برند سازی اینترنتی : یک رویکرد دیجیتال متمرکز برای توسعه برند
208
۲ سال پیش
0

برند سازی اینترنتی : یک رویکرد دیجیتال متمرکز برای توسعه برند

در چشم‌انداز دیجیتال امروزی، یک برند سازی اینترنتی قوی به شما این امکان را می‌دهد که ارتباط نزدیک‌تری با مشتریان بالقوه خود داشته باشید که در نتیجه تبدیل و حفظ آن‌ها می‌شود.

بدون یک برند سازی اینترنتی قوی، شرکت از رقابت‌پذیری پایین، محصولات و خدمات غیرقابل‌دسترس، سردرگمی مشتری و نارضایتی رنج می‌برد.

برند سازی اینترنتی چیست؟

وب‌سایت‌ها، بازاریابی جستجو، محتوای موبایل، رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های غنی، تجارت الکترونیک، بازاریابی ایمیلی، و بسیاری موارد دیگر به ساخت هویت برند سازی اینترنتی امروزی کمک می‌کنند.

اگر به دنبال راه‌حل‌های بازاریابی برای انتقال کالاهای با برند مصرف‌کننده به‌صورت آنلاین یا تسریع بازگشت سرمایه دیجیتال فعلی خود هستید، در جای مناسبی هستید.

ابزارها و الگوهای بازاریابی ما به شما کمک می‌کنند تا یک استراتژی بازاریابی موفق بسازید، که از اهداف تجاری شما پشتیبانی می‌کند و درآمد برند شما را افزایش می‌دهد.

بازاریابان هوشمند برند سازی اینترنتی از قبل می‌دانند که حفظ تجربیات مشتریان در مرکز استراتژی شما برای افزایش آگاهی، تبدیل و وفاداری برند بسیار مهم است.

رویکرد دیجیتال محور به برند سازی اینترنتی

در این مقاله، قصد داریم عناصر کلیدی را که ارائه یک برند سازی اینترنتی را تشکیل می‌دهند، توضیح دهیم، که چگونه ملاحظات و تجربیات آنلاین باید در نحوه اجرای یک نام تجاری به وعده‌های خود نقش محوری داشته باشند.پ

ساخت برند فرایند طولانی دارد و سالها باید برای آن زحمت بکشید. در " کتاب ساخت برند در ایران " نکات بسیار مهمی برای کسب وکارهای ایرانی وجود دارد ، که باید از قوانین ثبت برند اطلاع دقیق پیدا کنید.

عوامل کلیدی برای برند سازی آنلاین

عوامل کلیدی برای برند سازی اینترنتی

1. مشتری

در فرآیند برند سازی، همه‌چیز از مشتری شروع می‌شود. از طریق تخمین فراوانی خرید، عوامل زیادی را از سن تا جنسیت تا درآمد قابل تصرف در نظر بگیرید.

به‌عنوان یک فرصت و یک چالش، برند سازی اینترنتی باید تعیین کند که چگونه می‌تواند آگاهی را از طریق کانال‌های دیجیتالی که این مشتریان به آنها مراجعه می‌کنند و با آنها تعامل دارند، افزایش دهد.

جمعیت‌شناسی دارای ردپای دیجیتالی است و اغلب چندکاناله است. تعیین اینکه این مشتریان به دنبال چه چیزی هستند، از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند و چه زمانی و با چه شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی، هر چند وقت یک‌بار و چه زمانی درگیر هستند، بسیار مهم است.

در حالت آفلاین، ارتباطات برند تجربه خوب یا بدی را برای مشتریان فراهم می‌کند.

به‌عنوان مثال در خرده‌فروشی، مشتری می‌تواند تلفن را برای دریافت موقعیت و ساعات کاری، رانندگی و پارک تا محل، پیاده‌روی به فروشگاه یا انبار، استفاده از سطح شیب‌دار یا آسانسور (اگر برای معلولیت مناسب باشد)، از کارکنان کمک بگیرد، و راه خود را به آنچه نیاز دارند بیابند، محصولی را در محدوده قیمتی بیابند تا انتظارات آنها را برآورده کند، به تسویه‌حساب برسند، به‌طور مؤثر خرید کنند، و ایمن و مطمئن ترک کنند.

همچنین می‌توانید به‌راحتی اقلام را استعلام و مرجوع کنید و ارتباطات پستی یا تلفنی را دریافت کنید. همه اینها در میان بسیاری از چیزهای دیگر که به کسب‌وکار یا مشتری "تجربه" ارائه می‌دهد بستگی دارد.

هویت برند

2. هویت برند

برای برخی، این درک آنها از کجا شروع و پایان هویت برند است.

لوگو، نشانه بصری برند است. البته، ما می‌دانیم که موارد بسیار جزئی‌تر از این است، اما درست است که این چیزی است که بلافاصله مشتریان را با برندها مرتبط می‌کند. می‌تواند علاقه، کنجکاوی، صمیمیت و پیوند ایجاد کند.

با گذشت زمان، به تصویری ریشه‌دار تبدیل می‌شود که تجربه مصرف‌کننده شما را نشان می‌دهد.

هویتی که بر اساس ادراک شما، یا تجربه‌ای مثبت یا منفی که ممکن است داشته باشید، احساس یا حالت ذهنی را ارائه می‌دهد.

فاکتور بسیار مهمی که باید در مورد هویت در نظر گرفت، نام‌گذاری است. در بازاریابی دیجیتال، این امر به‌شدت بر تحقیقات تأثیر می‌گذارد.

دانستن نام یک چیز است، اما اگر املا یا به خاطر سپردن آن سخت باشد، می‌تواند به‌اندازه داشتن یک فروشگاه در بیابان فاجعه‌آمیز باشد که فقط از طریق یک جاده در بیابان با رفت وآمد کم، قابل‌دسترسی است.

همچنین، بسیاری از اوقات هویت URL را تشکیل می‌دهد، البته کاربران اگر در مورد شما به‌صورت آفلاین شنیده باشند، این را نیز جستجو می‌کنند.

این باعث می‌شود که نام برند خود را انتخاب کنید، انتخابی که باید به‌یادماندنی نیز باشد و البته اگر حاوی کلمات کلیدی باشد که مشتریان بالقوه شما از آنها استفاده خواهند کرد، به سئوی شما کمک می‌کند. زیرا آدرس URL یک عامل رتبه‌بندی مهم است.

یکی دیگر از عوامل کلیدی این است که چگونه هویت در یک تجربه چند پلتفرمی برجسته می‌شود.

صفحات موردعلاقه در وب، برنامه‌های وب در مرورگر، نتایج تصاویر برای جستجو، و همچنین نمادهای برنامه تلفن همراه ما باید همه را در مورد نحوه عملکرد و اتصال هویت در هر پلتفرم بیندیشند.

3. تجزیه‌وتحلیل رقبا

تجزیه‌وتحلیل رقیب بخش مهمی از فرآیند برند سازی آنلاین به‌منظور تمایز تصویر، پیام و رویکرد است.

کانال‌های دیجیتال و شفافیت آن‌ها، باعث می‌شود که این تحلیل جامع‌تر از همیشه انجام شود.

از جستجوی آنلاین، نمونه‌برداری از برنامه‌ها، آزمایش تجربه کاربری یک وب‌سایت و ثبت‌نام در ایمیل‌های آن‌ها، تحلیل رقبا بازتر و در دسترس‌تر از همیشه است.

بیش از هر زمان دیگری، این امکان وجود دارد که اطلاعاتی در مورد آنچه ارائه می‌دهند، نحوه برقراری ارتباط، شکل تجربه و مکان تمرکز آنها بر روی علاقه مشتری و محصولات آنلاین به دست آورید.

این تجزیه‌وتحلیل رقیب می‌تواند اطلاعات کلیدی در مورد عواملی مانند:

  •     شبکه‌های اجتماعی که باید آنها را پیدا کرده و روی آنها تمرکز کنند.
  •     رقابت عبارات کلیدی جستجو در بین رقبا.
  •     استراتژی محتوا برای ارائه ارتباط بیشتر استفاده می‌شود.
  •     پیشنهادهای ارزش آنلاین، شرکت می‌تواند بهتر به آن پایبند باشد یا با رقبا متفاوت باشد.
  •     یک شکاف استراتژیک و منحصربه‌فرد را که یک شرکت می‌تواند اشغال کند شناسایی کنید و شروع به انحصار آن بر اساس یک برنامه دیجیتالی که به نفع مشتری است.

همه برندها باید متوجه شوند که تحت نظر هستند، نظارت می‌شوند و در نهایت بر اساس شفافیت دنیای دیجیتال پاسخ رقبا را هدایت می‌کنند.

قیمت‌ها مطابقت دارند، توییت‌ها اسکن می‌شوند و وب‌سایت‌ها موردتحقیق قرار می‌گیرند تا برندهایی با منابع و تاکتیک‌های مناسب بتوانند مزیت رقابتی کسب کنند.

با چارچوب و ابزارهای بازاریابی و آموزش‌های یکپارچه را در تمام نقاط تماس و پلتفرم‌های خود باز خواهید کرد تا مشتریان بالقوه را برای برند خود به‌دست آورید و حفظ کنید.

 پیام‌رسانی آنلاین در جهت برند سازی اینترنتی

4. پیام‌رسانی آنلاین در جهت برند سازی اینترنتی

پیام بخشی ضروری از فرآیند برند سازی اینترنتی است. اساساً، پیام‌های اصلی پشتیبانی محصول یا خدمات یا ارزش مشتری، همان چیزی است که به هویت برند وزن می‌افزاید، و مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا در عرض چند ثانیه آن را دریافت کنند.

بهترین روش‌ها در مورد پیام‌رسانی برند و سپس تحویل آنلاین را می‌توان در بین برندهای زیادی مشاهده کرد، اما دو موردعلاقه شخصی Sky هستند.

پیام اصلی اسکای "بهترین‌ها را باور کن". برای ما، این پیام کلیدی نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس، انگیزه و تعهد به بهترین بودن است.

Sky، ارائه‌دهندگان سرگرمی‌های خانگی و اتصال، بهترین راه‌حل‌ها و تجربه کاربری را دارند، که همیشه از رقبای خود جلوتر به نظر می‌رسد.

محصولات آنلاین Sky قطعاً احساس خوبی دارند. آنها همیشه آسان برای استفاده، در دسترس، سریع و سازگار هستند.

علاوه بر پیام‌رسانی برند سطح بالا، سیستم دیجیتال باید همان لحن صدا، سطوح ثابت اطلاعات و روایتی مداوم را با مخاطبان خود در سلسله‌مراتب پیام در حمایت از برند ارائه دهد.

مکان انتخاب شده برای برند سازی اینترنتی

5. مکان انتخاب شده برای برند سازی اینترنتی

هنگام توسعه یک پروژه برند، مکان یک عامل کلیدی است. محل کسب‌وکار کجا خواهد بود؟ مشتریان کجا زندگی خواهند کرد؟ به چه زبان‌هایی صحبت می‌کنند؟ کجا سفارش می‌دهند؟ یا شرکت کجا آنها را دریافت می‌کند؟

اینها برخی از سؤالات کلیدی هستند که ارزش پاسخگویی دارند.

با اینترنت، وب‌سایت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا کسب‌وکار کنترل کاملی بر مخاطبان و مکان خود ندارد.

ممکن است این یک تجارت کوچک باشد که به یک جامعه محلی خدمت می‌کند، اما گردشگری، آگاهی رسانه‌های اجتماعی، عوامل جستجو، و مخاطبان چند فرهنگی، می‌تواند منجر به تغییر در این پایگاه مشتری بالقوه شود.

تغییر ممکن است از یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه محتوا، محصولات و خدمات ارائه‌شده لازم باشد.

یکی از عناصر کلیدی برند سازی اینترنتی با توجه به موقعیت مکانی، این واقعیت است که اگر شرکتی در کشورهای مختلف به فروش آنلاین می‌پردازد، باید بر روی "تعهد برند" سرمایه‌گذاری کند، که حداقل تأثیر تبلیغات آنلاین متمرکز بر زبان و فرهنگ را در نظر بگیرد.

برندهای برتر جهانی یک استراتژی منحصربه‌فرد اما "برند واقعی" برای هر سایت دارند، از بهینه‌سازی موتور جستجو گرفته تا استفاده از موبایل و انتخاب سیستم‌عامل برای توسعه برنامه، مکان محصولات و خدمات و مشتریان مرتبط جنبه‌های حیاتی یک برند سازی اینترنتی موفق بین‌المللی است.

مکان به‌عنوان بخشی از آگاهی و تعامل با نام تجاری نیز به عامل مهم‌تری در استفاده از گوشی هوشمند تبدیل شده است.

برنامه‌های مبتنی بر مکان برای کمک به مشتریانی که در حال حرکت هستند، کسب‌وکاری پیدا کنند، با تلفن همراه خود خرید کنند و ثبت‌نام و تجربه خود را به اشتراک بگذارند، به برند سازی اینترنتی ارزش‌افزوده می‌دهند.

شرکت استارباکس ایلان ماسک، یک نمونه عالی از سرمایه‌گذاری موفق این برند در استراتژی‌های برند سازی اینرنتی در هر مکان است.

آیا به دنبال راه حل‌های جدیدی برای ادغام و بهبود استراتژی بازاریابی کالای برندتان برای مصرف‌کننده خود هستید؟

آموزش بازاریابی سفارشی و ابزار ما با تمرکز بر استفاده از داده‌های مشتری برای اطلاع‌رسانی به فعالیت‌های بازاریابی شما ثابت شده است که باعث رشد می‌شود.

برندسازی با محصول

6. محصول

رسانه‌های دیجیتال، مصرف آن، گونه‌های مختلف آن و تعامل آن به برندها، فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای نمایش، فروش، اشتراک‌گذاری و ارائه محصولات خود به‌صورت آنلاین داده است.

در عملیات برند سازی، محصولات از نظر پیام‌های کلیدی و ارائه در سطح بالا در راستای تصویر برند و جایگاه شرکت موردتوجه قرار می‌گیرند.

اگر یک برند دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد یا «وجه تمایز استراتژیک» باشد، رسانه‌های دیجیتالی این فرصت را به ما می‌دهند تا از طریق ویژگی‌های زیر موفقیتی کسب کنید. مانند:

  •     محتوای ویدیویی
  •     ابزارهای سفارشی‌سازی تعاملی
  •     امکانات اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی
  •     وبینارهای آنلاین

برندها باید ترکیب مناسبی از تاکتیک‌ها را بر اساس جایگاه برند محصول برای برآورده کردن و فراتر از انتظارات مشتری، متمایز کردن محصولات از رقبا و کمک به تبدیل، تصمیم بگیرند.

یک تجربه عالی محصول برندینگ شخصی آنلاین از نایک است. Nike ID به شما امکان می‌دهد از وب‌سایت آنها برای سفارشی کردن لباس‌های خود با رنگ‌ها و پیام‌ها استفاده کنید.

این با تجربه برند بسیار شخصی‌سازی‌شده و مرتبط با کاربر نایک مطابقت دارد که محصولات شخصی و مکملی مانند Nike+ و Nike Fuel را ارائه می‌دهد.

7. مردم

اینکه چگونه افراد سازمان وعده‌های برند را درک می‌کنند و عمل می‌کنند، برای کارکرد برند ضروری است.

نحوه نگاه، صحبت، نوشتن و ماهیت و رویکرد آنها بخشی از فرآیند ارتباط برند است. این اغلب برای آموزش، یادگیری، نظارت و استخدام افراد مناسب زمان می‌برد.

مشتریان ممکن است با دیدن، گوش دادن و خواندن اعضای کلیدی مدیریت یا تیم خدمات مشتری، به دنبال راحتی آنلاین باشند.

مشتریان ممکن است بخواهند تاریخچه و اعتبار تیم مدیریت را بررسی کنند یا درباره شخصی که ملاقات کرده‌اند، اطلاعات بیشتری کسب کنند تا بیشتر به آنها بگویند.

وقتی نوبت به ارائه محتوا می‌رسد، شرکت‌ها باید از مردم سؤالاتی بپرسند:

    آیا من منابعی برای برقراری ارتباط آنلاین داده‌ام و چگونه می‌توانید مکان برند و پایگاه مشتری من را پیدا کنید؟
    آیا سبک محتوای آنلاین من با پیام و لحن صدای شما مطابقت دارد؟
    از چه کانال‌هایی برای فعال کردن خدمات مؤثر به مشتریان استفاده کنم؟
    اگر تیمی از نویسندگان محتوای آنلاین داشته باشم، چگونه می‌توانم از ثبات اطمینان حاصل کنم؟
    آیا فعالیت‌های آنلاین حضوری و مرتبط با کار کارکنان تیم تجاری من باعث تقویت یا آسیب رساندن به برند من می‌شود؟

خلاصه برند سازی اینرنتی

برند سازی اینترنتی برای تمام جنبه‌های برنامه‌ریزی، مدیریت و ارزیابی تجربه مشتری به بازاریابی دیجیتال متکی است.

با در نظر گرفتن عوامل کلیدی ذکر شده در این مقاله و اطمینان از وجود یک استراتژی که ترکیب دیجیتالی مناسب را برای حمایت از جایگاه برند در نظر می‌گیرد، شرکت‌ها می‌توانند موقعیت بازار آنلاین خود را تقویت کرده و در دنیای دیجیتال پیشرفت کنند.

 

نظر خود را بنویسید...