4 مرحله ایجاد یک استراتژی محصول موفق
100
۱ سال پیش
0

4 مرحله ایجاد یک استراتژی محصول موفق

مراحل ایجاد یک استراتژی محصول موفق

یک خط مستقیم از یک استراتژی محصول به گونه‌ای است که به طور تصادفی با هم ترکیب شده و محصول تصادفی حاصل می‌شود.

از آنجایی که کل فرآیند توسعه و انتشار شما بر اساس استراتژی محصول شما ساخته می‌شود، باید زمان صرف کنید تا آن را با دقت کنار هم بگذارید.

4 مرحله اصلی برای ایجاد یک استراتژی محصول با کیفیت بالا وجود دارد:

1. چشم انداز محصول خود را ایجاد کنید

در خطر این هستید که صدایی شبیه فون تراپ داشته باشید: آغاز، مکان بسیار خوبی برای شروع است. شما یک مفهوم از آنچه محصول شما انجام خواهد داد دارید، و اکنون زمان آن رسیده است که آن را به یک بیانیه رسمی هدف تبدیل کنید.

چشم انداز محصول شما باید هدف نهایی شما در سطح بالا برای محصول را در یک بیانیه ساده با ارزش بیان کند.

اگر در بیان دیدگاه محصول خود مشکل دارید، کافی است جاهای خالی این فرمول را پر کنید و از جمله حاصل به عنوان نقطه شروع استفاده کنید:

"هدف [نام محصول] [توضیحات محصول] آن [هدف نهایی] از طریق [خلاصه استراتژی سطح بالا] است."

به عنوان مثال، این فرمول به چشم‌انداز زیر برای Chewy منجر می‌شود: "هدف Chewy ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک متمرکز بر مشتری برای حیوانات خانگی است که وفاداری به برند را از طریق خدمات مشتری درخشان تقویت می‌کند."

2. در بازار تحقیق کنید و اهداف را تعیین کنید

ایده‌های عالی اغلب در مواجهه با داده‌های تجربی از هم می‌پاشند، بنابراین مهم است که از تحقیقات برای شناسایی نقص‌های احتمالی در محصول فرضی خود استفاده کنید.

تحقیقات همچنین به کشف فرصت‌های بالقوه در بازارهای بالقوه یا ویژگی‌های خاصی کمک می‌کند که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید.

این مرحله به عنوان "کشف محصول" نامیده می‌شود که مناسب است. شما به طور مؤثر در حال کشف این موضوع هستید که آیا واقعاً بازاری برای ایده عالی شما وجود دارد یا خیر. کشف محصول خوب بر تحقیقات تمرکز دارد.

پایگاه مشتری شما بهترین راه برای این است که بفهمید مشتریان شما چگونه رفتار می‌کنند و از محصول شما چه می‌خواهند. باید مستقیماً از آنها بپرسید.

از مصاحبه‌ها، نظرسنجی‌ها، و گروه‌های متمرکز با مشتریان آزادانه برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده کنید. رقبایتان را برای دموها ثبت‌نام کنید.

نظرات مشتریان را بخوانید و از وبلاگ‌ها و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی رقبای خود بازدید کنید تا بفهمید مشتریان چه چیزی را در مورد محصولاتشان دوست دارند و چه چیزی را می‌خواهند بهبود بخشند.

مطالعه کنید که آنها چگونه به بازار رفتند و با چه موانعی برای اطلاع از استراتژی شما روبرو شده‌اند.

روندهای کلان اقتصادی موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. شما نمی‌توانید پیش بینی کنید که وضعیت اقتصادی در زمان انتشار محصول چگونه خواهد بود، اما می‌توانید برای همه نتایج آماده شوید.

یک استراتژی کیفی که ممکن است در شرایط اقتصادی بهتر به خوبی کار کند، ممکن است در رکود بازار به خوبی عمل نکند. این تحقیق باید اهداف قابل اندازه گیری اولیه شما را مشخص کند.

اگر در بازاری سالم و با رقابت صفر، یک مفهوم کاملاً جدید را منتشر کنید، اهداف تبدیل کاربر شما بالاتر خواهد بود.

در همین حال، یک محصول کیفیت گرا که با رقابت سخت‌تری مواجه است ممکن است بخواهد بیشتر بر معیارهای حفظ کاربر به عنوان شاخصی از موفقیت کلی تمرکز کند.

3. نقشه راه محصول خود را بسازید

هنگامی که تحقیقات از طرح‌های بزرگ برای محصول شما پشتیبانی می‌کند، زمان آن رسیده که برنامه اقدام خود را ایجاد کنید.

نقشه راه محصول به عنوان کتابچه دستورالعمل برای محصول شما عمل می‌کند و انتظارات، وظایف و ضرب الاجل‌ها را برای هر تیمی که در ساخت یا انتشار محصول شما نقش دارد تعیین می‌نماید.

نقشه راه همه چیز را در مسیر خود نگه می‌دارد و به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا گلوگاه‌ها یا موانع آینده را پیش بینی کنند.

نقشه راه شما همیشه باید مشتری محور باشد، اما به همان اندازه مهم است که منابع انسانی و زیرساخت‌های فنی موجود را در نظر بگیرید. اسلیث می‌گوید: «هر تیمی متفاوت است».

آنچه برای یک سازمان کار می‌کند، لزوماً برای سازمان دیگر کارایی ندارد. نقشه راه خود را برای بهترین عملکرد تیم خود تنظیم کنید.

اگر شرکت شما برای دنبال کردن یک استراتژی هزینه ساخته شده است، بدون ایجاد تغییرات اساسی در ساختارها و فرآیندهای داخلی خود، به طور ناگهانی به سمت یک استراتژی کیفیت نروید.

از آنجایی که این سند مرجع اصلی شما است، نقشه راه شما باید به عنوان یک سند دیجیتالی قابل دسترسی برای همه افراد درگیر در توسعه وجود داشته باشد.

ده‌ها محصول مانند TeamGantt و Wrike ابزارهای نقشه راه محصول عالی و با استفاده آسان را ایجاد می‌کنند که امکان همکاری بین تیم‌ها را فراهم می‌آورد.

در مورد ابزارهایی که در اختیار دارید تحقیق کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید که با اندازه تیم، بودجه و نیازهای کلی برنامه‌ریزی شما مطابقت دارد.

4. از داده‌های مشتری برای تکرار و ارزیابی در طول چرخه عمر محصول استفاده کنید

هنگامی که محصول شما در جهان عرضه شد، در نهایت می‌توانید موفقیت‌های بدست آمده از تلاش‌هایتان را تعیین کنید. شما می‌توانید با ثبت نام کاربران و وارد شدن به برنامه شما، آن KPI ها را به دقت بررسی نمایید.

انتشار به معنای پایان استراتژی محصول شما نیست. شما هنوز بسیاری از ویژگی‌ها و وصله‌های جدید برای پشتیبانی و رشد محصول خود دارید.

با این حال، داده‌هایی که کاربران در هر بار استفاده از برنامه شما ایجاد می‌کنند، باید برای تعیین مسیر آینده استفاده شوند.

شما می‌توانید از این بینش‌ها برای بهبود استراتژی محصول خود استفاده کنید تا زمانی که ابزار مدیریت محصول مناسب برای انجام این کار را داشته باشید.

هنگامی که کاربران به شما نشان می‌دهند که دقیقاً چگونه می‌خواهند از برنامه شما استفاده کنند، ممکن است لازم باشد اولویت‌ها را تغییر دهید.

شاید کاربران تمایل به ویژگی جدیدی را نشان دهند که در ابتدا برای آن برنامه‌ریزی نکرده بودید. شاید ویژگی‌ای که فکر می‌کردید مهم است، آنقدر که تصور می‌کردید استفاده نمی‌شود.

در عوض می‌توانید زمان و پول را به ویژگی‌هایی اختصاص دهید که کاربران واقعاً از آنها استفاده می‌کنند.

به یاد داشته باشید، اگر محصول شما موفقیت آمیز باشد، احتمال این وجود دارد که آخرین محصولی نباشد که می‌سازید و عرضه می‌کنید.

استراتژی موجود خود را قبل از انتشار محصولات بیشتر ارزیابی کنید تا مشخص شود چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی مفید نیست و تجزیه و تحلیل خود را با داده‌های کاربر، فروش و بازاریابی خود پشتیبانی کنید.

این ارزیابی به سخت‌تر کردن استراتژی محصول برای نسخه بعدی شما و ایجاد فرآیند توسعه و انتشار کارآمدتر کمک می‌کند.

مثال‌های استراتژی محصول در زندگی واقعی استراتژی‌های محصول با ساختارهای فرضی نیستند. موفق‌ترین شرکت‌های بازاریابی بر اساس یک استراتژی محصول خوب ساخته شده‌اند، از جمله برخی از بزرگترین نام‌ها در فضای فناوری:

  • : HubSpotاستراتژی تمایز همه در یک

می‌توانید از HubSpot به عنوان CMS کسب و کار خود استفاده کنید. یا ممکن است تیم فروش شما از آن برای ردیابی سرنخ‌ها استفاده نماید.

یا ممکن است از آن برای ارسال محتوای رسانه‌های اجتماعی شرکت خود استفاده کنید. یا ممکن است آن را برای پیگیری مسائل مربوط به خدمات مشتری به کار برید.

نکته را متوجه شدید: HubSpot تا حدودی همه چیز را انجام می‌دهد. با پرسیدن یک سؤال ساده فریبنده، به شدت به استراتژی تمایز متمایل می‌شود.

اگر ابزاری داشته باشید که تمام نیازهای فروش و بازاریابی شما را پوشش دهد، چه می‌شود؟

این شرکت CMS خود را در سال 2006 راه اندازی کرد، اما از آن زمان مجموعه محصولات خود را به مراکز فروش، بازاریابی و خدمات گسترش داده است.

همین سال گذشته، Operations Hub که محصولی با هدف بحث در مورد داده‌های مشتری در مقیاس کسب‌وکار است، را راه‌اندازی کرد.

این استراتژی "همه چیز" به خوبی به HubSpot خدمت می‌کند. هر چه مشتریان از ویژگی‌ها و ابزارهای بیشتری در زرادخانه HubSpot استفاده کنند، کمتر احتمال دارد که از بین بروند.

زیرا برای دریافت خدمات مشابه HubSpot در یک پلتفرم باید چندین محصول را خریداری کنند. این شرکت از این استراتژی برای تحت الشعاع قرار دادن 100000 مشتری در سال 2021 و کسب بیش از 1 میلیارد دلار درآمد سالانه استفاده کرده است.

  • : Slack استراتژی کیفیت «انجام یک کار واقعاً، واقعاً خوب».

Slack به عنوان یک برنامه پیام‌رسانی تجاری که خود را به عنوان یک راه‌حل منحصربه‌فرد برای یک مشکل رایج معرفی می‌کرد، به موفقیت دست یافت.

مردم قبلاً هر روز ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کردند که بسیاری از آنها فقط حاوی سؤالاتی بودند که فقط نیاز به پاسخ سریع داشتند. در همین حال، برنامه‌های پیام‌رسان موجود برای استفاده تجاری طراحی نشده بودند و به‌ویژه قوی نبودند.

این قدرت پیام رسانی است. *همه* استدلال خواهند کرد که Slack جایگزین ایمیل نمی‌شود.

اما *همه* می‌دانند که Slack چه کاری انجام می‌دهد، هدف محصول چیست و چگونه از آن استفاده می‌کنید.

وضوح > شاد کردن همه

Slack قبلاً در سال 2018، روزانه 8 میلیون کاربر به دست می‌آورد، اما همه‌گیری محبوبیت آن را افزایش داد. تنها در سال 2020 روزانه حدود 18 میلیون نفر از این برنامه استفاده کردند.

Slack هنوز هم تا حد زیادی به عنوان کاربرپسندترین برنامه پیام‌رسان تجاری در بازار دیده می‌شود.

صدها ادغام آن با برنامه‌های محبوب و برنامه‌های پیام‌رسانی نامحدود به خوبی برای شرکت‌هایی صحبت می‌کند که به چیزی بیشتر از عملکرد «تایپ و ارسال» نیاز دارند.

این تمرکز روی ارائه اصلی آن باعث شده است که آن را به ویژه در بین enterpr محبوب کند. به دلیل تاکید بر سازماندهی، مقیاس پذیری و امنیت داده، کسب و کارهایی با اندازه ise است.

تصمیم شرکت برای تمرکز بر ساخت یک محصول متمرکز بر یک پیشنهاد ارزش کلیدی نتیجه داد، زیرا Salesforce Slack را به مبلغ 27.7 میلیارد دلار در سال 2021 خریداری کرد.

  • با Appcues بینش‌ها را به عملکرد تبدیل کنید

داده‌های کاربر شما در هدایت توسعه مداوم با بلوغ محصول شما بسیار ارزشمند خواهد بود. یک ابزار تجزیه و تحلیل رفتاری مناسب، نقاط اصطکاک در UX را به شما نشان می‌دهد.

اما شما همچنین به راهی برای تبدیل این بینش‌ها به اقدامات نیاز دارید. Appcues هر دو پایه را پوشش می‌دهد و به عنوان یک ابزار تحلیلی قدرتمند و یک پلتفرم برتر UX عمل می‌کند.

اعلان‌های انتشار کاربرپسند را ایجاد کنید تا جدیدترین ویژگی‌های هدایت‌شده داده خود را برجسته نمایید. ناامیدی کاربر را در فرآیندهای نصب خود شناسایی کنید و سپس یک تور محصول بدون کد را از یک برنامه بسازید.

بهتر از همه: الگوهای مختلف UI/UX Appcues مانند راهنمای ابزار، پنجره‌های مدال و اسلاید اوت‌ها برای پیاده‌سازی نیازی به کد ندارند و به شما امکان می‌دهند انرژی خود را روی چالش‌های دیگر متمرکز کنید.

موفقیت بلندمدت محصول شما مستلزم یک استراتژی محصول محکم است و هر استراتژی محصول خوب به یک مدیر محصول نیاز دارد که همه آن‌ها را کنار هم نگه دارد.

به عنوان یک مدیر محصول، شما با مسائل زیادی سر و کار دارید، اما ابزارهایی مانند Appcues به شما کمک می‌کنند تا آن‌ها را رها کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی محصول چیست؟ راهنمای شما برای انواع، نکات و مثالها 

 

نظر خود را بنویسید...