11 مهم‌ترین استراتژی بازاریابی برای مشاغل کوچک
170
۲ سال پیش
0

11 مهم‌ترین استراتژی بازاریابی برای مشاغل کوچک

کسب‌وکارهای کوچک اغلب با بودجه کم و منابع محدود در هنگام بازاریابی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا برند آنها محدود شود.

اما امروزه با وجود کانال‌های بازاریابی بسیار زیاد، تبلیغ کسب‌وکار شما آسان‌تر و ارزان‌تر از همیشه است.

تقریباً 97٪ از مردم قبل از تصمیم‌گیری، مشاغل محلی را به‌صورت آنلاین جستجو می‌کنند. با این حال، تبلیغ یک کسب‌وکار کوچک به‌صورت آنلاین آسان نیست.

این امر مستلزم تحقیق مناسب در مورد مخاطبان هدف، درگیر شدن با آنها و ایجاد سروصدایی است که بازاریابی دهان‌به‌دهان را ترویج می‌کند.

اگر کسب‌وکار شما در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود، به این معنی است که مشتریان بالقوه زیادی را از دست داده‌اید. بنابراین، دنبال کردن استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک مبتنی بر نتایج، کلید رشد استارتاپ است.

با استراتژی بازاریابی مناسب، خواهید دید که چگونه کسب‌وکار شما به یک برند محبوب تبدیل می‌شود و بازدهی مثبتی ایجاد می‌کند.

اهمیت استراتژی‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک

بودجه‌های محدود، محدودیتی از نظر استراتژی بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک است. زیرا آنها برای به‌دست آوردن دید در یک بازار شلوغ تلاش می‌کنند.

اما امروزه با دسترسی به بسیاری از گزینه‌های تبلیغاتی، هیچ راه برگشتی وجود ندارد. در واقع، آمار نشان می‌دهد که 50 درصد از کسب‌وکارهای کوچک، استراتژی بازاریابی موفق ایجاد نمی‌کنند.

بنابراین، شما می‌توانید با یک برنامه بازاریابی مؤثر از رقبا متمایز شوید.

استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک:

  •     افزایش آگاهی از برند، به‌خصوص زمانی که تازه شروع کرده‌اید.
  •     مشتریان / مشتریان بالقوه‌ای که به محصول شما علاقه‌مند هستند را هدف قرار دهید (بازاریابی درون‌گرا).
  •     جامعه‌ای از طرفداران وفادار برند خود ایجاد کنید.
  •     تعامل آنلاین با مشتریان و درک نیازهای آنها.
  •     خط لوله‌ای از سرنخ‌های واجد شرایط بسازید.
  •     به شما کمک می‌کند خریداران بیشتری را در منطقه خود جذب کنید.

اهمیت استراتژی‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک

مواردی که باید در نظر داشته باشید: طراحی اولیه

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک، دانستن ورودی‌ها و نتایج ایده آل بسیار مهم است:

  •     شخصیت خریدار چیست؟ مخاطبان هدف خود را درک کرده و تقسیم‌بندی کنید. آن را اصلاح کنید تا زمانی که گروهی از افراد را پیدا کنید که با آنچه می‌فروشید مطابقت دارند. مشکلات و اولویت‌های آنها را شناسایی کنید تا بتوانید محصول خود را مطابق با آن طراحی کنید.
  •     بودجه بازاریابی شما چقدر است؟ بودجه‌ای را که می‌خواهید برای بازاریابی اختصاص دهید مشخص کنید. همه کانال‌های بازاریابی نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی ندارند، اگرچه متخصصان بازاریابی و استخدام پولی گران هستند.
  •     اهداف عملکرد (KPI) شما چیست؟ KPI را برای پیگیری تلاش‌ها و ROI بازاریابی خود تعریف کنید، تا بفهمید که آیا به اهداف می‌رسید یا خیر. به عنوان مثال، آیا می‌خواهید یک انجمن آنلاین بسازید یا می‌خواهید در SERP ظاهر شوید، تا مشتریان مستقیم را به دست آورید؟ اگر یک انجمن می‌خواهید، KPI شما می‌تواند تعداد اشتراک‌ها، فالوورها و غیره باشد. اگر می‌خواهید در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشید، KPI ها ممکن است بازدید از صفحه، ترافیک ارگانیک و غیره باشد.
  •     پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد شما (USP) چیست؟ USP خود را اصلاح کنید تا از دیگران متمایز شوید. در واقع صدها کسب و کار کوچک وجود دارد. دریابید که چه چیزی شما را متمایز می‌کند. پیشنهادات منحصربه‌فرد خود را جمع‌آوری کنید و یک USP بسازید که ارزش ارائه‌شده را به وضوح بیان می‌کند.

استراتژی‌ها به دستیابی به اهداف شما کمک می‌کنند، اما ابتدا باید اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری ایجاد کنید.

سؤالات بالا می‌تواند نتایج ایده آلی را که می‌خواهید به دست آورید مشخص کند. نهایی کردن سؤالات اساسی به عنوان یک راهنما در طول فرآیندهای بازاریابی عمل می‌کند.

استراتژی‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک برای افزایش رشد و فروش

هیچ راه پنهانی برای ایجاد استراتژی‌های بازاریابی عالی برای کسب و کار کوچک شما وجود ندارد. بیشتر تکنیک‌های بازاریابی نیاز به تکرار دارند تا در نهایت نتیجه دهند.

چیزی که ممکن است برای دیگران کارساز نباشد، ممکن است به خوبی برای تجارت شما مناسب باشد.

به طور خلاصه، تکرار استراتژی‌های بازاریابی، بودجه‌بندی و ردیابی بازگشت سرمایه بازاریابی به افزایش آگاهی، شهرت و فروش برند کمک می‌کند.

همچنین شما باید در مورد اشتباهات کسب وکارهای کوچک ، نکاتی بدانید که ما برای شما در یک مطلب مجزا به طور مفصل بیان کردیم.

1. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا باید در مرکز استراتژی‌های بازاریابی کسب و کارهای کوچک باشد. این یکی از مؤثرترین روش‌های بازاریابی داخلی است که نتایج ترکیبی را به همراه دارد.

هدف اصلی بازاریابی محتوا، آموزش مخاطبان و ارائه ارزش از طریق محتوای شماست.

طبق گزارش، 18 درصد از بازاریابان گفتند که بازاریابی محتوا بیشترین تأثیر تجاری را بر تجارت آنها داشته است.

علاوه بر این، 40٪ از بازاریابان، موافق هستند که بازاریابی محتوا بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی کلی آنها است.

بازاریابی محتوا در درازمدت نتیجه می‌دهد، اما آسان نیست. برای برجسته شدن، باید محتوا را به طور مداوم و مؤثر ایجاد و توزیع کنید.

برای هر مرحله از سفر مشتری می‌توانید از بازاریابی محتوا بهره‌مند شوید:

  •     Top of Funnel (ToFu): مشکلاتی که شخصیت شما با آن مواجه است و راه حل‌های آنها. از وبلاگ‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها، ویدئوها و غیره استفاده کنید.
  •     Mid-Funnel (MoFu): درباره راه حل، نام تجاری و محصول شما. از منابع آموزشی، مقالات فنی، وبینارها و غیره استفاده کنید.
  •     پایین قیف (BoFu): دقیقاً نشان دهید که چگونه محصول شما می‌تواند مشکلات خود را حل کند. از مطالعات موردی، توصیفات، داستان‌های موفقیت مشتری و غیره استفاده کنید.

هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که این چهار کادر را علامت بزنید: کیفیت، بهینه‌سازی شده برای خوانندگان، سئو و توزیع هوشمند مرتبط.

استراتژی‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک

2. یک وب‌سایت بسازید

داشتن وب‌سایت برای مشاغل ضروری است. این کارت که اغلب کارت ویزیت مدرن نامیده می‌شود، اعتبار می‌افزاید و به شما کمک می‌کند تأثیر ماندگاری داشته باشید.

وب‌سایت پایه‌ای است که تمام برنامه‌های بازاریابی بر اساس آن ساخته می‌شوند.

این منبع تمام اطلاعات در مورد شرکت شما است و به برندها اجازه می‌دهد تا از طریق محتوای خوب تحقیق‌شده خود را به عنوان یک مرجع در حوزه خود معرفی کنند.

اگر تازه شروع کرده‌اید، داشتن یک وب‌سایت آسان خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است:

خرید نام دامنه و میزبانی وب: نام دامنه را انتخاب کنید و در دسترس بودن را در ثبت‌کننده دامنه آنلاین بررسی کنید. اگر نام دامنه در دسترس است، برای میزبانی وب ثبت‌نام کنید.

انتخاب نرم‌افزار مدیریت محتوا (CMS): این برای ایجاد محتوا و به‌روز نگه‌داشتن وب‌سایت شما در طول زمان بسیار مهم است.

اکثر راه حل‌های CMS، از جمله وردپرس، از قبل دارای قالب‌های رایگان برای کمک به شما برای شروع هستند.

3. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. باید آن را طوری تنظیم کنید که در بین نتایج برتر گوگل ظاهر شود. اولین نتیجه در Google SERP 31٪ CTR دریافت می‌کند.

علاوه بر این، رتبه‌بندی یک مکان در نتایج جستجو، CTR را 30.8٪ افزایش می‌دهد (این به رتبه اولیه شما نیز بستگی دارد).

به همین دلیل است که بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار مهم است. این به سادگی فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت شما، محتوا و عناصر آن برای موتورهای جستجو و کاربران نهایی است.

هرچه رتبه شما بالاتر باشد، افراد بیشتری از صفحه فرود شما بازدید می‌کنند. در واقع، حدود 35 درصد از کل ترافیک از منابع محلی است.

بنابراین، رتبه‌های بالاتر ترافیک بیشتری را به وب سایت شما ارسال می‌کند و اکثر آنها ممکن است به مشتری تبدیل شوند.

مشتریانی که به دنبال راه حل هستند، محصول/خدمت شما را در نظر خواهند گرفت و احتمالاً خوشحال خواهند شد.

با رعایت نکات سئو زیر برای کسب و کارهای کوچک می‌توانید در SERP رتبه بالاتری کسب کنید:

  •     یک سایت پاسخگو به موتور جستجو ایجاد کنید و زمان بارگذاری صفحه آن را بهینه کنید.
  •     از صفحات سایت در وب سایت خود برای هدف‌گذاری محلی استفاده کنید.
  •     برای دستیابی به مخاطبان محلی، شرکت خود را در «گوگل بیزینس» فهرست کنید.
  •     عبارات کلیدی مورد استفاده توسط مخاطبان هدف خود را بیابید.
  •     فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید: کلمات کلیدی، LSI، Long-Tail.
  •     صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید و هدف جستجوها را درک کنید.
  •     وب سایت خود را با کلمات کلیدی هدفمند و محلی بهینه کنید.
  •     پست‌های وبلاگ یا ویدیوهایی را ایجاد کنید که مربوط به جایگاه شما هستند و با مقاله‌های رتبه‌های برتر نتایج جستجو متفاوت هستند.
  •     محتوای خود را برای قطعه‌های برجسته Google مختلف بسازید.
  •     روی ایجاد روابط با سایر بازیکنان تمرکز کنید و بک لینک‌های باکیفیت بالا دریافت کنید.

4. تبلیغات PPC

تبلیغات PPC

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند تا زمانی که افراد کلمه کلیدی خاصی را جستجو می‌کنند، تبلیغات را در موتورهای جستجو نشان دهند. این یک نوع بازاریابی پولی است که در آن شما (تبلیغ‌کننده) هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می‌شود باید هزینه‌ای بپردازید.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، می‌تواند در هنگام راه‌اندازی یک کمپین شامل یک جنگ مزایده سخت باشد. اما این مورد در مورد کلمات کلیدی محلی صدق نمی‌کند، زیرا آنها کمتر رقابتی و استفاده نشده هستند.

PPC یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک، برای پیگیری پول خرج شده و مشتریان به دست آمده است. می‌توانید از پلتفرم Google Ads برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید و از هدف‌گیری مخاطب برای دستیابی به افرادی که با شخصیت خریدار شما همسو هستند، استفاده کنید.

وقتی مخاطبی را به یک کمپین یا گروه تبلیغاتی اضافه می‌کنید، از میان طیف گسترده‌ای از دسته‌ها انتخاب کنید، مانند علاقه‌مندان به سفر، افرادی که برای خرید ماشین خرید می‌کنند یا افرادی که از وب‌سایت یا برنامه شما بازدید کرده‌اند. Google Ads تبلیغات را به افرادی که به احتمال زیاد در این دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند نشان می‌دهد.

استراتژی‌های بازاریابی کسب و کارهای کوچک

5. بازاریابی ایمیلی

یکی از مزیت‌هایی که ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر استراتژی‌های بازاریابی کسب و کارهای کوچک دارد، سفارشی‌سازی است.

در بازاریابی ایمیلی، برخلاف سایر پلتفرم‌ها، شما مالک لیست ایمیل خریداران هدف خود هستید. علاوه بر این، شما مجبور نیستید یک پیام مشترک برای تمام کاربران خود ارسال کنید که منجر به نرخ تبدیل پایین‌تر شود. از طرف دیگر، می‌توانید پیام را با توجه به مشتری و مرحله سفر خریدار تنظیم کنید.

گزارشات نشان می‌دهد که 81٪ از مشاغل کوچک از بازاریابی ایمیلی برای به دست آوردن، حفظ و مشتریان وفادار استفاده می‌کنند. بازاریابی ایمیلی مشتریان جدید را خوشحال می‌کند و در عین حال پشتیبانی پس از فروش را برای خریداران فعلی ارائه می‌دهد.

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، زمانی که کاربر اقدامی مانند ثبت‌نام یا تکمیل خرید را انجام می‌دهد، می‌توانید کمپین‌های کوچک و هدفمند را شروع کنید.

سپس می‌توانید یک سری خبرنامه ایمیلی در مورد محصولات و به روز رسانی‌های شرکت خود ارسال کنید.

برای استفاده از استراتژی بازاریابی ایمیلی کسب و کار کوچک خود، تکنیک‌های زیر را یاد بگیرید:

  •     تقسیم‌بندی مشتریان بر اساس جمعیت‌شناسی یا فعالیت.
  •     از نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی (مانند Mailchimp) برای ارسال ایمیل‌های هدفمند استفاده کنید.
  •     یا از CRM یا EPS برای خودکار کردن ارسال ایمیل به مشتری مناسب در زمان مناسب، استفاده کنید.
  •     در نحوه نوشتن یک ایمیل فروش که تبدیل می‌شود، مهارت داشته باشید.

6. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بیشتر از فروش، شرکت‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط قوی با مشتریان استفاده می‌کنند.

هدف شرکت‌های موفق ایجاد جامعه‌ای از طرفداران و بهره‌مندی از شنیدن اجتماعی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی است.

اگر می‌خواهید به طور منظم با مشتریان خود در ارتباط باشید، SMM یک استراتژی بازاریابی ضروری برای کسب و کار کوچک شما است.

با توجه به اینکه میلیون‌ها کاربر بیش از 3 ساعت در روز را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کنند، استفاده از هر پلتفرم اجتماعی برای بازاریابی می‌تواند جالب باشد.

اما کمی عقب‌نشینی کنید. زیرا در اینجا متمرکز شدن کلید پیروزی است. به طرح بازاریابی برگردید و متوجه شوید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و بیشتر در کجا هستند.

دریابید که آنها بیشترین زمان را در کجا می‌گذرانند؟ چه نوع محتوایی را دوست دارند و درباره آن صحبت می‌کنند؟ چگونه برای تأثیرگذاری به آنها ارزش قائل می‌شوید؟

سپس روی پلتفرم‌هایی که اغلب استفاده می‌کنند، دو برابر کار کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت B2B هستید، مشتریان بالقوه شما بیشتر از لینکدین و توییتر استفاده می‌کنند.

در حالی که اگر یک برند D2C برای نوجوانان هستید، تلگرام یا اینستاگرام ممکن است کانالی برای شما باشند.

بسته به شخصیت و علایق خریدار، استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی زیر را در نظر بگیرید:

  •     فیس‌بوک: به‌روزرسانی وضعیت و داستان‌های موفقیت مشتری را ارسال کنید.
  •     توییتر: اخبار محصول را به اشتراک بگذارید و به سرعت به سؤالات مشتری در زمان واقعی پاسخ دهید.
  •     Pinterest: ایده‌های الهام‌بخش مانند: وبلاگ‌ها، اینفوگرافیک ها و کتاب‌های الکترونیکی را به اشتراک بگذارید.
  •     YouTube: محتوای ویدیویی تولیدشده توسط کاربر و برند ایجاد کنید.
  •     اینستاگرام: عکس‌های محصول، خدمات، استوری های خوشحال‌کننده مشتریان و پشت‌صحنه کسب‌وکارتان را به اشتراک بگذارید.

7. Google My Work

Google My Business

اگر یک کسب و کار کوچک هستید، Google My Business (GMB) یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی مؤثر برای جذب افراد محلی است.

رتبه‌بندی GMB شما می‌تواند دید و فروش کسب و کار شما را تا حد زیادی افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر کسی عبارت "شرکت بازسازی خانه تهران" را جستجو کند، این را دریافت خواهد کرد:

توجه داشته باشید که چگونه سه GMB در بالای امتیاز SERP قرار دارند. اگر بتوانید در سه رتبه برتر در نتایج GMB قرار بگیرید، می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه‌ای، سرنخ‌های بسیار واجد شرایط را جذب کنید.

علاوه بر این، این مشتریان بالقوه در حال حاضر در مرحله مطالعه هستند. زمانی که با شما تماس گرفتند، به سادگی پیشنهاد خود را ارسال کنید.

Google My Business داده‌های شما را از پلتفرم‌های عمومی مختلف (Google+، Google Reviews، Play Store و غیره) جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را تحت GMB نمایش می‌دهد.

علاوه بر این، اگر شما یک نام تجاری منحصربه‌فرد دارید، زمانی که افراد آن نام را جستجو می‌کنند، می‌توانید سود زیادی کسب کنید.

بنابراین، اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید، GMB باید در خط مقدم استراتژی‌های بازاریابی شما باشد.

8. سایت‌های تخفیف دهنده

سایت‌های تخفیفی مانند تخفیفان، یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید به کسب‌وکار شما هستند. اگر کسب‌وکاری هستید که تخفیف ارائه می‌دهد، از سایت‌های تخفیفی استفاده کنید تا کسب‌وکار خود را به خریداران علاقه‌مند معرفی کنید.

سایت‌های تخفیفی، گروه‌های زیادی از مشتریان را بر اساس موقعیت مکانی جذب می‌کنند و به کسب‌وکارهای منطقه‌ای، محلی و ملی اجازه می‌دهند تا پیشنهادات با زمان محدود را به اعضای خود ارائه دهند.

مزیت اصلی این تکنیک بازاریابی آگاهی از برند و تبلیغات محلی است. بدانید که از نظر درآمد برای هر فروش متحمل هزینه‌هایی خواهید شد.

به یاد داشته باشید که هدف این استراتژی بازاریابی فروش نیست ، بلکه دید کلی و آگاهی از برند است. هنگامی که دسته‌ای از مشتریان جدید دارید، استراتژی‌های موفقیت و حفظ مشتری خود را شروع کنید.

9. ارائه مشاوره رایگان

اگر در زمینه خود متخصص و صاحب‌نظر هستید، مشاوره رایگان ارائه دهید. این یک راه مؤثر برای به دست آوردن سرنخ‌های جدید و راه‌اندازی تبلیغات دهان‌به‌دهان است.

اگر مهارت‌های فروش عالی دارید، می‌توانید تعداد زیادی معامله را بدون دردسر ببندید.

نگران ارائه اطلاعات رایگان به مشتریان بالقوه نباشید. اکثر افراد به هر حال آن را می‌گیرند و می‌روند. اینها مشتریان ایده آل شما نیستند.

مشتریان احتمالی شما به دلیل ارزشی که در یک تماس 30 دقیقه‌ای ارائه می‌دهید، هزینه خدمات برتر شما را پرداخت خواهند کرد. اینها کسانی هستند که وفادار خواهند بود و مشاوره خوب شما را منتشر می‌کنند.

پیشنهادات مشاوره رایگان را با استفاده از رسانه‌های آفلاین (بروشور، روزنامه، بنر) یا آنلاین (بنرهای موجود در وب سایت شما، رسانه‌های اجتماعی و غیره) ارائه دهید.

10. استفاده از اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها افرادی هستند که تعداد فالوورهای آنلاین زیادی دارند. نظرات آنها می‌تواند بر تفکر پیروان خود تأثیر بگذارد و حتی جهت را تعیین کند.

بنابراین، اگر یک اینفلوئنسر برند شما را تبلیغ کند، برند شما بیشتر مورد توجه دنبال کنندگانش قرار می‌گیرد. بازاریابی کسب و کار کوچک شما می‌تواند از حمایت تأثیرگذاران خاص برای تبلیغ برند خود استفاده کند.

می‌توانید مستقیماً با آنها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که خدمات یا محصول شما را تبلیغ کنند. همچنین می‌توانید در ازای ذکر یا تبلیغ برند، محصول خود را به صورت رایگان به اینفلوئنسرها بدهید.

در نهایت، می‌توانید با یک آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ همکاری کنید تا شما را با اینفلوئنسرها در صنعت خود یا افراد مناسب برای شما آشنا کند.

11. مدیریت شهرت آنلاین

چند سال پیش، مدیریت شهرت برای افراد مشهور و شرکت‌های بزرگ ضروری تلقی می‌شد. به نظر می‌رسید که کسب و کارهای کوچک نگرانی چندانی در مورد آنها ندارند.

امروزه، بیش از 70 درصد مشتریان سفر خرید خود را با جستجوی گوگل آغاز می‌کنند، که مدیریت شهرت آنلاین خود را برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای حیاتی می‌سازد. شرکت‌ها نمی‌توانند SERP ها را بخرند.

کسب‌وکارهای کوچک نیز باید با نظارت بر شهرت، رسیدگی به هرگونه بازخورد منفی مشتری، و طراحی استراتژی‌هایی برای جلوگیری و حل مسائل تهمت‌زنی که ممکن است به شهرت برند آنها آسیب بزند، درک مثبتی از برند ایجاد کنند.

در حالی که مدیریت شهرت آنلاین به‌خودی‌خود یک موضوع است، کارهای خاصی وجود دارد که یک برند می‌تواند برای مدیریت بازخورد منفی آنلاین انجام دهد.

آنها باید به طور مرتب آنچه را که گوگل نشان می‌دهد، در حین جستجوی نام شرکت خود بررسی کنند و محتوای مثبت را به صورت آنلاین پست کنند و در عین حال با دقت تمام نظرات منفی را بررسی کنند.

یکی از راه‌های مدیریت شهرت آنلاین خود این است که از مشتریان خوشحال بخواهید که محصول شما را به صورت آنلاین ارزیابی و بررسی کنند.

علاوه بر محتوایی که ایجاد می‌کنید، بررسی‌های محصول تأثیر زیادی بر ذهن مشتریان بالقوه دارد.

در واقع، 90 درصد از مصرف‌کنندگانی که نظرات آنلاین را می‌خوانند، اظهار داشتند که نظرات مثبت بر تصمیم خرید آنها تأثیر می‌گذارد. اما این بدان معنا نیست که شما باید نظرات را دست‌کاری کنید تا با تصویر برندتان مطابقت داشته باشد.

ایده‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک

در اینجا بهترین استراتژی‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک در یک نگاه آورده شده است:

  •     بازاریابی محتوا
  •     ساخت یک وب‌سایت
  •     بهینه‌سازی موتور جستجو
  •     تبلیغات PPC
  •     بازاریابی ایمیلی
  •     بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  •     گوگل بیزینس جستجو کنید
  •     سایت‌های تخفیفی
  •     مشاوره رایگان
  •     از اینفلوئنسرها استفاده کنید
  •     مدیریت شهرت آنلاین

منابع محدود کسب و کار کوچک نباید مانع بازاریابی شود. در واقع، از آن به نفع خود استفاده کنید. زیرا فرصت‌های بیشتری برای استفاده خلاقانه از همه منابع خود خواهید داشت.

علاوه بر این، کسب‌وکارهای کوچک آزادی بیشتری برای آزمایش استراتژی‌های بازاریابی ناآشنا (که به‌عنوان هک رشد نیز شناخته می‌شود) دارند.

به‌طور خلاصه، بازاریابی به‌اندازه ساختن یک محصول حیاتی است. اگر بتوانید آن را بسازید، می‌توانید آن را بازاریابی کنید.

 

نظر خود را بنویسید...