چگونه با تغییر طرز تفکرتان پول پارو کنید

چگونه با تغییر طرز تفکرتان پول پارو کنید

112
۱۲ ماه پیش
0

در این مقاله میخوانید که چگونه تغییر طرز فکر شما در مورد پول می تواند به شما کمک کند که پول بیشتری به دست آورید. در اینجا 5 راه آسان برای شروع تغییر طرز فکرآورده شده است. درک ذهنی غالب شما در مورد پول می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه می توانید پول بیشتری به دست آورید و کسب درآمد بیشتر برای شما ممکن است به سادگی تغییر طرز فکر شما در مورد آن باشد.
ریک کالر، یک برنامه‌ریز مالی و درمانگر مالی معتبر، به INSIDER گفت: «افکار، احساسات و باورهای ما در مورد پول بیشتر از سرمایه‌های مشترکی که انتخاب می‌کنیم ، یا مقدار پولی که به دست می‌آوریم ، بر آینده مالی ما تأثیر می‌گذارند». شناخت باورهای اشتباه قدیمی شما در مورد پول می تواند به شما کمک کند تا آنها را از بین ببرید - و پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید. باید بدانید که تنها مانعی که بین شما و کسب درآمد بیشتر وجود دارد این است که چگونه در مورد آن فکر می کنید .
به گفته کارشناسان مالی، ما اغلب خودمان را فریب می دهیم و فکر می کنیم که نمی توانیم درآمد بیشتری کسب کنیم، و همین فکر میتواند ناخواسته موجب ایجاد باورهای غلط و خود تخریبی تصادفی شود. استفانی اوکانل، کارشناس مالی، "اگر باور نداشته باشید که می توانید درآمد بیشتری کسب کنید، احتمالا کمتر تقاضا می کنید و یا برای مشاغلی که می تواند برای شما درآمد بیشتری داشته باشد درخواست نمیدهید و یا خود را در موقعیت هایی قرار نمی دهید که می توانید درآمد بیشتری کسب کنید." مشاور هزاره ها و نویسنده «زندگی شکسته و زیبا» به INSIDER گفت: ممکن است ذهنتان شما را از کسب درآمد بیشتر باز دارد.

ریک کالر، یک برنامه‌ریز مالی و درمانگر مالی معتبر، به INSIDER گفت: «افکار، احساسات و باورهای ما در مورد پول بیشتر از سرمایه‌های متقابلی که انتخاب می‌کنیم یا مقدار پولی که به دست می‌آوریم، بر آینده مالی ما تأثیر می‌گذارند». افسانه بزرگ این است که ما باید درباره نحوه عملکرد پول بیشتر بدانیم. حقیقت این است که ما باید درباره نحوه عملکرد مغز و احساساتمان در مورد رابطه خود با پول بیشتر بدانیم. در اینجا پنج راه برای شروع تغییر طرز فکرتان درباره کسب پول را نقل میکنیم تا بتوانید از آن سود بیشتری ببرید.

1. "شخصیت پولی" خود را دریابید.

پاملا کاپالاد،  یک برنامه‌ریز مالی معتبر و بنیانگذار Brunch & Budget، به INSIDER گفت که او در اولین ملاقات با همه مشتریانش یک آزمون شخصیت پولی را انجام می‌دهد. سعی کنید شما هم هم گام با این مقاله باشید و شخصیت پولی خود را بشناسید تا بتوانید طرز فکرتان را برای کسب پول بیشتر تغییر دهید. 
او گفت: «من می‌دانم که ذهنیت شما در رابطه شما با پول بر نحوه ساخت و خرج کردن آن تأثیر می‌گذارد. در این مسابقه سوالاتی از قبیل اینکه آیا شما بیشتر با عبارت "من بیشتر به آنچه در بانک دارم فکر می کنم" یا "من بیشتر به زمان آمدن چک بعدی فکر می کنم" مطرح می شود.
به جای اینکه ارزش خود را بر اساس آن قرار دهید، به پول به عنوان یک ابزار فکر کنید.
کاپالاد می گوید: «بسیاری از ما ارزش شخصی خود را بر اساس میزان درآمد خود قرار می دهیم و به سختی می توانیم ارزش شخصی خود را از میزان اموال و دارایی خود جدا کنیم. اگر در عوض به پول به عنوان یک ابزار فکر کنید و راه هایی برای ارزش گذاری متفاوت برای خود بیابید، بحث در مورد درخواست پول بیشتر می تواند آسان تر شود. 

2. تجربیات گذشته را که بر باورهای مالی شما تأثیر می گذارد، شناسایی کنید.

شخصیت پولی شما احتمالاً با باورهای دیرینه در مورد پول که از دوران کودکی شما سرچشمه می گیرد، گره خورده است. به گفته تد کلونتز، روانشناس و مشاور مالی، رفتارهای ما در مورد پول - که او آن را "اسکریپت های پول" ما می نامد، میگوید نگرش ما نسبت به پول در سنین پایین شکل می گیرد - معمولا در زمانی که ما 10 ساله می شویم این نگرش شکل می گیرد.
کلونتز به INSIDER گفت: "بزرگترین تاثیر بر باورهای مالی ما محیطی است که در آن بزرگ شده ایم." همچنین، آن لحظات در زندگی ما نوعی تجربه احساسی مهم، مثبت یا منفی داشته ایم. 
کاپالاد اضافه کرد که اگر والدین شما همیشه استرس داشتند یا بر سر پول با هم دعوا می‌کردند، یا اگر احساس می‌کردند که شما هرگز کافی نبوده‌اید، این می‌تواند به بزرگسالی نیز ادامه یابد. همچنین ممکن است به شما یاد داده باشند که متواضع باشید یا منتظر بمانید تا کسی ارزش شما را متوجه شود، بنابراین تمایل شما در بزرگسالی این است که به جای درخواست، منتظر بمانید تا کسی به شما افزایش حقوق بدهد یا پیشنهاد پرداخت بیشتر به شما بدهد (متاسفانه خیلی اتفاق می افتد) او گفت: تو از ابتدا باید بیاموزی که ارزش تو چیست"
سارا سوانتنر، یک برنامه ریز مالی معتبر در گروه مالی Kahler، پیشنهاد کرد که خاطراتتان را در مورد پول یادداشت کنید. او به INSIDER گفت: «به دنبال الگوهایی در تعاملات و تجربیات باشید. این الگوها چگونه امروز خود را نشان می دهند و آیا کمک می کنند یا مانع شما هستند؟ او گفت وقتی بتوانید از این باورها و رفتارهای خودکار آگاه شوید، می توانید شروع به تغییر آنها کنید.سوانتنر می‌گوید: «این شیوه تعامل آنها با دنیای بیرون را تغییر می‌دهد که می‌تواند منجر به تغییر در وضعیت پولی آنها شود.

3. خود را با دیگران مقایسه کنید.

به گفته کارشناسان مالی ، اگرچه مقایسه خود با دیگران همیشه مفید نیست ، اما در این مورد می تواند مفید باشد.  اوکانل گفت : همه ما دلایل خودمان را داریم که چرا فکر می کنیم نمی توانیم پول بیشتری به دست آوریم . دلایلی مثل: هیچ مهارتی ندارم، من یک مادر مجرد هستم، مدرک دانشگاهی ندارم، نمی‌خواهم همه چیز را از صفر شروع کنم، من خیلی پیر هستم، خیلی جوان هستم و غیره.» گاهی اوقات، مقایسه خود با دیگران می‌تواند مفید باشد.  اوکانل توصیه کرد: پس از شناسایی این مفروضات، باید فردی را در موقعیت مشابه یا با چالشی مشابه پیدا کنید که باوجود این چالش، درآمد بیشتری کسب کند.
او گفت: «به‌عنوان‌مثال، اگر یکی از فرضیات شما این است که «مادران مجرد زمان یا منابع لازم برای ایجاد مشاغل موفق را ندارند»، مادر مجردی را شناسایی کنید که از نظر حرفه‌ای پیشرفت می‌کند. او گفت که این می‌تواند شخصی باشد که خود شما او را می‌شناسید، یکی از رهبران جامعه شما، یا کسی باشد که داستان او را به‌صورت آنلاین خوانده‌اید.

4. نمونه‌های عینی از میزان درآمدی که باید داشته باشید بیابید.

کاپالاد تاکتیک مشابهی را پیشنهاد کرد، اما برای یافتن نمونه‌های مشخص و ملموس از میزان درآمدی که  باید کسب کنید - حتی اگر فکر نمی‌کنید توانایی رسیدن به این مقدار پول را دارید- قدمی فراتر گذاشت. او می‌گوید: «این می‌تواند به تعیین برخی معیارهای مشخص برای زمانی که آماده می‌شوید به‌عنوان یک فریلنسر نرخ خود را افزایش دهید یا به‌عنوان یک کارمند درخواست افزایش حقوق می‌کنید، کمک کند. کمی تحقیق کنید و بفهمید که دیگران برای موقعیت‌های مشابه چه حقوقی دریافت می‌کنند، ارزشی را که روی میز آورده‌اید، کمی کنید.
بفهمید که چقدر باید درآمد داشته باشید - و خود را متقاعد کنید که شایسته آن هستید. فراموش نکنید که متقاعد کردن خودتان  به‌اندازه متقاعد کردن دیگران مهم است. او گفت: "شواهدی را ایجاد کنید که شما و دیگران را متقاعد کند که ارزش شما به‌اندازه حقوق پیشنهادیتان به شخصی که کارتان را به او ارائه خواهید کرد، بالا است."

5. کمی هم از دوستانتان کمک بگیرید.

کاپالاد گفت، ایده بدی نیست که به دوستان خود تکیه کنید و به آن‌ها اجازه دهید به شما کمک کنند. او گفت : "شما به‌احتمال زیاد قبلاً در مورد کاری که انجام می‌دهید با آن‌ها صحبت می‌کنید و آن‌ها اغلب بهترین تشویق‌کنندگان برای درخواست پول بیشتر برای شما هستند ." گفتن همه این‌ها آسان‌تر از انجام دادن است، اما درعین‌حال قابل انجام است

 

نظر خود را بنویسید...
در این مقاله میخوانید که چگونه تغییر طرز فکر شما در مورد پول می تواند به شما کمک کند که پول بیشتری به دست آورید. در اینجا 5 راه آسان برای شروع تغییر طرز فکرآورده شده است