افزایش اعتماد به نفس
133
۲ سال پیش
0

افزایش اعتماد به نفس

از این 7 نکته برای افزایش اعتماد به نفس خود استفاده کنید

احساس عدم اعتماد به نفس در درجه اول در مورد زنان صدق می‌کند، کسانی که احساس می‌کنند به هر نحوی در حاشیه هستند، نیز آن را تجربه می‌کنند.

مثلاً بگویید شما جوانترین یا مسن‌ترین فرد در دفتر خود هستید. یک درونگرا یا تنها اقلیت هستید. ممکن است احساس ناامنی کنید و در مورد هر اقدام خود تردید داشته باشید.

این نکات را دنبال کنید تا به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنید تا با شایستگی شما مطابقت داشته باشد:

1. انتخاب کنید

این احتمال وجود دارد که شما برای شغلی که دارید واجد شرایط باشید. به جای بهبود مهارت‌های خود، روی افزایش اعتماد به نفس خود تمرکز کنید.

بخش مهمی از اعتماد به نفس چیزی است که روانشناسان ارادی می‌نامند: انتخاب ما. کتی کی و کلر شیپمن در کتاب The Confidence Code، «کد اعتماد به نفس» می‌نویسند: «با تلاش مجدانه، همه ما می‌توانیم اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم."

اما تنها در صورتی به آن خواهیم رسید که از تلاش برای کامل بودن دست برداریم و شروع به آمادگی برای شکست کنیم.»

حتی اگر از درخواست افزایش حقوق از رئیس خود یا دعوت مربی یوگا خود برای شام وحشت دارید، افکار منفی و تردید خود را نادیده بگیرید و به انجام کاری که دوست دارید بپردازید.

با گذشت زمان، مقابله با شکست آسان‌تر می‌شود و موفقیت‌ها به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کنند.

2. از دام کمال گرایی رها شوید

شکست و ریسک پذیری اجزای کلیدی اعتمادسازی هستند. کارا ماکسیمو، یک مددکار اجتماعی بالینی، می‌گوید که زنان می‌توانند با پذیرش اینکه همه چیز در زندگی قطعی نیست، بر تمایلات کمال‌گرایانه خود غلبه کنند.

او به افرادی که با کمال‌گرایی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌گوید که تصور کنند وظیفه یا چالش خود را با کمترین موفقیت ممکن انجام داده‌اند.

او می‌گوید: «بسیاری از ما فکر می‌کنیم باید در هر کاری در قله موفقیت باشیم و ایده‌آل به نظر برسیم. اما برای برداشتن یک قدم نیازی به بالا بودن نیست.

"فقط بگویید "خوب، چگونه می‌توانم آن یک قدم را بردارم و آن قدم چگونه به نظر می‌رسد؟" شما همیشه می‌توانید به عقب برگردید.

در این زمینه می‌توانید کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم را مطالعه نمایید.

3. از اعتماد به نفس ذاتی خود استفاده کنید

شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید اعتماد به نفس دارید. فقط این را در نظر بگیرید: گرفتن تصمیمات روزمره، مانند اینکه برای ناهار چه بخورید یا به مادرتان چه پیامکی بفرستید، به اعتماد به نفس پایینی نیاز دارد.

کی و شیپمن در کتاب خود، «کد اعتماد به نفس» می‌نویسند: "هر روز ما صدها تصمیم تقریباً ناخودآگاه می‌گیریم که نیاز به اعتماد اساسی دارد." با یادآوری تمام تصمیمات کوچک موفقی که روزانه می‌گیرید، به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنید.

4. موسیقی متن منفی در ذهن خود را نادیده بگیرید

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما کمی دور بودن از واقعیت ممکن است گامی جدایی ناپذیر در افزایش اعتماد به نفس باشد.

شیپمن می‌گوید که هنوز در مراحل اولیه کشف این ایده است: «تقریباً باید کمی ناباوری را تعلیق کنید تا حضور منطقی در جهان داشته باشید.

زیرا اگر تقریباً مانند یک رایانه کار می‌کردید و همه ورودی‌ها را وارد می‌کردید، با وجود اموری که ممکن است اشتباه پیش بروند و همه موارد احتمالی، شاید هرگز کاری انجام نمی‌دادید.

دقت مطلق احتمالاً مانعی در زندگی فرد برای انجام کارها است، که فکر کردن به آن عجیب خواهد بود."

5. زود شروع کنید

روش‌های افزایش اعتماد به نفس و مزیت آن را در سنین پایین به کودکان آموزش دهید. آن‌ها را به ریسک کردن تشویق کنید و سپس به آنها یاد دهید که چگونه شکست را بپذیرند.

به آنها بیاموزید که راضی کردن دیگران و همیشه "خوب" بودن، مهم‌ترین چیز نیست. شیپمن در ابتدا نگران یکی از دخترانش بود که او را سرکش توصیف می‌کند.

او می‌گوید: «تا زمانی که این کتاب را می‌نوشتم، فکر می‌کردم دارم سعی می‌کنم او را کمی بیشتر در یک چارچوب قرار دهم. فکر می‌کنم الان راحت‌تر می‌گویم، می‌دانی چیست؟ این برای او عالی خواهد بود. بگذارید او چیزهایی را امتحان کند و شکست بخورد و مبارزه کند. او از این طریق به افزایش اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری خود کمک می‌کند.»

6. از درخواست راهنمایی نترسید

شارون اندرسون رایت، مدیرعامل و رئیس شرکت Half Price Books، می‌گوید که او هرگز به دلیل جنسیتش اعتماد به نفس نداشت، تا حدی به این دلیل که در سنین جوانی در تجارت خانوادگی شروع به کار کرد و مادرش یکی از مدیران عامل بود.

با این حال، او گاهی نسبت به سن خود احساس ناامنی می‌کرد، زیرا افراد مسن‌تر از خودش را مدیریت می‌کرد. «از آنجایی که جوان‌تر بودم، به اندازه برخی از افراد اطرافم احساس باهوشی نمی‌کردم.

ما افراد حرفه‌ای را از خارج وارد می‌کردم، و متوجه شدم که آنها خیلی بیشتر از من می‌دانند. من سعی کردم به افرادی که فکر می‌کردم پاسخ‌های درستی دارند تکیه کنم.»

از مشورت گرفتن از اطرافیان خود نترسید. یادگیری به افزایش اعتماد به نفس منجر می‌شود.

7. در مغز خود یک مدافع عمومی باشید

شیپمن توصیه‌ای را به زنانی که در تلاش برای افزایش اعتماد به نفس خود هستند هدیه می‌دهد.

او به این مثال اشاره می‌کند: «فرض کنید شما در محل کار یک بررسی عملکرد دریافت کرده‌اید و رئیس شما 80٪ بازخورد مثبت و 20٪ بازخورد منفی به شما داده است. به جای تمرکز بر روی 20% منفی (مانند بسیاری از زنان)، افکار خود را مجدداً تنظیم کنید تا متوجه شوید که اکثر افراد نظرات مشابهی را درباره عملکرد شما دارند. »

به خود یادآوری کنید که بازخوردها عمدتاً مثبت بود. او می‌گوید: «این مهم است که سعی کنید از برخی از این ابزارها برای گذر از سکون و تفکر بیش از حد استفاده کنید و فقط بتوانید ادامه دهید.»

 

نظر خود را بنویسید...