جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ برای شروع و موفقیت در آن
273
۲ سال پیش
0

جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ برای شروع و موفقیت در آن

چه به دنبال این هستید که سفر خود را برای تبدیل‌شدن به یک بازاریاب دیجیتالی شروع کنید، یا به تخصص بازاریابی دیجیتال خود ادامه دهید، ایجاد و استفاده از جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ می‌تواند از پیشرفت دیجیتال شما پشتیبانی کند.

در اینجا، ما فهرستی مؤثر و دقیق از ابزارها و نمونه‌های جعبه ابزار بازاریابی را گردآوری کرده‌ایم که باید از آنها برای تقویت اعتمادبه‌نفس خود، برای موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

داشتن طیف گسترده‌ای از ابزارها، به شما این امکان را می‌دهد که تصمیمات مبتنی بر داده را با دقت و بینش بیشتری اتخاذ کنید.

اما داشتن اعتمادبه‌نفس برای استفاده از این ابزارها چیزی است که ما در کتابدان می‌توانیم به شما دهیم.

با کمک کتاب جعبه ابزار برنامه‌ریزی بازاریابی، نحوه ایجاد، آزمایش و اجرای کمپین‌های مارکتینگ را که نتایج واقعی ارائه می‌دهند، یاد خواهید گرفت.

ما در مجموعه کتابدان به شما کمک می‌کنیم تا در کل قیف بازاریابی دیجیتال، از جذب کاربر تا حفظ مشتریان بالقوه ، پیمایش کنید و ابزارها و دانشی را برای رشد در سازمان خود به دست آورید.

لحظه‌ای وقت بگذارید و به ابزارهایی که برای بازاریابی کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، فکر کنید.

آخرین باری که به کار کردن یا نبودن آنها نگاه کردید کی بود؟ دیروز، یک ماه پیش، یک سال پیش؟

به نظر می‌رسد که فناوری بازاریابی با سرعتی سریع در حال تغییر است. اگر مجموعه ابزار خود را به‌طور منظم به‌روز نمی‌کنید، احتمالاً در آستانه عقب ماندن از رقبا هستید.

حالا اشتباه نکن هدف لزوماً داشتن جدیدترین و بهترین ابزارها نیست.

شما باید ابزاری داشته باشید که جدیدترین و بهترین نتایج را به شما بدهد. در اینجا موارد ضروری وجود دارد که به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

مهم‌ترین ابزارهای ما در دنیای بازاریابی

مهم‌ترین ابزارهای ما در دنیای بازاریابی

تجزیه‌وتحلیل و داده‌ها

وقتی در مورد تجزیه‌وتحلیل صحبت می‌کنیم، منظور ما فقط نظارت بر پست‌های سایت و شبکه اجتماعی شما نیست.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود تا سرعت صفحه سایت بررسی می‌شود، به عبارت دیگر، سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می‌شود.

به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال، شما مجبورید با سایت کار کنید. چه وب‌سایت‌ها متعلق به خودتان باشند و چه متعلق به دیگران، و هرچه بیشتر مطمئن باشید که عملکرد آنها به خوبی انجام شود، بیشتر می‌توانید روی محتوای جذاب تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید: هرچه وب سایت شما سریع‌تر بارگذاری شود، نرخ پرش شما کمتر خواهد بود. همچنین به تجربه کاربر کمک می‌کند و باعث می‌شود خوانندگان راحت‌تر به گشت‌وگذار در اینترنت ادامه دهند.

به‌عنوان مثال، اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی محتوای شما را می‌بیند، از کجا بازدید می‌کند، چگونه به صفحه رسیده است و مدت زمانی که در صفحه می‌گذراند، به این معنی است که می‌توانید با دانستن دقیق سرنخ‌ها را دنبال کنید و کمپین بعدی خود را سفارشی کنید.

امروزه اطلاعات زیادی وجود دارد که می‌توانید از تجزیه‌وتحلیل به دست آورید، بنابراین باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دسترس شما نهایت استفاده را ببرید.

به یاد داشته باشید: شما می‌توانید به تجزیه‌وتحلیل عمیق‌تر بپردازید و ببینید کدام کلمات کلیدی، بیشترین ترافیک را به وب‌سایت شما می‌آورند و همچنین موفقیت شما در رسانه‌های اجتماعی و محبوب‌ترین صفحات را بررسی کنید.

مدیریت رسانه‌های اجتماعی

مدیریت رسانه‌های اجتماعی

در اغلب موارد، اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید، از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید.

بنابراین، شما نه تنها می‌خواهید آخرین روندها را کشف کنید تا مطمئن شوید که محتوای خود مرتبط و جذاب است، بلکه همچنین می‌خواهید با تنظیم محتوای خود، تبدیل‌ها را افزایش دهید.

ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی، به شما امکان می‌دهد رسانه‌های اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید.

آنها شما را قادر می‌سازند محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید، یعنی پست‌های خود را برنامه‌ریزی کنید، همچنین جریان‌های جستجوی کاربر را ایجاد کنید و در نهایت در زمان صرفه‌جویی کنید.

به یاد داشته باشید: ارتباط معنی‌دار با محتوای شما قطعاً می‌تواند به معنای رشد برند شما باشد.

محتوا و سئو

محتوا و سئو

در سال 2022، تمرکز شما بر روی محتوای خود باید این باشد که آن را تا حد امکان، مرتبط و جذاب کنید. همیشه با یک جستجوی ساده شروع می‌شود.

کلمات کلیدی ارزش بالایی دارند، که می‌توانند برای جنبه مرتبط تحقیق و تعامل با برند شما بسیار مهم باشند.

داشتن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، شما را در مسیر درست برای محبوب‌ترین و به اشتراک‌گذاشته‌شده‌ترین مقالات راهنمایی می‌کند، می‌تواند به شما فضای ارزشمندی برای جایگاه شما در میان رقبایتان بدهد.

به یاد داشته باشید: سئو فقط بهینه‌سازی کلمات کلیدی نیست. از سئو برای انجام تکنیکال وب‌سایت، تجزیه‌وتحلیل بک لینک‌ها و ارزیابی نتایج جستجوی ارگانیک و پولی استفاده کنید.

تاکنون در مورد برخی از مهم‌ترین روندهای دنیای بازاریابی صحبت کرده‌ام. هیچ یک از این گرایش‌های بازاریابی اهمیتی ندارند، اگر نتایجی را که می‌خواهید به شما ندهند.

برخی از ابزارها در صنایع خاصی کاربرد ندارند. برخی از تاکتیک‌های بازاریابی برای جمعیت‌شناسی خاصی از مصرف‌کنندگان جذابیتی ندارند.

سئو یکی از با ارزش‌ترین ابزارها برای افزودن به جعبه ابزار بازاریابی شماست.

این نوع ابزار به شما امکان می‌دهد ببینید از کجا ترافیک دریافت می‌کنید، فرصت‌ها از کجا از دست می‌روند، و کجا می‌توانید هزینه‌های بازاریابی خود را متمرکز کنید تا بیشترین بازده سرمایه را ببینید.

به عبارت دیگر، نظارت بر معیارها به‌طور منظم حدس و گمان را از بین می‌برد و به شما امکان می‌دهد، بدانید چه چیزی برای بازار هدف شما کار می‌کند.

یکی از ابزارهای موردعلاقه من برای این کار سایت ahrefs.com است. این شما را قادر می‌سازد تا تمام بخش‌های علمی لازم بازاریابی، مانند تحقیق کلمات کلیدی، ردیابی لینک، بررسی وب‌سایت و موارد دیگر را در یک ابزار راحت انجام دهید.

سئو واقع‌بینانه‌ترین تجزیه‌وتحلیل را در مورد اینکه امروز کجا هستید، در مقایسه با جایی که سایت شما می‌تواند باشد به شما می‌دهد. حتی نسخه‌ای وجود دارد که به‌طور خاص برای مشاغل محلی طراحی شده است.

اتوماسیون ایمیل

اتوماسیون ایمیل

بازاریابی ایمیلی در حال تحول است و جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال شما نیز باید در حال تحول باشد.

اتوماسیون ایمیل به این معنی است که پیام‌های ایمیل به‌موقع، شخصی‌سازی شده و بسیار مرتبط با خواننده ارسال می‌شوند.

با خودکارسازی و سازمان‌دهی کمپین‌های خود، خوانندگانی که نقش حیاتی در موفقیت تجارت شما دارند تشویق می‌شوند تا بیشتر با برند ارتباط برقرار کنند و گام‌های بیشتری برای انجام این کار بردارند.

به یاد داشته باشید: ایمیل‌ها را می‌توان پیکربندی کرد و هنگامی که بازدیدکنندگان به محرک‌های شما رسیدند، بدون اینکه نگران چیزی باشید، با بازاریابی خودکار مواجه می‌شوند.

بازاریابی ایمیلی

به شایعاتی که می‌گویند بازاریابی ایمیلی مرده است توجه نکنید. علیرغم این واقعیت که بازاریابان این کانال را با هرزنامه‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی تهاجمی خراب کرده‌اند، اما اگر درست انجام شود هنوز شانس موفقیت و تعامل زیادی در آن وجود دارد.

برای انجام ایمیل مارکتینگ به نحوی که خریدار را راضی کند و به شما نتیجه دهد، باید:

    ارسال پیام‌های مربوط به هر بخش از کمپین برای کاربران.
    به ارسال و اشتراک‌گذاری پیام‌های شخصی و سرگرم‌کننده ادامه دهید.
    محدودیت‌های خود را بشناسید و در ارسال پیام‌های تبلیغاتی اغراق نکنید.

بیشتر این بار بر روی ایجاد قیف‌های مناسب است. بازاریابی ایمیلی مناسب، برای تنظیم این جریان‌های کاری به همان اندازه برای اثربخشی و سلامت تجارت شما مهم است.

ابزارهای اتوماسیونی که در بالا ذکر کردیم قدرتمند هستند. آنها شامل انواع ابزارهای اتوماسیون و همچنین بازاریابی ایمیلی هستند.

هنگام یافتن نرم‌افزار ایمیل مارکتینگ مناسب برای کسب‌وکار خود، روی دانستن اینکه آیا نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی شما با طرح کسب‌وکار شما مطابقت دارد یا خیر، بسیار مهم است.

در این صورت، راه‌اندازی گردش کار و خودکار کردن ایمیل‌هایتان، تلاش‌های بازاریابی ایمیلی شما را سودآورتر و پربارتر می‌کند.

طراحی کاربری مناسب

یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد، درست است؟ به هر شکلی که آن را ببینید، داشتن ابزارهای طراحی مناسب و/یا دانش به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال ضروری است.

بحث بودجه معمولاً جنبه طراحی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ را احاطه می‌کند و با ابزارهای مناسب، می‌توانید به قالب‌های طراحی چشم‌نواز، که می‌تواند شامل گرافیک رسانه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک ها و بنرهای وب باشد، دسترسی پیدا کنید.

اینها عناصر ضروری لندینگ هایی مانند صفحات فرود هستند، که اولین نقطه تماسی است که مخاطبان هدف شما با نام تجاری یا محصول شما آشنا می‌شوند.

به یاد داشته باشید: تجربه شخصی می‌تواند تبدیل‌های بالاتری برای فروش و سرنخ ایجاد کند.

طراحی کاربری مناسب

اتوماسیون

ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، اما حقیقت این است که اتوماسیون، شرکت‌ها را انسانی‌تر و قابل‌دسترس تر می‌کند.

اتوماسیون بازاریابی، اخیراً راهی طولانی را برای تعمیق ارتباطات بین مشتریان و کسب‌وکارها طی کرده است.

با استفاده از یک قیف خودکار، خریداران می‌توانند با سازمان‌های بزرگی که در گذشته زمان لازم برای درگیر شدن در سطح شخصی را نداشتند، روابط برقرار کنند.

در ساده‌ترین شکل، اتوماسیون بازاریابی چیزی شبیه به این است: اگر مشتری اقدام A را انجام دهد، نرم‌افزار یک گردش کار را شروع می‌کند.

اگر خریدار اقدام B را انجام دهد، نرم‌افزار گردش کار دیگری را شروع می‌کند. می‌توانید محرک‌ها و شرایط را برای تنظیم دقیق پیام‌های خود بهبود بخشید، بنابراین در نهایت، گردش کار شما کمی شبیه به این می‌شود.

گردش کار برای بهبود تجربه کاربر طراحی شده است. با تنظیم این نوع پیام‌های بازاریابی در مسیری که کاربر اقدامات مختلفی را مانند ثبت‌نام و خرید انجام می‌دهد، هر تعاملی را خاص و مرتبط‌تر می‌کنید.

مهم نیست از چه فناوری و برنامه اتوماسیونی استفاده می‌کنید، مهم است که آن را در جعبه‌ابزار بازاریابی خود بگنجانید.

زیرا در نهایت این ابزار، باعث می‌شود هر تعاملی بین کاربر و سایت باعث احساس بهتری شود.

و هنگامی که خریداران از انجام تجارت با شما راضی هستند، به احتمال زیاد برای انتخاب و رفع نیاز خود، اقدام به خرید از شما می‌کنند.

نرم‌افزار وبینار

نرم‌افزار وبینار

ایمیل عالی است، اما مهم نیست که چقدر تکنولوژی دنیای ما را کنترل می‌کند، هنوز چیزی به نام تعامل چهره به چهره وجود دارد. به همین دلیل است که وبینارها هنوز بسیار محبوب هستند.

وبینارها در چند سال گذشته راه زیادی را پیموده‌اند. در حال حاضر، نرم‌افزار پیشرفته وبینار وجود دارد که بسته کاملی از ثبت‌نام تا پرداخت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اگر تا به حال میزبان یک وبینار بوده‌اید، یا اگر تا به حال به میزبانی وبینار فکر کرده‌اید، چند نکته وجود دارد که باید در پلتفرم موردنظر خود به دنبال آن باشید:

     توانایی برند سازی و تغییر نام محتوای خود؛
    امکان سفارشی کردن صفحه ثبت‌نام و دعوت‌نامه ها؛
    توانایی درگیر کردن بینندگان از لحظه‌ای که وارد سیستم می‌شوند تا شروع به گوش دادن به شما کنند.

نکته آخر بسیار مهم است. مشتریان شما (یا مشتریان بالقوه) افراد پرمشغله‌ای هستند.

اگر آنها را وادار کردید که یک ساعت با شما بنشینند تا بتوانید اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید و وسایل خود را بفروشید، بهتر است ارزش وقت آنها را داشته باشد.

درگیر کردن بینندگان از لحظه‌ای که وارد سیستم می‌شوند، نکته مهمی هست که حتماً باید در مورد آن بررسی کنید.

مهم نیست که کدام ابزار را انتخاب می‌کنید، هدف وبینارها این نیست که فقط روی صفحه‌نمایش شما ظاهر شوند و دانش خود را به اشتراک بگذارید (اگرچه این هنوز هم مهم است). وبینار یعنی ارائه ارزش عالی و القای احساسات گرم، که مردم از گذراندن وقت با برند شما هیجان‌زده می‌شوند.

ویدیو

ویدیو

چیزی غیرقابل انکار در مورد تماشای یک ویدیو جذاب است. حرکت، صدا و گاهی اوقات متن همه در یک قطعه رسانه جاسازی‌شده است. شاید به همین دلیل است که ویدیو به یکی از ضروریات بازاریابی در سال 2022 تبدیل‌شده است.

اگر در مورد ادغام ویدیوها مشکل دارید، اجازه دهید این آمار برای شما مفید باشد:

    حدود 85 درصد از مخاطبان اینترنتی روزانه ویدیوها را تماشا می‌کنند.
    بینندگان 100٪ زمان بیشتری را در صفحات وب با استفاده از ویدئو صرف می‌کنند.
    پست‌های بلاگ دارای ویدیو سه برابر بیشتر از پست‌های متنی ساده، لینک‌های ورودی را جذب می‌کنند.

آنچه از گزارشات بالا مشخص هست، مردم ویدیو را دوست دارند. بنابراین منطقی است که بازاریابی ویدیویی را در استراتژی خود برای سال 2022 بگنجانید و برای انجام این کار، به نرم‌افزار ویرایش ویدیو نیاز دارید.

این نوع نرم‌افزار برای بسیاری از بازاریابان (به‌ویژه آنهایی که برای مشاغل کوچک با بودجه کم کار می‌کنند) دلهره‌آور به نظر می‌رسد، اما ابزارهای فعلی، ویرایش و تولید ویدیوهای جذاب را آسان‌تر از همیشه می‌کنند.

مهم نیست که از چه ابزار ویرایش ویدیویی استفاده می‌کنید، ایده خوبی است که در جعبه ابزار بازاریابی خود داشته باشید.

با افزودن ویدیوهای بیشتر، ترافیک سایت خود را افزایش می‌دهید و ترافیکی را که به صفحات خود جذب می‌کنید، برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنید.

پادکست

پادکست

پادکست صدا کم‌کم شروع شد. به نظر می‌رسید که سال‌ها پیش بلند می‌شد و سپس محو می‌شد. چند سال پیش، او بازگشتی قوی داشت.

اکنون، مصرف‌کنندگان در حین راه رفتن، رفت‌وآمد به محل کار، دویدن صبحگاهی یا صرفاً انجام کارهای خانه به پادکست‌ها گوش می‌دهند.

افزودن صدای خود به دنیای پادکست روشی هوشمندانه برای دستیابی به افرادی است که مشتاق هستند از کار فعلی خود بهتر استفاده کنند. امروزه این یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطبان هدف شرکت‌ها است.

برخی از محبوب‌ترین ابزارها عبارت‌اند از: Audacity for Mac و Adobe Audition CC.

این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که موسیقی مقدماتی و پیامی را قبل از ورود به اصل موضوعی که می‌خواهید درباره آن بحث کنید، اضافه کنید.

همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در انتهای فایل‌های صوتی خود یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید، تا از آن علاقه برای تقویت سایر تلاش‌های بازاریابی خود استفاده کنید.

جمع‌بندی جعبه‌ابزار بازاریابی

وقتی صحبت از بازاریابی به میان می‌آید، هیچ کمبودی در ابزارهای موجود وجود ندارد. دانستن اینکه کدام یک کسب‌وکار شما را به جلو می‌برند و کدام یک غیرضروری هستند، برای به‌دست آوردن بیشترین سود از بازاریابی ضروری است.

اتوماسیون، همراه با انواع محتوای نوشتاری، صوتی و تصویری، برای جلب‌توجه مصرف‌کننده امروزی ضروری است.

با تهیه این ابزارها، شما آماده خواهید بود تا استراتژی بازاریابی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که گوش و چشم خریدار شاداب باشد و در نتیجه ترافیک بیشتری به صفحات شما و علاقه بیشتر به تجارت شما ایجاد شود.

 

نظر خود را بنویسید...