چگونه می‌توانید در عین پرمشغله بودن موفق باشید؟

چگونه می‌توانید در عین پرمشغله بودن موفق باشید؟

75
۱ سال پیش
0

12 راز کارآمدی پرمشغله‌ترین افراد جهان

این را تصور کنید صبح پنجشنبه با یک کودک بیمار به بیمارستان می‌روید. شریک زندگی شما گریه می‌کند و شما از کمبود خواب مزمن رنج می‌برید. شما جلسه ساعت 11 صبح خود را با مشتری بالقوه‌ای که به وضوح اذیت شده است، لغو می‌کنید.

ساعت 4 بعد از ظهر شما قرار است یک شغل جدید تدریس در کالج را شروع کنید. خوشبختانه دکتر درست به موقع به کوچولو اجازه می‌دهد تا برای دوش گرفتن سریع به خانه برود.

زمانی برای مرور یادداشت‌های سخنرانی خود ندارید. شما در کلاس زنده می‌مانید، اما میلیون‌ها کار در خانه منتظر شما هستند.

شما نمی‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، زیرا دوستان تصمیم گرفته‌اند که به منزل شما بیایند و آنها برای شام می‌مانند.

شنبه صبح به یک کافی شاپ می‌روید تا روی آن ارائه برای کار روزانه خود کار کنید. موعد دوشنبه است وقتی غریبه‌ای شروع به مکالمه می‌کند، می‌خواهید هدفون را روی گوش خود قرار دهید.

او مشتری ایده آل شماست، بنابراین 90 دقیقه بعد می گویید: "ببخشید، من باید به کارم برسم." با نگاه کردن به تلفن خود، سه متن را پیدا می‌کنید که می گویند: "هی این جلسه برگزار می‌شود؟"

شما جلسه آنلاین تیم خود را به دلیل شلوغی‌های جانبی از دست داده‌اید، بنابراین دوباره برنامه‌ریزی می‌کنید که عرضه محصول باید به تعویق بیفتد.

در خانه به ظروف صبحانه نیمه‌خورده پنجشنبه توجهی نمی‌کنید، لپ‌تاپتان را باز می‌کنید و هفت ساعت را صرف تماس‌های فروش می‌کنید. آنقدر که حتی تعطیلات جمعه را صرف تکمیل آن پرزنت می‌کنید.

شنبه شما به ساعت کاری از 8 تا 5 بازگشته‌اید و عملکرد شگفت انگیزی از خود ارائه می‌دهید. هیچ کس این هرج و مرج بزرگ را که در اطراف شما می‌چرخد تشخیص نمی‌دهد.

این زندگی برای اکثر افراد مزاحم جانبی است: به طور همزمان نیروبخش و پر فشار.

آیا «داشتن همه چیز» از هرج و مرج جدایی ناپذیر است؟ بله، اما نه همیشه. مقداری بی نظمی در راه وجود دارد، اما شما می‌توانید کنترل آن‌ها را در دست بگیرید.

در این مطلب 12 راز کارآمدی برای افراد پرمشغله‌ای مانند شما وجود دارد که در حین انجام یک شغل تمام وقت، یک زندگی اجتماعی، ورزش، خواب و 47 آرزوی دیگر در حال ساختن یک شلوغی جانبی هستند.

  1.  هدف خود را به طور واضحی تعیین کنید.

اعتقاد روشن نیرویی غیرقابل توقف است. یک "چرا" روشن حداقل 80 درصد از انگیزه لازم برای دستیابی به هر چیزی را فراهم می‌کند. متأسفانه، هدف مشخص در میان افراد مزاحم اطراف نادر است.

بسیاری می گویند: "من 10000 میلیون دیگر در ماه می‌خواهم" یا "من می‌خواهم شغلم را رها کنم." اما وقتی بچه‌های بیمار و قراردادهای بد ناگزیر می‌آیند تا قدرت شما را آزمایش کنند، اینکه بگویید «هی، من پول بیشتری می‌خواهم» شما را به بالای کوه نخواهد برد.

به تعبیر ناپلئون هیل، موفقیت به یک "میل سوزان یا burning desire" نیاز دارد و تنها راه ایجاد آن آتش این است که با هدف خود در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید.

انسان‌ها برای تصمیم گیری‌ها توضیحات منطقی ارائه می‌دهند، اما احساسات ما تأثیری نه چندان مهم بر تصمیم گیری ما نیز دارند. بنابراین زمانی را برای احساساتی شدن در مورد هدف خود اختصاص دهید.

بنویسید و در موردش فکر کنید. در جنگل قدم بزنید و آن را در سینه خود فریاد بزنید. هنگامی که "چرا" شما در قلب شما جای می‌گیرد، انگیزه فراوان آشوب را رام می‌کند.

  1. یک لیست «انجام نشوند» ایجاد کنید.

ریشه لاتین تصمیم، به معنای «قطع کردن» است، و بریدن چیزهای غیر ضروری به اندازه انتخاب اولویت‌ها مهم است.

اکثر افراد موفق در تدوین اهداف روشن مشکلی ندارند، اما اجازه می‌دهند «فرصت‌های» زمان‌بر در تقویم‌ها رخنه کنند.

برای رشد کسب و کار و در عین حال ایجاد تعادل بین شغل تمام وقت و مسئولیت‌های زندگی، نسبت به زمان خود بی رحم باشید. گرگ مک‌کئون، نویسنده ذات‌گرایی، این را «قدرت یک نه برازنده» می‌نامد.

لیستی از فعالیت‌هایی که از انجام آنها خودداری می‌کنید بنویسید و آن را روی دیوارهای خود بچسبانید، مانند نوشیدنی‌های بعد از کار. با کرک‌های واضح شروع کنید.

سپس با فعالیت‌هایی که اگرچه مهم هستند، اما به بهترین زندگی شما منجر نمی‌شوند، با اشک خداحافظی کنید.

بی رحمی در اینجا ممکن است به این معنی باشد که از آن جشن تولد صرف نظر کنید یا به همسرتان بگویید که شام جمعه دیگر یک سنت نیست.

وقتی آگاهانه فعالیت‌هایی را که فدا می‌کنید انتخاب می‌کنید، خدایان بهره‌وری شما را با شجاعت «نه» گفتن در زمان مناسب تقویت می‌کنند.

  1.  بازی حمله، نه دفاع.

کریس ساکا، میلیاردر، برای سرمایه‌گذاری استعداد طلایی دارد. او در اوایل توییتر، اوبر و اینستاگرام خرید کرد. شما او را از گشت و گذارش در تانک کوسه ABC و پیراهن‌های زیبای کابوی‌اش می‌شناسید.

راز موفقیت او برخلاف سرمایه‌گذاران خطرپذیر معمولی بود. او سیلیکون ولی را ترک کرد تا از تحریک مداوم، ایمیل‌های «فقط لمس کردن پایه» و قهوه بی‌پایان دور شود.

ساکا می‌گوید: «من فقط به همه چیز واکنش نشان می‌دادم، نه اینکه واقعاً بیرون بروم و تهاجمی بازی کنم. او سه ساعت به سمت شرق حرکت کرد تا به جای هر فرصت درخشان، فقط روی اولویت‌هایی که تعیین می‌کرد تمرکز کند.

وقتی ماشینتان خراب می‌شود، مشتری ورشکست می‌شود یا فرزندتان بیمار می‌شود، مجبور می‌شوید دفاع بازی کنید.

اما می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید که سهم اصلی خود را روی اولویت‌هایی بگذارید که شما را به شهر هدف نزدیک‌تر می‌کنند و اجازه ندهید دیگران زمان شما را کنترل کنند.

در دسترس نبودن؛ این بازی تهاجمی است بله، این به معنای از دست دادن فرصت‌های هیجان انگیز است، اما وقتی دو خرگوش را تعقیب می‌کنید، هر دو را از دست می‌دهید.

  1. مراقبت از خود را تمرین کنید.

نادیده گرفته شده ترین بخش هر برنامه بهره وری، مهم‌ترین دارایی شماست: شما. تونی رابینز، نویسنده پرفروش و استراتژیست کسب و کار می‌گوید که 80 درصد موفقیت را طرز فکر شما تعیین می‌کند.

اگر برنامه‌ریزی بین گوش‌های شما اضطراب، شک، ترس و ناامیدی را به همراه دارد، هیچ تلاشی یا استراتژی‌سازی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

یکی از کلیدهای ایجاد یک طرز فکر بهینه، سرمایه گذاری در مراقبت از خود است: پیاده روی الهام بخش در جنگل، انجام بازی مورد علاقه خود، یک وعده غذایی عالی، وقت گذاشتن با دوستان نزدیک.

هر چیزی که باتری روح شما را شارژ می‌کند. وقتی ذهن و قلب شما غرق شده است، نمی‌توانید بهترین کار خود را انجام دهید.

شما دائماً بدون روغن موتور در خط قرمز راه نمی‌روید، اما فرهنگ غربی وقتی که ما آن را به خودمان تحمیل می‌کنیم، همین سوء استفاده را تحسین می‌کند. سپس تعجب می‌کنیم که چرا فرسودگی شغلی رخ می‌دهد.

یک نکته احتیاطی: مسواک زدن، مصرف داروها و خواندن کتاب‌های خودیاری، حفاظت از خود است، نه مراقبت از خود.

برای انجام کارهای بیشتر، فعالیت‌های دلسوزانه‌ای را که روحیه شما را تقویت می‌کند، در اولویت قرار دهید. برای بسیاری از کارآفرینان، این حلقه گمشده در برنامه موفقیت آنهاست.

  1.  از هک‌های سلامت استفاده کنید.

سلب مسئولیت استاندارد اعمال می‌شود: این توصیه پزشکی نیست، قبل از اینکه هر یک از این موارد مورد علاقه فعلی از بالاترین دستاوردها در سیلیکون ولی را امتحان کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

قهوه ضد گلوله: فنجان صبحگاهی شما با کره تغذیه شده با علف و روغن MCT از نارگیل مخلوط شده است. این سوخت، سوخت مورد نیاز مغز شما را برای عملکرد در اوج خود تا زمان ناهار فراهم می‌کند که منجر به هک بعدی می‌شود.

روزه متناوب: به مدت 16 ساعت در یک دوره 24 ساعته هیچ غذایی را در معده خود قرار ندهید. ساده است. این به معنای ناهار ظهر، شام در ساعت 6 بعد از ظهر و قهوه ضد گلوله شما در صبح است.

مزایا آن شامل از دست دادن چربی، افزایش عضله و رشد سلول‌های عصبی در مغز است که عملکرد اوج را باز می‌کند.

مکمل‌ها: طبیعت چیزهای زیادی را فراهم می‌کند. جینکو بیلوبا ممکن است اضطراب و استرس را کاهش دهد و امگا 3 می‌تواند خواب را بهبود بخشد و از شما در برابر بیماری محافظت کند.

قند را قطع کنید: می‌تواند به بیماری کمک کند یا خطر ابتلا به آن را افزایش دهد، به طور بالقوه سیستم ایمنی را سرکوب یا تضعیف کند، شناخت را مختل کند و استرس را افزایش دهد.

سونا: گذراندن زمان در سونا ممکن است باعث تولید هورمون رشد، بهبود استقامت فیزیکی و بهبود سلامت قلب و عروق شود.

مراقب وسیله نقلیه‌ای باشید که شما را در طول زندگی حمل می‌کند و بازده کاری شما افزایش می‌یابد.

  1.  با نقاط قوت خود بازی کنید.

کارهایی را که در آنها عالی نیستید را متوقف کنید. بله، در یک استارت‌آپ، شما باید به حسابداری یا تمیز کردن کف‌ها بپردازید.

گرگ مک کیون، نویسنده ذات‌گرایی، این تعهدات را «آهسته‌ترین کوهنورد» می‌نامد، زیرا آن‌ها شما را از مقصدتان دور می‌کنند. او می‌گوید: «حتی فعالیت‌هایی که «مولد» هستند- مانند انجام تحقیق یا ارسال ایمیل ... می‌توانند مانع باشند. آن‌ها به انرژی بیشتری نیاز دارند که به لباس‌های قوی شما اختصاص داده شود. »

مطمئناً اگر در سه آخرهفته به خودتان یاد ‌دهید که چگونه یک برنامه را کدنویسی کنید، احساس افتخار خواهید کرد. اما شما می‌توانید آن را به یک متخصص برون سپاری کنید. سایت‌هایی مانند Upwork، Fiverr و Freelancer بهترین دوست یک مزاحم جانبی هستند.

برای اینکه واقعاً کارآمد باشید، حداکثر زمان را صرف به کارگیری توانایی‌های منحصر به فرد خود کنید. آیا شما یک نویسنده قوی هستید؟پس ارائه پست‌های وبلاگ از طریق لیست ایمیل، استراتژی بازاریابی بهتری نسبت به ایجاد ویدیو خواهد بود.

شما یک عکاس شگفت انگیز هستید؟ گروه و تیم خود را در اینستاگرام پیدا کنید و در آنجا شروع به فروش کنید. فعالیت را با کارایی اشتباه نگیرید. با نقاط قوت خود بازی کنید و ببینید که نتایج شما چند برابر خواهد شد

  1. پرنده اولیه باشید.

زمان دارایی مشترکی است که هیچکس نمی‌تواند ایجاد کند. از معدن طلای بهره وری که ساعات اولیه صبح شماست استفاده کنید.

در لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شویم، قدرت اراده و خلاقیت ما در بالاترین حد است و ذهن ما از اعلان‌های تلفن، خواسته‌های خارجی و سر و صدا آزاد است.

دیر بیدار شدن شما را مجبور می‌کند که به سر کار عجله کنید، یک صبحانه سالم را حذف کنید که متابولیسم شما را فعال می‌کند و تنهایی را که باعث ایجاد آرامش و شادی می‌شود را از شما سلب می‌کند.

در این ساعات طلایی به مهمترین کار خود بپردازید. برایان تریسی، استاد بهره‌وری، این کار را «خوردن قورباغه» می‌نامد- ابتدا زشت‌ترین و محتمل‌ترین کار را به تعویق بیندازید.

چگونه صاحب صبح‌های خود می‌شوید؟ نویسنده رابین شارما پیشنهاد می‌کند:

ورزش: با 20 دقیقه شروع کنید تا هورمون مغز سالم را فعال کنید.

انعکاس: مجله یا مدیتیشن برای ایجاد یک ذهنیت سازنده.

الهام بخش: برای تقویت روحیه خود کتاب بخوانید یا به آن گوش دهید.

  1.  برنامه زمانی سازنده و مدیر را درک کنید.

در سال 2009، پل گراهام، یکی از بنیانگذاران شتاب دهنده استارتاپ Y Combinator، مقاله‌ای با عنوان، Maker’s Schedule، Manager’s Schedule نوشت. آن را بخوانید و لحظه‌ای در مورد ریتم کار خواهید داشت.

برنامه مدیر از تکه‌های یک ساعته تشکیل شده است که در آن شما از یک کار به کار دیگر می‌روید. اما Maker برای برتری به جلسات شفاف و نیم روزه نیاز دارد.

یک کدنویس یا نویسنده نمی‌تواند کار بزرگی را در یک ساعت انجام دهد. او به سختی می‌تواند شروع کند. عوامل جانبی سازندگان و مدیران در زمان‌های مختلف هستند، اما تمایل به مدیریت دارند.

یک کسب و کار تنها با ایجاد ارزش موفق می‌شود و ایجاد آن در دوره‌های سازنده آسان‌تر است. کارآفرینان عاقل هر روز صبح برای اولین بار وقت سازنده را برنامه ریزی می‌کنند و کار دیوانهٔ مدیر را برای آخر وقت رها می‌کنند.

تیم فریس این جمله را ساده بیان می‌کند: «قبل از مدیریت درست کن.»

"حتی تلاش‌هایم به من اجازه می‌دهد با «نگران نباش» به خودم اطمینان دهم. فریس می‌گوید امروز چیزی تولید کردید؟ ابتدا درک کنید که کدام کار متعلق به هر تولید است، سپس هر هفته زمان سازنده را اولویت‌بندی کنید."

  1.  همیشه در حال انتقال باشید.

برنامه ریزی بسیار مهم است، اما برنامه ریزی بیش از حد سم است. یک ساعت دیگر تحقیق، یک کتاب خودیاری دیگر، یک فرو رفتن عمیق در تجزیه و تحلیل – این‌ها بهانه‌هایی برای اجتناب از اقدام یا به تعویق انداختن کار هستند.

پادزهر "آماده شدن برای شروع سندرم" این است که برای خود ضرب الاجل‌هایی را برای "ارسال" منظم تعیین کنید: مقاله را ارسال کنید، با مشتری تماس بگیرید، فیلم را ضبط کنید، برنامه را آزاد کنید، قورباغه را قورت دهید.

نویسنده ست گودین اذعان می‌کند که انتقال خطرناک است، زیرا ما را در معرض انتقاد، شکست و ضرر مالی قرار می‌دهد. پاسخ او چه بود؟ شما نمی‌توانید زندگی‌تان را در یک توپ خلاصه کنید. "به هر حال می‌خواهی پاس بدهی... چرا استرس بگیری؟"

اهداف انتقالات منظم و غیرقابل مذاکره را تعیین کنید که زمان کافی برای اتمام را برای شما باقی نمی‌گذارد.

چرا عجله؟ زیرا به گفته سیریل نورثکوت پارکینسون، نویسنده قانون پارکینسون، "کار به گونه‌ای گسترش می‌یابد که زمان در دسترس برای تکمیل آن پر شود." شما آنقدر که فکر می‌کنید به زمان نیاز ندارید.

زیر خود آتش روشن کنید تا مطمئن شوید که در مقابل مشتریان قرار می‌گیرید. این بازخورد ارزشمندی را در مورد استراتژی شما ارائه می‌دهد و انگیزه شما را برای ادامه دادن حفظ می‌کند.

  1. تلاش‌های خود را همپوشانی کنید.

همیشه از رویکرد "دو پرنده با یک سنگ" پیروی کنید. این امر می‌تواند به معنای دریافت چندین بار برای یک کار مشابه، استفاده مجدد از محتوای وبلاگ در چندین سیستم عامل یا انتخاب یک کار جانبی باشد که مکمل کار روزانه شما باشد.

برایان دین با تولید پست‌های وبلاگی با کیفیت، یک شرکت آموزش سئو پررونق به نام Backlinko.com  ایجاد کرده است.

وقتی می‌خواست بازاریابی را از طریق یوتیوب شروع کند، محتوای جدیدی ایجاد نکرد، او مقالات وبلاگ موجود را به ویدیو تبدیل کرد. این کار بسیار هوشمندانه‌تر است، نه سخت‌تر.

برای شما این کار ممکن است به معنای استفاده از داده‌های شرکت شما در تجارت جانبی یا اشتراک گذاری مشتریان باشد.

به عنوان یک طراح داخلی کار می‌کنید؟ در یک نمایشگاه مبلمان کار کنید که در آن با جمعی از مشتریان روبرو خواهید شد. فقط حتماً از رئیس اجازه کتبی بگیرید. برای یک کار بیش از یک بار پاداش دریافت کنید و موفقیت شما چند برابر می‌شود.

  1. به تجزیه و تحلیل فکر کنید.

شما نمی‌توانید به هدفی که نمی‌توانید آن را ببینید چنگ بزنید، بنابراین باید اهدافی را تعیین کنید. شما نمی‌توانید بدون پیگیری با گسترش پیشرفت به هدف خود برسید.

تجزیه و تحلیل، هنر استخراج اطلاعات ارزشمند از داده‌های خام است. تجزیه و تحلیل شما می‌تواند نشان دهد که بازدیدکنندگان وب سایت یا کاربران برنامه چگونه رفتار می‌کنند و کدام ویژگی‌ها باعث فروش می‌شوند.

اما تجزیه و تحلیل، زمانی قدرتمندتر می‌شود که برای خودتان اعمال شود. شما می‌توانید هر معیاری را ردیابی کنید. موارد ساده شامل تعداد جلسات باشگاه است که در این هفته تجربه کرده‌اید.

معیارهای مرتبط با اهداف اصلی خود را اولویت بندی کنید. اگر از طریق رسانه‌های اجتماعی به بازاریابی می‌پردازید، صفحه‌گسترده‌ای ایجاد کنید که میزان تعامل، نظرات و کلیک‌های شما را از شبکه‌های اجتماعی روی وب‌سایت شما ثبت می‌کند.

آیا کسب و کار شما به یک قیف سرب متکی است؟ سپس سرنخ‌ها، تماس‌های فروش انجام شده و نرخ تبدیل به فروش را بررسی کنید.

همچنین قدرت پنهانی در تحلیل ذهنیت شما وجود دارد. هر برنامه رایگان ردیابی خلق و خوی روزانه نشان می‌دهد که کدام فعالیت‌ها باعث افزایش بهره‌وری و شادی می‌شوند و کدامیک مانع شما می‌شود.

تنها زمانی که نتایج را تجزیه و تحلیل کنیم، می‌توانیم استراتژی خود را ارزیابی کنیم. اگر در مسیر حرکت هستید، این وضعیت، انگیزه جدی ایجاد می‌کند.

  1. بادبان‌های خود را تنظیم کنید.

دوایت آیزنهاور زمانی که در جنگ جهانی دوم ژنرال بود، گفت: "هیچ نقشه‌ای از تماس با دشمن جان سالم به در نمی‌برد." در میدان نبرد نیز همین امر صادق است: هیچ برنامه کاری یا زندگی پس از شروع اجرا دست نخورده باقی نمی‌ماند.

فرآیند برنامه ریزی ضروری است، زیرا ما را مجبور می‌کند تا نتایج، شکست‌ها و منابعی را که برای موفقیت به آن نیاز داریم پیش بینی کنیم. اما واقعیت همیشه ما را شگفت زده خواهد کرد.

در هیاهوی جانبی خود، شما سازگار می‌شوید یا می‌میرد. تجزیه و تحلیل ردیابی واقعیت را به ما نشان می‌دهد، اما این اطلاعات تنها زمانی ارزشمند است که برای تغییر استراتژی استفاده شود.

همانطور که از شکاف بین حال و آینده دلخواه خود عبور می‌کنید، مایل باشید در اطراف صخره‌ها و طوفان‌ها حرکت کنید و همیشه به سمت بندری که در آن بخت و اقبال در انتظار شماست هدف بگیرید.

آزمایش عظیم ایجاد یک کسب و کار در حالی که تمام وقت کار می‌کنید و سعی می‌کنید ظاهری از زندگی شخصی داشته باشید می‌تواند به شما انرژی بدهد. یک روز به این مبارزه به عنوان زیباترین فصل زندگی خود نگاه خواهید کرد.

اما راه رسیدن به استثنایی‌ترین زندگی شما پر از سنگ است و برای با انگیزه ماندن به هر مزیتی نیاز دارید. این 12 راز میانبر جادویی نیستند، اما برخی از آن سنگ‌ها را از سر راه برمی‌دارند

توصیه می‌کنیم پکیج تغییر را مطالعه کنید.

نظر خود را بنویسید...