی کنید از افرادی که ممکن است مشتری بالقوه شما شخصاً آنها را بشناسد، برای تقویت تأثیر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همه توصیفات برای هر شرکت کار نمی‌کنند. کسب‌وکارهای مختلف چالش‌های متفاوتی دارند و توصیه‌هایی که در زمینه فروش و ارائه خود وارد می‌کنید باید بر این اساس اصلاح شوند. مهم‌ترین نکات را برای محصول یا خدماتی که می‌خواهید به این مشتری خاص بفروشید اضافه کنید.

3. پیوست به پیشنهادات

هنگامی که به مرحله‌ای رسیدید که می‌خواهید یک پیشنهاد ارسال کنید، اکنون زمان عالی برای اضافه کردن چند پیشنهاد نقل قول یا یک ویدیوی کوتاه است تا آنها را بیشتر متقاعد کنید که خدمات شما را بخرند. شما تا اینجا پیش رفته‌اید و باید از تمام ترفندهای کتاب استفاده کنید تا آنها «بله» بگویند.

اگر آنها به شما پاسخ نمی‌دهند و می‌خواهید آنها را پیگیری کنید، حتی ممکن است یک توصیف در آنجا اضافه کنید. "فقط بررسی کنید تا ببینید آیا تصمیم خود را گرفته‌اید یا خیر. به هر حال، نظر همکار قدیمی شما مایک در مورد خدمات ما این است.»

توصیفات را به پیشنهادات اضافه کنید

در این مرحله از گرفتن توصیفات از مشتری، نه گفتن را برای آن‌ها تقریباً غیرممکن می‌کند.

 نتیجه گیری در مورد استفاده ازتوصیف ها در فروش

صفحه توصیفات شما عالی است، اما اثر واقعی زمانی ظاهر می‌شود که تیم فروش به طور مؤثر از توصیفات استفاده کند. از این گذشته، فروش به صورت روزانه در تماس مستقیم با مشتریان احتمالی آینده است. احمقانه است که فرصت را هدر دهیم و با کمی نامگذاری به اعتبار بیافزاییم.

نمونه‌های گواهی در همه جا در بازاریابی و تبلیغات وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید با استفاده از فروش برای انتشار اطلاعات در مورد شرکت خود، واقعاً کسب‌وکار خود را متمایز کنید.

توصیفات درباره ی کارفرما

اکنون که موضوع توصیفات مشتری را پوشش دادیم، اجازه دهید چند کلمه در مورد توصیفات کارفرما و اینکه چگونه آنها به تصویر برند شما کمک می‌کنند، بیان کنیم. توصیفات کارفرما به همه چیزهایی که در مورد شرکت شما به صورت آنلاین وجود دارد اشاره دارد، جایی که یک شرکت برای کاری که در آن مشارکت داشته است، تأیید می‌کند.

برخی از نمونه‌ها شامل مشارکت با:

مؤسسات آموزشی

ارائه دهندگان راه حل نیروی کار

خدمات شغلی

شرکت‌های مشاوره

نکته: وظایف و حال و هوای محل کار آسان است به خصوص اگر به صورت ویدئویی انجام شود.

مزایای داشتن توصیف مثبت برای کارفرما

برای مثال ما با کمبود کارمندان ماهر مواجه هستیم. وقتی افراد به فکر تغییر از یک شرکت به شرکت دیگر هستند، کارفرمای احتمالی را در گوگل جستجو می‌کنند و آنچه در آن جستجوها به دست می‌آید، مهم است. هر شرکتی باید تعداد زیادی توصیف از کارمندان داشته باشد که اولین مواردی هستند که ظاهر می‌شوند.

با این حال که داشتن توصیف‌های کارمندان عالی است، اما نمایش توصیفات کارفرما ممکن است متفاوت باشد، زیرا این فرصت را به شما می‌دهد تا از رقبا متمایز شوید. توصیفات کارفرما ارزش‌های شرکت را با برجسته کردن افرادی که با آن‌ها همکاری می‌کنند و دیگران در مورد آن‌ها چه می‌گویند نشان می‌دهد. توصیفات کارفرما بر شهرت تأثیر می‌گذارد

نتیجه

اگر از صفر شروع کنید، گرفتن توصیفات از مشتریان می‌تواند کاری دلهره‌آور به نظر برسد. بااین‌حال، ابزارهای ثبت توصیفات وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند آن‌ها را در عرض چند دقیقه دریافت کنید. موارد استفاده آن‌ها مانند آسمان بی‌پایان است.

نظر خود را بنویسید...
توصیفات مشتری فرصتی است که به مشتریان اجازه دهید بازاریابی شما را برای شما انجام دهند. و آنها فقط کلمات نیستند. آن‌ها همچنین ویدیوها، رتبه بندی‌های پنج ستاره، عکس‌های قبل و بعد هستند. یک قالب قابل تصور برای هر استفاده وجود دارد. و ثابت شده است که کار می‌کنند.